Gå til innhold

Hva synes dere mannfolk om parfyme?

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Har i grunn et ganske stort utvalg hjemme, men bruker parfyme svært sjeldent. Det var vel helst i begynnelsen av tjueåra jeg syntes det var en nødvendighet.

Jeg synes parfyme kan lukte godt, men er i den formening at det er litt rart å ville lukte som noe annet enn seg selv. Parfyme er jo en konstruert duft og ikke noe man lukter av naturlig. Å høre "Åh, du lukter så godt!" pg.a. en parfyme, har strengt tatt ikke med dama å gjøre, så jeg finner det litt merkelig på et vis.

En annen erfaring, jeg har gjort meg selv, er en mann som hadde problemer med parfyme under sex. Smaker jo ikke veldig godt når man slikker i halsgropen osv...

Hva synes dere menn? Er parfyme på kvinnen et must?

Endret av Sobril
Videoannonse
Annonse
Gjest Baardsen
Skrevet

Har i grunn et ganske stort utvalg hjemme, men bruker parfyme svært sjeldent. Det var vel helst i begynnelsen av tjueåra jeg syntes det var en nødvendighet.

Jeg synes parfyme kan lukte godt, men er i den formening at det er litt rart å ville lukte som noe annet enn seg selv. Parfyme er jo en konstruert duft og ikke noe man lukter av naturlig. Å høre "Åh, du lukter så godt!" pg.a. en parfyme, har strengt tatt ikke med dama å gjøre, så jeg finner det litt merkelig på et vis.

En annen erfaring, jeg har gjort meg selv, er en mann som hadde problemer med parfyme under sex. Smaker jo ikke veldig godt når man slikker i halsgropen osv...

Et must er det ikke, men det er feminint og alt som er feminint er bra for meg :hjerter: For å gjøre det enkelt: hvis alt annet er likt, så foretrekker jeg heller ei dame med, enn uten parfyme, jeg liker alt som er typisk jenter :biggrin:

Skrevet

et must er det ikke.. men synest det er herlig å kjenne duften fra min kjære når jeg gir henne en klem <3 men vær forsiktig meg å bruke formye parfyme igjen.. ingenting er verre den det!

Skrevet

Ikke noe must, men gjør jo ikke noe heller. Jeg foretrekker at det bare er litt hvis det er noe. Sånn at man må litt innpå for å kjenne det. Synes det er litt ubehagelig med disse damene som stinker parfyme, og etterlater seg en sky nedover gata..

• Liker 1
Skrevet

Er ikke et must, men om jeg går forbi en dame som har en god parfyme blir jeg helt satt ut!

Har faktisk hendt at jeg stoppet en damee og spurte hva parfymen hennes het, bare for å kunne kjøpe den til kjæresten min!

Skrevet

Gikk bak ei dame i butikken som hadde tatt på seg altfor mye! Hadde parfymesmak i munnen lenge etterpå. Fysj!

Jeg lurer på om det ikke smaker vondt hvis dere kysser oss på halsen? Har tenkt på det noen ganger......

Gjest Nabojenta
Skrevet

Er ikke et must, men om jeg går forbi en dame som har en god parfyme blir jeg helt satt ut!

Har faktisk hendt at jeg stoppet en damee og spurte hva parfymen hennes het, bare for å kunne kjøpe den til kjæresten min!

Oi, hvilken parfyme var det da?:)

Gjest Blubberella
Skrevet

Ikke alltid like smart siden en parfyme kan lukte helt annerledes på forskjellige personer. Selv om den luktet himmelsk på akkurat den damen, kan det hende at kjæresten lukter mindre bra med den parfymen på. Det lureste er å prøve seg frem for å finne rette duften.

Jeg er ikke overbegeistret for å bruke parfyme og foretrekker faktisk at kjæresten er uparfymert, men så lenge folk greier å velge en god og passende duft og ikke dynker seg i den, er det helt greit :) Jeg bruker av og til parfyme, men da bare bittelitt.

Skrevet

Parfymen bør helst komplimentere den naturlige kroppslukten din, slik at det fortsatt har en del av deg i seg. :)

Skrevet

Jeg klarer ikke å bruke parfyme, klarer for all del ikke engang å gå forbi en parfymebutikk, for jeg blir skikkelig, skikkelig dårlig av det. Får vondt i hodet og blir superkvalm.

Så det er plagsomt når jeg skal sitte i buss osv, varmen er satt på fullt, det er en lang busstur, og det sitter 14 åringer neddynket i parfyme midterst i bussen så det stinker like jævelig enten du sitter foran eller bak.

Er greit folk går med parfyme for min del, så lenge det ikke blir en plage for andre, blir smått som røyk, bortsett fra at man ikke kan DØ av parfyme....

Gjest benighted
Skrevet

Svir i øynene av stort sett all parfyme, så for min del bør det helst unngås.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Nei, det er de færreste parfymer som er gode. Og skal en ha en parfyme så skal den være lett og diskret. Kokos og andre tunge parfymer er kvalmende. Som regel er kvinner på sitt deiligste når de kommer rett fra dusjen :lur:

Gjest Nabojenta
Skrevet

Nei, det er de færreste parfymer som er gode. Og skal en ha en parfyme så skal den være lett og diskret. Kokos og andre tunge parfymer er kvalmende. Som regel er kvinner på sitt deiligste når de kommer rett fra dusjen :lur:

Det er jeg helt uenig i. Er ganske mange gode parfymer på markedet nå. Den jeg bruker nå har jeg fått mange hyggelige tilbakemeldinger på, både fra damer og mannfolk.

Skrevet

Parfyme er ikke et must, men om ei jente har en god duft i passe mengde så tenner jeg ekstra mye, nesten nå man må passe seg for ildkula :) Jeg er nå et dyr, tenner på damer som lukter deilig, om det er parfyme eller ei.

Som nevnt over, om alt annet er likt foretrekker jeg hun med en god parfyme.

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Jeg svarer, selv om jeg ikke er mann. Jeg tenner jo på damer, så da bør jeg vel ha "lov" til å uttale meg? :fnise:

Jeg synes ikke parfyme er et must. Hvis dama bruker for mye parfyme, kjenner man det fort.

Men en feminin, lett duft er supersexy!

Skrevet

Damer bør stinke som et fiskemottak. Det henleder nemlig tankene umiddelbart mot glufsa deres slik at menn (les: svin) blir klar på et blunk.

Jeg vet, for jeg er selv et mannssvin.

Gjest Gorgonzola
Skrevet

Spørs litt i hvilken setting du tenker på her. Siden frågan ble postet under seksualitet diskusjonen vil jeg si at i den settinga er parfyme ikke noe must, snarere tvert imot. Mange kvinner utsondrer en alldeles deilig egenprodusert parfyme når de er kåte. Gutter; neste gang dama deres er klar for en runde, sniff og snus ekstra godt på den tynne huden ved/rundt kragebena til dama, det er helt sant!

Skal vi på fest/party og det er litt style med antrekk og sånn, en liten dæsj av den parfymen jeg synes kler henne best er bare digg.

Gjest Thefainter
Skrevet

Parfyme er jo en konstruert duft og ikke noe man lukter av naturlig. Å høre "Åh, du lukter så godt!" pg.a. en parfyme, har strengt tatt ikke med dama å gjøre, så jeg finner det litt merkelig på et vis.

En parfyme kan lukte godt på en dame, men vondt på en annen fordi folk har forskjellig kroppslukt som blander seg med parfymen, så det har litt med dama å gjøre ;)

For mye parfyme er ekkelt. Og tunge lukter blir jeg bare kvalm og svimmel av. Jeg liker at en dame har en svak, frisk og lett duft (nydusjet er et godt eksempel) :)

Skrevet

Jeg er jente da, men jeg bruker lette, såkalte "sommerparfymer" som lukter mildt og friskt. har aldri fått noe klage på det, snarere tvert imot ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...