Gjest Hanne Skrevet 15. desember 2010 #1 Skrevet 15. desember 2010 Har eksamen på Fredag, har ikke kastet opp siden i går, men magen er fortsatt i opprør. Jeg har i tillegg feber og føler meg kjempe slem siden dette er en gruppeeksamen og jeg ikke klarer å åpne bøkene lenger en ti minutter før jeg er helt utslitt. foran pc'en er det heller ikke så lurt jeg sitter, for merker at da er jeg død et parr minutter etterpå. Hvis ikke jeg er frisk i morgen, er det mulighet for å få legeærklæring på at jeg har vært syk. Har hørt at leger ikke vill ta deg i mot med omgangssyke så hvordan skal jeg gjøre det da. Håper selvfølgelig jeg blir frisk, men regner ikke med at de på gruppen min syntes det er så megakult fordi jeg da ikke har hjulpet til noe med innspurten og det de har gjort de siste dagene. Noen råd/tips. Ligger å drikker farris, med eplemost, (mye salt i farris så da håper jeg at jeg snart holder litt på vannet)
Gjest Skrevet 15. desember 2010 #2 Skrevet 15. desember 2010 Huffda, virkelig god timing! Du får se an til i morgen hvordan formen er. Ellers ringer du bare legen og spør om han/hun kan ta deg i mot, får en erklæring og lar det stå med det.
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 15. desember 2010 #3 Skrevet 15. desember 2010 Ikke noe å gjøre med det bortsett fra å ringe legen og forklare. Om han ikke mener du bør dra på skolen/ta eksamen, så får du ordnet det. Er jo ikke verre enn å ta eksamen om igjen. Men så kan du jo velge litt da, kanskje du heller vil karre deg igjennom (du burde jo kunne stoffet uansett, så nærme eksamen) og få en litt laber karakter - eller vil du heller få legeerklæring og vente et semester med å ta eksamen? (spørsj o litt hvor i løypa du er hen utdanningsmessig altså)
Gjest Hanne Skrevet 15. desember 2010 #4 Skrevet 15. desember 2010 Ikke noe å gjøre med det bortsett fra å ringe legen og forklare. Om han ikke mener du bør dra på skolen/ta eksamen, så får du ordnet det. Er jo ikke verre enn å ta eksamen om igjen. Men så kan du jo velge litt da, kanskje du heller vil karre deg igjennom (du burde jo kunne stoffet uansett, så nærme eksamen) og få en litt laber karakter - eller vil du heller få legeerklæring og vente et semester med å ta eksamen? (spørsj o litt hvor i løypa du er hen utdanningsmessig altså) Første året sykepleie. Men er usikker på om jeg vill fortsette, er ikke sikker på om det er sykepleier eller lærer jeg egentlig vill bli Men føler allikevel at jeg svikter gruppa.
Gjest Skrevet 15. desember 2010 #5 Skrevet 15. desember 2010 Ser dilemmaet ditt... Jeg gikk gjennom omtrent det samme selv ifjor da jeg studerte IT. Besluttet å støtte gruppa til tross for treningsskaden (kunne fungere på et eller annet vis greit nok), og sluttet etter nyttår når gruppearbeidet var over. Du må tenke gjennom dette og kjenne etter om det virkelig er noe du vil. Kanskje det er derfor du har blitt syk? En ypperlig sjanse til å tenke gjennom ting, benytt den.
Hannemor90 Skrevet 15. desember 2010 #6 Skrevet 15. desember 2010 Lagde meg bruker jeg da Ja,sliter litt med en farfar på den siden også. Han ble ordentlig sur på meg når jeg sa at jeg hadde vurdert å bytte fra sykepleier for å bli lærer. Han skjønte ikke poenget med å gå et halvt/helt år på sykepleien for å så begynne på noe annet. Men hvis det er det jeg vill så er det jo bedre at jeg slutter nå en att jeg bruker alle tre år på å bli sykepleier før jeg begynner å studere for å bli lærer. Mener nå jeg. Ja, har brukt mye tid til å tenke på dette. Vanskelig, siden jeg i tillegg er så slapp så får liksom aldri fullført tankene før jeg sovner igjen.
Gjest Skrevet 15. desember 2010 #7 Skrevet 15. desember 2010 Derfor jeg aldri forteller familien noe... Ikke før jeg har funnet ut av ting på egen hånd først, hehe. Drit i ham. Det er ditt liv det handler om, og hvis dette studiet måtte til for at du skulle skjønne hva du virkelig ville, så er det jo bra! Jeg fant også etterhvert ut hva jeg ønsket, men benyttet meg av en rådgiver. Anbefaler å kontakte en, så du også kan få litt informasjon omkring læreryrket og videre muligheter.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå