Gå til innhold

Kobberspiral og langvarig blødning

Fremhevede innlegg

Skrevet

For to og en halv måned siden fikk jeg satt opp en kobberspiral hos gynekologen min, da jeg ikke tåler hormonprevensjon så godt. Det å sette den opp gikk greit, da jeg hadde fått en abort 3 uker før og livmorhalsen var passelig myk. Til slutt ble jeg ultralydsscannet for å sjekke om den satt riktig, og da jeg gikk sa hun at det var vanlig med småblødninger den første tiden.

Men, nå har jeg altså blødd kontinuerlig i to og en halv måned - jeg kan telle på en hånd de dagene jeg ikke har trengt å bruke bind, og dette er jo naturlig nok litt sjenerende da sexlivet blir litt innskrenket. I blant "murrer" det også litt, som under menstruasjon, men det er heller sjelden.

Skal det aldri gi seg?! Jeg er villig til å vente leeenge, da dette er det eneste prevensjonsalternativet for en som meg, men jeg vil gjerne ha et lite tidsperspektiv på hvor lenge det er fysisk mulig å blø på kobberspiral, så jeg har noe å se frem til :fnise:

Noen erfaringer? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da jeg fikk satt inn kobberspiralen (hadde ikke født, ikke tatt abort heller) hadde jeg spotting i mange uker etterpå. Det hender jeg får litt spotting nå også, ni måneder etter, men det er veldig lite. Hender også at det murrer inni der en gang i blant.

Jeg *tror* ikke det er så vanlig å blø så mye at du må bruke bind altså. Kanskje det har noe å gjøre med aborten du hadde? Hadde jeg vært deg hadde jeg bestilt kontrolltime hos gynekologen :)

Skrevet

Da jeg fikk satt inn kobberspiralen (hadde ikke født, ikke tatt abort heller) hadde jeg spotting i mange uker etterpå. Det hender jeg får litt spotting nå også, ni måneder etter, men det er veldig lite. Hender også at det murrer inni der en gang i blant.

Jeg *tror* ikke det er så vanlig å blø så mye at du må bruke bind altså. Kanskje det har noe å gjøre med aborten du hadde? Hadde jeg vært deg hadde jeg bestilt kontrolltime hos gynekologen :)

Tusen takk for svar!:) Jeg skal selvfølgelig ta kontakt med gynekologen min med engang jeg kommer tilbake til studielandet fra juleferien, men det er jo enda noen uker til :)

Skrevet

Håper det ordner seg :) Siden du har blødd så lenge kan du også kanskje tenke på at jernlageret ditt kanskje er litt lavt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...