Gå til innhold

Hvor mye penger bruker du på julegaver?

Gjest nicola

Anbefalte innlegg

Til din kjæreste/samboer?

Til familie?

Hva er gjennomsnittet pr gave her folkens?

Det er dyrt å feire jul!

Jeg bruker ca 1000 kr pr familiemedlem/faddrbarn/venner. Og 2000 ++ til sambo.

Blir mange tusen det når man har omlag 20 stk å kjøpe til :O Men så er det bare jul en gang i året å da ;)

Er fokuset for mye på gaver i julen?

Det er jo ikke derfor vi feirer jul...Men skulle nesten tro det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

tenker jeg kommer til å bruke 2500- 3000 tilsammen alt i alt. Kjæresten får dyrere enn alle andre, kanskje for litt over 1000-1500 kroner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normalt bruker jeg 1000 - 1500 på barn og noe mindre til samboer. I år så er det kun 400-500 på hver. Tæring etter næring. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

I år tror jeg det kommer til å havne på ca 6000,- til sammen for gaver til 8 personer. Samboer får for ca 2500,- , hver av ungene mine for ca 1500,- , og ellers ligger det på alt fra 2-500 kr til de andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1000-1500 kr per barn?? Det er da totalt unødvendig! De får jo uansett så mye fra resten av familien. Syns det også er drøyt å bruke over 2000 kr på kjæreste, med mindre det er noe spesielt (feks en ferietur). Blir fort til at man kjøper ting bare for å kjøpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi bruker ca. 5000 på julegaver, som da er til ca. 10 personer. Vi bruker heller mer penger på andre ting, som god mat og god drikke, julehefter og andre "juleting".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøper til ca 20 stykker, og bruker mellom 150 og 250 kr på hver person. Prøver så godt vi kan å spre innkjøpene ut over året, så det at vi har brukt 4000 totalt på gaver i år har ikke vært så merkbart som tidligere år når gavekjøpene har skjedd i November/Desember :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quoijiete name=lillemia' timestamp='1292491436' post='8687951]

1000-1500 kr per barn?? Det er da totalt unødvendig! De får jo uansett så mye fra resten av familien. Syns det også er drøyt å bruke over 2000 kr på kjæreste, med mindre det er noe spesielt (feks en ferietur). Blir fort til at man kjøper ting bare for å kjøpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gaven til moren min blir vel på omlag 3500. Det er det absolutt dyreste jeg har kjøpt og gitt til noen.

Tilsammen bruker jeg ca 6000 kr på gaver i år. Det er fordelt på ca 20 stk.

Dyrt å feire jul! :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Hvor mye jeg bruker på barna og samboer må da virkelig være min egen sak. Mine barn er voksne, og det er sjelden de får noe av meg resten av året, så til jul og bursdag kliner jeg til.

Samboer får noe han virkelig trenger, så jeg kjøper ikke bare for å kjøpe.

Jeg vil heller bruke mer penger på mine nærmeste, og kjøpe skikkelige gaver til dem, enn å kjøpe dill og dall til tanter, onkler og perifere slektninger.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren får gave til ca 2000kr.

Ungene til ca 500kr hver.

Resten fra 100kr-300kr.

Heldigvis kjøper vi bare til unger i familien, og foreldrene våre.

Er jo de nærmeste som teller da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

250,- til hvert av tantebarna, bortsett fra de som har blitt voksne. De får noe godis eller annet småtteri til rundt 100,- de gangene vi feirer julaften sammen.

1300,- på pakkekalender til mannen, i stedet for julegave, inkl. litt småtterier han uansett trenger

500-1000,- til mannens søster

500-1000,- til hvert av foreldreparene våre

500-1000,- til meg, regner jeg med

Så mannen og jeg bruker totalt 4500,--6000,- på julegaver. På min side av familien sluttet vi for lenge siden å gi gaver til jul oss søsken i mellom, og vi har blitt enige om å ikke ta av på pris til nevøer og nieser.

Har ikke barn ennå, men vi er enige om å spare store ting som sykler, ski o.l. til julegaver og bursdagsgaver. Vil at barna skal lære tidlig å sette pris på det de får, og at de ikke kan få ting bare fordi alle andre har det. Siden de ikke vil få så mye i hverdagen, kan vi heller gi litt ekstra til jul og bursdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Foreldre: Rundt 1200,- De får litt ekstra i år, og det er helt greit kjenner jeg :)

Søsken m/samboer: Rundt 500,- pr. par

Tantebarn: Ca 350,- hver

To nære venninner: mellom 250-350

Fadderbarn: Ca 300,-

Nært vennepar: 300,-

Barn av vennepar, som vi har mye med å gjøre: Ca 150,-

Samboer: Ca 3000 til sammen. Han får flere gaver av meg, som han både ønsker seg og som er nyttige - og noe jeg vet han blir kjempeglad for :hjerte:

Jeg bruker rundt regnet i overkant av 7000 på gaver, jeg begynte i sommer og var ferdig for et par uker siden - sånn sett "merker jeg ikke" mye til det. Og jeg elsker å gi, koser meg med å finne den perfekte gaven basert på ønsker og hvordan jeg kjenner mottakeren :)

----------------------

Min samboer kjøper kun til sine egene foreldre (fra oss begge) og til meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ferdig med julegavene i år, og i år kom totalsummen på ca 4500 kr, fordelt på 9 personer, hvor noen får gave sammen.

Noen får dyrere gave enn andre.

Foreldrene mine er de som får den dyreste gaven i år. Den kommer på rett i overkant av 2000 kr. Jeg handler ikke etter pris, men går inn for å kjøpe noe folk virkelig vil sette pris på, i år falt valget tilfeldigvis på noe som var dyrere enn vanlig. I år ønsket jeg også å slå litt på stortrommen overfor dem, da de virkelig har stilt opp for meg i en vanskelig tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silvermist

Tror det kom på ca 5.000, 6 gaver.

Den dyreste er til samboeren, han har fått speilrefleks til ca 3.000 kr.

Ellers er det omtrentlig noe slikt:

Mamma 600,-

Pappa 500,-

Søster 500,-

Bestefar/bestemor 200,-(de er veldig bestemt på at de ikke vil ha gave, så har gitt en donasjon, i deres navn, til en veldedig organisasjon)

Venninne 250,-

Onkler og tanter gir ikke presanger til voksne tantebarn (det synes jeg er helt greit), så jeg kjøper ikke noe til dem, og søskenbarn ordner mamma og pappa til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har dårlig råd for tiden, så det blir netthandel til 1-1500,-

Handler til en nevø, søster, bror og samboer. Mor og far får kort og en klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker 500,- på foreldre (så tilsammen 1000,- (samboers foreldre også)

Rundt 200,- på søsken m/kjære (5 stk)

Rundt 200-250,- på tantebarna (6 stk)

Rundt 150-250 på gode venninner (2stk)

Beløp til samboer er ikke blitt bestemt endå (enda ikke funnet hva han skal få :lete: ), har tidligere vært på rundt 1500,- men har dårlig råd i år, så blir kanskje rundt 1000,- i år.

Dersom samboer bruker også 1000,- på meg, blir samlet sum 6000,- på julehandelen for meg og samboer sammen.

Har avtale med flere venninner/kompiser at vi heller tar en dag sammen der vi baker pepperkaker/drikker gløgg/ser julefilm og gjør det istedetfor å kjøpe gaver til hverandre :jepp:

Må også bare få sagt, er ikke alle barn som får gaver fra tanter/onkler osv. I vår familie er vi ALTFOR mange til å kunne gjøre det, dermed fikk vi heller gaver for ett høyere beløp fra foreldre (3000,- per barn), og eneste gaver utenom er fra venner, faddrer og besteforeldre.

Endret av Jaenelle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

700 kr til hverandre

500 til mamma,pappa og mannens søster

500 pr barn ( har to)

200 kr på fadderbarn

200 kr på bestemor

100 kr pr venners barn og barnas venner som blir tilsammen ca 15 stk

Vi har et budsjett på ca 5000-60000 kr så mange får litt over det jeg har satt opp over. Vi ble enige med alle våre venner og slekten at vi voksne ikke skulle kjøpe julegaver,men heller finne på noe koselig sammen,som å dra ut å spise, ha en bakekveld,osv. dette fungerer veldig greit for oss og jeg kan med stor sikkerhet si at dette er første julen på 3 år at jeg har overskudd på kontoen når julen ringes inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...