Gå til innhold

Ulydig unghund


Bitten13

Anbefalte innlegg

Jeg har en kjempesnill retriever hann på 14 måneder som stort sett gjør som han får beskjed om. Det er imidlertid et stort problem; han kommer ikke på innkalling dersom det er noe annet som frister. Hvis han f.eks. får øye på et menneske stormer han bort for å hilse uansett om han blir kalt inn eller ikke. Han er veldig snill, men det er ikke alle som synes det er like hyggelig å få en stor retriever løpende rundt bena. Han kan også plutselig ta seg en tur på egenhånd i skogen, så turene må bli lagt til tider og steder hvor vi ikke treffer så mange.

Er det noe som har noen gode tips? Han kommer som en kule dersom vi er alene, så det er ingen tvil om at han kan - hvis han vil....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trening, trening, trening. Trikset er å gjøre deg mer interessant enn det andre han har fått øye på, men det er ofte lettere sagt enn gjort.

Begynn trening på et rolig sted, for så å trene mer og mer på distraherende steder

Trening i hundepark med masse distraksjoner er kanskje også en idè?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, en hyperaktiv golden!!

Ok. Det blir vel omtrent som en rolig Flat det da :fnise:

Har hørt at golden roer seg veldig ned når de er rundt året. Kanskje du bare skal ha litt is i magen mens du trener :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor stort nr gjør du at han kommer når først gjør det da?

mine får godteri og høyeste ønske dems når de kommer, ho ene masse kos å ros å han andre drakamp.

hva får han?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hvor stort nr gjør du at han kommer når først gjør det da?

mine får godteri og høyeste ønske dems når de kommer, ho ene masse kos å ros å han andre drakamp.

hva får han?

Han får godbiter og masse kos :-) Jeg tror bare jeg får fortsette å trene på og håpe at det bedrer seg. Setter på langlinen igjen og ser hvordan det går. Problemet er at når han først ser noe som er veldig interessant stikker han uten å ense meg. Ellers kommer han med en gang. Det blir jo veldig negativt hvis han får oppfatningen om at dette er noe han selv kan velge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi han bank og en refleks i båndet straks han ser sånne. Hunder er lettlærte. Er han nervøs er det ikke metoden men eller er det greit.

så kan du bare avlive bikkja etter den behandlingen,da den mest sansynlig blir ødelagt.

Slike idiotiske poster burde vært forbudt..

en "ulydig unhund" er akkurat slik den skal være.Siste psykiske modning og ungdomstid

Langline,kun innkalling når du VET hunden vil komme,masse ros og snop-lørdagsgodt og julaften på samme tid. Tren kun på det hunden kan og ikke lær inn nye ting før bikkja er over sin rampealder.

Endret av Kårky
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er også veldig hjelpsomt å lære hunden kommandoen "stopp".

Det kommer jo også til å ta litt trening, men når dere får det til har du muligheten til å først stoppe hunden helt, for så å kalle den til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...