Julen Skrevet 16. desember 2010 #1 Skrevet 16. desember 2010 (endret) Jeg har lenge sliti med angst. Første gang jeg fikk et angstanfall var jeg ikke mer en 10-11 år gammel. Det var en grusom opplevelse, følelsen av å miste all kontroll. Jeg følte meg i en helt egen verden, som om jeg var inni min egen boble. Stemmene av menneskene som var rundt meg ble skremmende og uvirklige. anfallet gikk ganske fort over. Etter denne episoden var jeg livredd for at det samme skulle skje igjen, og dermed skjedde det oftere og oftere. Jeg gikk mye til psykolog og ettervert ga anfallene seg. Nå har jeg angstfølelsen så å si hele tiden. jeg har lest en del rundt og funnet ut at det må være angstlidelsen: Generalisert angstlidelse. http://www.lommelegen.no/320508/generalisert-angstlidelse Andre som lider av dette? Jeg vet selv etter mange år med angst at det hjelper og snakke med andre som har det som deg. Så jeg vil gjerne høre hva dere har å si Endret 16. desember 2010 av Julen
siljesa88 Skrevet 12. januar 2011 #2 Skrevet 12. januar 2011 Heisann! Jeg lider også av generalisert angstlidelse... Eller det vil si, jeg har fått påvist diagnosen angst, men ikke hvilken type det dreier seg om. Men selv er jeg ganske sikker på at det er generalisert angstlidelse. Jeg har vel alltid vært ett bekymret barn som har slitt med søvn og tankespinn, men la ikke merke til hvor mye det styrte livet mitt før jeg ble rundt 16 år. Begynte da blant annet å selvskade meg fordi jeg følte at det ble for mye av alt. For tre år siden toppet det seg. Jeg hadde da mitt første angstanfall, og slik du forklarer det er akkurat slik jeg opplever det! Har flere ganger forsøkt å få hjelp. Flesteparten av gangene er det jeg som har trukket meg fra "behandlingen". Selv vet jeg kke hvorfor jeg fjør dette, men har en mistanke om at dette også er en del av angsten. Nå har jeg så vidt begynt å gå til legen min for en grundigere utredning. Avbrøt denne før jul, men skal ringe i morgen Er du i arbeid? Hvordan takler du dette? Sliter selv mye med søvn og mageproblemer pga dette og det er noen ganger svært tøft å gå på jobb. Har du samboer eller er du gift? Opplever du eventuelt at angsten påvirker dette? Veldig "kjekt" å høre at jeg ikke er alene om dette! Å det er godt å dele erfaringer og tanker rundt forskjellige problemstillinger! Hilsen Silje
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2011 #3 Skrevet 12. januar 2011 Har også angst. Vil ikke utdype så mye, men har hatt det siden midten av første klasse når mobbinga tok seg opp et par hakk.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå