Gå til innhold

Praktisk i Egypt


HappyTear

Anbefalte innlegg

Som mange andre så er jeg planleggings-freak, så jeg har litt forskjellig jeg lurer på om Egypt.

Jeg og kjæresten reiser nedover den 15.januar, og skal bo i leilighet uten noen måltid inkludert. Så det jeg lurer mest på er angående mat, hvordan er det med supermarked og sånt? Får man tak i "normale" ting til frokost og flaskevann?

Hvor normalt er det med minibanker, finnes det overalt?

Hvor mye må man prute?

Jeg har også hørt veldig mye om at man kan lett bli veldig lurt av taxisjåfører, butikkmennesker osv, hvordan er egentlig dette?

Håper det er noen tidligere egypt-reisende som kan svare meg :D

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå spørs det litt på hvor i Egypt du skal da så det er fint om du forteller det. Jeg har vært i Kairo og der er det noe forskjellig i forhånd til turiststedene Hurgada og Sharm el Sheikh...

Ellers så er dere vel vaksinert?

Anbefaler å ta drikkevaksinen! I mitt reisefølge fikk alle untatt de som hadde den omgangssyke....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Det er stort sett ikke særlig vanskelig å finne butikker som har vanlige matvarer, drikke etc. Småbutikker finnes overalt.

Jeg har aldri merket at jeg har blitt lurt.. Men er vel ikke umulig at jeg har blitt det :) Bli enige om pris før du tar taxi. Du kan fint prute en del. F.eks si halve prisen av det selgeren sier, og gå ev. litt opp.

Jeg synes ikke det var så lett å finne minibanker utenom hotellet, men i de litt mer turistifiserte områdene finnes det en del.

Vaksine: Havrix eller Tvinrix, pluss, ev. drikkevaksine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vann får du kjøpt overalt.. Som oftest på hotellet også. HAdde jeg vært deg så hadde jeg tatt med meg knekkebrød altså, sesam f.eks. Maten der nede er ikke så veldig god, men til frokost på hotellet var det jammen godt! mye bakstvarer med smør og sukker og deilig mat! Kunne spist på meg 10 kg bare til frokost :P Middagene er et kapitell for seg selv...

Spør på hotellet hvor mye man bør betale for å reise til sentrum f.eks med taxi. Så hvis taximannen sier mye mer så er det jo bare å si nei, det er jo taxi overalt.

Minibanker finner man også..

Ikke vær redd, mange som reiser til Egypt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...