Gå til innhold

Promillekjøring


Julen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Man burde bli fratatt førerkortet for alltid.

Selv om jeg er avholds, synes jeg dette blir for strengt. Det måtte i så fall være hvis promillekjøringen skjer flere ganger. Ellers er jeg enig i at straffen burde være strengere enn den er nå. Promillekjøring kan i verste fall ta liv.

Apropos promillekjøring: for noen år tilbake lagde jeg et dikt fritt basert på Lille Persille av Inger Hagerup. Jeg håper det er lovlig å gjengi diktet ellet KG sine regler. Det er jo ikke originalen.

Lille Promille i grøfta står

Krøllete kjole og bustete hår

hvorfor så stille Lille promille

Kanskje du var på fest i går?

Endret av Perelandra
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Straff for promillekjøring kan aldri bli for strengt. De aller fleste som kjører bil er klar over farene ved å drikke alkohol. Klarer man ikke å la være å kjøre med promille så trenger man ikke lappen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Straff for promillekjøring kan aldri bli for strengt. De aller fleste som kjører bil er klar over farene ved å drikke alkohol. Klarer man ikke å la være å kjøre med promille så trenger man ikke lappen.

PRoblemet et at mange som kjører i fylla og mister førerkortet gir faen og kjører uten allikevel. OG nrå de blir tatt er det mest sannsynlig ikke førte gangen de kjørte med promille.

Nei, jeg mener det skal være fengselsstraff, evt. samfunnstjeneste når man kjører med promille. De skal svi at man har satt seg selv og ikke minst andres liv i fare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

+1 på det å miste førerkortet for alltid. Å utsette meg og mine for livsfare kan ikke tilgis. Hjelper meg lite at han som dreper samboeren min pga fyllekjøring har sittet noen måneder på hotell for å ha kjørt ned et annet menneske tidligere. Hadde han ikke hatt lappen ville han mest sannsynlig ikke kjørt bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dagens straffenivå er korrekt!

Bøtene svir ganske bra og så gjør også ett til to år uten førerkort, samt ett antall dager ubetinget fengsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fare for å bli for streng, så er det jo nesten på linje med forsøk på drap. Når du setter deg inn i bilen med promille utsetter du deg selv og ALLE de andre på veien for livsfare. Hvis noen vil gamble med sitt eget liv, skal de få lov. Vil de gamble med mitt eller livet til de jeg er glad i, er det ikke så greit lenger. Jeg liker å ha mine elskede i live.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dagens straffenivå er korrekt!

Bøtene svir ganske bra og så gjør også ett til to år uten førerkort, samt ett antall dager ubetinget fengsel.

Vet du hva som også svir? En totonns bil i 60 km/t midt i fleisen. Dine handlinger kan ha konsekvenser for andre og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...