Gå til innhold

Tegn på at katter liker oss?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan man ha noen sikre tegn på at de liker oss? Utenom når vi gir dem mat på kjøkkenet?

F.eks hvis en katt liker å vaske oss i ansiktet. Kan vi ta det som et tegn?

Hva med når de bestemt velger å sove på noens fag over en annen person?

Slike ting. Viser de på denne måten at de liker oss eller er det bare preferanser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel, når pusefrøkna kommer og legger seg godt til rette på brystet mitt og maler stort før jeg i det hele tatt har rørt henne tar jeg det som et tegn på at hun liker meg hvertfall ;) Samme med at hun dilter etter meg huset rundt, og sitter og kikker på meg uansett hva jeg gjør... Dusjing og matlaging er like spennende :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg har lest et sted at hvis du får lov til å sette panne mot panne, eller at katten stanger pannen i deg, så er man bestevenner :)

Min følger mye mer rundt etter meg enn samboeren min. Hun hører på stemmen min mye mer enn hans, men jeg er mer hjemme enn han, så vet ikke om katten er lur nok til ikke å kaste stein i glasshus, eller om hun liker meg mer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

at de ser deg inn i øynene å blunker sakte ;)

Jeg har lest et sted at hvis du får lov til å sette panne mot panne, eller at katten stanger pannen i deg, så er man bestevenner :)

Min følger mye mer rundt etter meg enn samboeren min. Hun hører på stemmen min mye mer enn hans, men jeg er mer hjemme enn han, så vet ikke om katten er lur nok til ikke å kaste stein i glasshus, eller om hun liker meg mer :P

Enig, pluss når de slikker. Hadde hund en periode, de likte ikke den, men en natt satt de utenfor soverommet mitt og hyte og sto i. Forsøkte å jage de men det gikk ikke. De viste meg vei ned i stua og der fant jeg hunden som sto og kastet opp. Da ble jeg overbevist om at de var litt glad i hunden og :rødme:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Når du elskes av en katt så er du ikke et øyeblikk i tvil om at du er... elsket.

Hvisk kattens navn med lav og murrende stemme, - katten svarer deg og kommer stormende til deg.

Sett deg ned, - og katten kommer til deg.

Du får gaver bragt inn gjennom vinduet i 2dre etasje (store jordrotter til mor). Byttet bringes til deg på samme måte som kattemor bringer bytte hjem til ungene.

Sengen din deles mellom dere, Tett inntil deg vil katten ligge, og optimalt sett ha hudkontakt med deg når dere sovner.

Du vaskes. Intenst.

Katten snakker til deg mend den smiler (ser på deg med halv-lukkede øyne).

Du merkes med kattens helt egne lukt (fra duftkjertlene på hodet) ved at katten dytter hodet sitt, og gnir kinnene mot deg.

Du springes imøte når du kommer hjem. Du hilses på og halen er hevet. - Du ønskes velkommen hjem.

Enhver katt kan gjøre dette mot deg, men intensiteten og kjærligheten det gjøres med forteller deg ganske fort om du er "den utvalgte" :)

Endret av Lille-pus
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et av det sikreste tegnet er, nå katten gnir hele kroopen sin mot bena dine, det betyr; du er min.

Katten gjør jo dette overalt i huset, men det betyr at, dette er mitt :)

Kan dere tenke dere noe flottere enn en katt som møter deg med halen i været og en liten bøy helt øverst?

Det er et godt tegn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. Ts her :)

Det var koselig.

jeg har to katter.. kun den yngste lillejenta er veldig veldig på meg. Hun ligger gjerne oppå brystet mitt og vasker meg over hele ansiktet, med potene på halsen. Vekker meg, uten klør prøver hun først, men hvis jeg prøver å sover videre kommer hun med klørne og stikker de inn under puta.

Hun kommer løpende som en hund når jeg kommer hjem

Hvis jeg klapper i hendene og sier kom da og setter meg ned, så kommer hun også løpende

Utifra dette tror jeg hun liker meg. Den andre katten derimot er veldig arrogant, og skal kun ha kosekontakt om natten :P

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du elskes av en katt så er du ikke et øyeblikk i tvil om at du er... elsket.

Hvisk kattens navn med lav og murrende stemme, - katten svarer deg og kommer stormende til deg.

Sett deg ned, - og katten kommer til deg.

Du får gaver bragt inn gjennom vinduet i 2dre etasje (store jordrotter til mor). Byttet bringes til deg på samme måte som kattemor bringer bytte hjem til ungene.

Sengen din deles mellom dere, Tett inntil deg vil katten ligge, og optimalt sett ha hudkontakt med deg når dere sovner.

Du vaskes. Intenst.

Katten snakker til deg mend den smiler (ser på deg med halv-lukkede øyne).

Du merkes med kattens helt egne lukt (fra duftkjertlene på hodet) ved at katten dytter hodet sitt, og gnir kinnene mot deg.

Du springes imøte når du kommer hjem. Du hilses på og halen er hevet. - Du ønskes velkommen hjem.

Enhver katt kan gjøre dette mot deg, men intensiteten og kjærligheten det gjøres med forteller deg ganske fort om du er "den utvalgte" :)

Gamlepusen min som ble 17 år gammel gjorde ikke noe av dette han, men likevel var jeg ikke et øyeblikk i tvil om at han elsket meg. :rødme: Hvordan man vet? Man bare vet....

Endret av Aurora M.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg hadde katt brukte jeg alltid å ha soveromsvinduet mitt på gløtt når jeg var på skole eller jobb slik at hun kunne komme og gå som hun ville. En dag da jeg kom hjem fant jeg en død fugl på puta mi og det var fjær i hele rommet. Ble selvfølgelig kjempefrustrert med tanke på den stakkars fuglen og det faktum at det var et skikkelig styr å rydde opp, men likevel måtte jeg smile litt for meg selv mens jeg holdt på. Følte meg i hvertfall elsket. :rødme:

Det var egentlig ganske enkelt å se at hun var glad i meg. Når jeg kom hjem etter å ha vært borte kom hun løpende mot meg, så koste hun med føttene mine mens hun malte. Ellers diltet hun etter meg rundt i huset og var veldig interessert i alt jeg holdt på med. Hun skulle også alltid sove når jeg sov - aller helst på magen min. Verdens søteste, sier jeg bare.

Åh, jeg savner henne virkelig. :hjerte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den katten vi hadde var veldig typisk katt. Elsket familien og hatet som pesten alle andre.

Den vekket meg, ble med meg inn på badet mens jeg dusjet, satt ved siden av meg mens jeg spiste frokost, ventet i en halvtime hver dag når jeg kom med skolebussen for så å følge meg hjem (litt rare blikk fra mine medelever som så det digre beistet ligge der og rulle seg av glede, fem minutter hjemmefra). Og jeg var ikke den som ga ham mat vanligvis. I tillegg ble han dritsur da jeg flyttet hjemmefra og ville ikke la meg ta på ham før etter to dager da jeg kom hjem på besøk. Da måtte jeg kjøpe meg inn med indrefilet.....

Stanget og lå flat ut på ryggen med buken opp i fanget ditt.

Det var litt av en kompis det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Når du elskes av en katt så er du ikke et øyeblikk i tvil om at du er... elsket.

Hvisk kattens navn med lav og murrende stemme, - katten svarer deg og kommer stormende til deg.

Sett deg ned, - og katten kommer til deg.

Du får gaver bragt inn gjennom vinduet i 2dre etasje (store jordrotter til mor). Byttet bringes til deg på samme måte som kattemor bringer bytte hjem til ungene.

Sengen din deles mellom dere, Tett inntil deg vil katten ligge, og optimalt sett ha hudkontakt med deg når dere sovner.

Du vaskes. Intenst.

Katten snakker til deg mend den smiler (ser på deg med halv-lukkede øyne).

Du merkes med kattens helt egne lukt (fra duftkjertlene på hodet) ved at katten dytter hodet sitt, og gnir kinnene mot deg.

Du springes imøte når du kommer hjem. Du hilses på og halen er hevet. - Du ønskes velkommen hjem.

Enhver katt kan gjøre dette mot deg, men intensiteten og kjærligheten det gjøres med forteller deg ganske fort om du er "den utvalgte" :)

Åååååå dette fikk meg til å savne pusene mine skikkelig :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BettyBoop28

Et av det sikreste tegnet er, nå katten gnir hele kroopen sin mot bena dine, det betyr; du er min.

Katten gjør jo dette overalt i huset, men det betyr at, dette er mitt :)

Kan dere tenke dere noe flottere enn en katt som møter deg med halen i været og en liten bøy helt øverst?

Det er et godt tegn :)

men jeg lurer litt på om de gjør det fordi de liker deg eller rett og slett fordi de ser deg som sin eiendom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

men jeg lurer litt på om de gjør det fordi de liker deg eller rett og slett fordi de ser deg som sin eiendom?

Svaret er nok "ja" :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...