Gå til innhold

Planlagt eller spontan ferie


AnonymBruker

Ferie  

8 stemmer

  1. 1. Hva er best?

    • Planlagt ferie
      6
    • Spontan ferie
      2


Anbefalte innlegg

Jeg har lyst til å høre hva andre inne her på KG syns om ferier er best planlagt eller spontane?

Liker du det best når du har planlagt 3-6 måneder? Eller liker du best at man bestemmer seg 1-2 uker før man drar på tur?

Jeg liker best å planlegge, fordi da jeg kan sitte å titte og lese om stedet vi skal :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg koser meg med å lese om steder vi skal reise til, så for min del er planlagte ferier best. Ikke det at jeg nødvendigvis planlegger så mye på forhånd, det er mest å bruke tid på å undersøke mulighetene som finnes på destinasjonen og å drømme seg bort litt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker best å planlegge ferien. Da får du et annet forhold til stedet du skal besøke, og turen blir mer effektiv når du slipper å bruke tid på å orientere deg i alt etter du er kommet frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spontan ferie, absolutt! Jeg er generelt veldig spontan av meg, hater å planlegge og å vente.

Har flere ganger reist på utenlandsferier dagen etter jeg har lekt med tanken, plutselig tatt toget/fly til en annen by i Norge/Sverige/Danmark istedet for å ta bussen hjem etter å ha vært en tur i sentrum f.eks. Da har jeg kun klærne jeg har på meg og veska mi (den er alltid klar for en liten tur - ekstra undertøy, sokker, sminkepung, tannbørste, ekstra cash, tamponger o.l, medisiner og p-piller). :ler:

Edit; spontane turer med nattoget til Oslo for å kjøpe kebab FTW!

Endret av Zaphireh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart planlagt ferie. Det er morsomt å ha noe å se frem til, og enda morsommere er det selvsagt når ferien endelig står for tur.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er moro ā planlegger. Samtidig er jeg veldig impulsive. Om jeg mā velge sier jeg spontantur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker egentlig begge deler.. men kanskje best å ha ting planlagt. Jeg er glad i å gjøre research og finne ut om landa jeg skal til, så da er det kjekt å ha litt tid.

Men nå skal jeg ta en litt spontan ferie faktisk. Tenkte å dra til Egypt den 30. des. Er noen billige fly, så bestiller vel i dag eller i morgen =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her :)

Dere som liker å planlegge, hvor lang tid i fremtiden bruker dere å planlegge? Flere måneder eller 2-3-4 uker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...