Gå til innhold

Hormonspiral og mens-smerter?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tenkte jeg skulle spørre her inne om noen har erfaring med hormonspiral og sterke mens-smerter.

Jeg fikk satt inn hormonspiral for 4 mnd siden (3 mnd etter siste fødsel) og sjekket på UL for 1 mnd siden at den satt fint.

Mandag denne uken blødde jeg bittelitt, og siden jeg både hadde litt mens-murringer og et par kviser, konkluderte jeg med at jeg hadde fått mensen for første gang etter fødselen (7 mnd siden). Men det kom ikke mer enn 5 dråper blod. Jeg vet at det er vanlig med små mensblødninger når man har hormonspiral, så akkurat det bekymret meg ikke. Men tirsdag ettermiddag fikk jeg sterke smerter, det kjennes som menssmerter. Men de er konstante, og kommer ikke som kramper slik jeg har vært vant til før, og de er mye sterkere enn jeg har hatt tidligere. Samme smerter onsdag og torsdag ettermiddag, men bra på formiddagene.

Er det vanlig å få sterkere menssmerter når man har hormonspiral? Hvorfor i all verden er smertene sterke på ettermiddagen og fraværende på formiddagen??

Når hadde dere kontaktet lege? Jeg synes det er så merkelig at jeg har så vondt når jeg ikke blør noe... Kanskje jeg bør få sjekket at det ikke er noe annet enn mensen? Kanskje spiralen har flyttet på seg eller noe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har aldri hatt spiral, men om det fortsatt gjør vondt så ville jeg helt klart ha hørt med en gynekolog.

Skrevet

Jeg har ikke brukt det selv, men har ei venninne som hadde lengre, men mindre blødninger og mye sterkere, sammenhengende smerter. Hun fikk tatt den ut fordi hun rett og slett ikke holdt ut. Det er nok en bivirkning noen får, dessverre. Høres ikke ut som noe man bare kan lære seg å leve med heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...