Gjest gjest41 Skrevet 15. desember 2010 #1 Skrevet 15. desember 2010 Hei! Jeg har gått på Mercilon i snart 2 år men vurderer seriøst å slutte med dem. Har brukt andre merker tidligere uten at de har vært bedre. Jeg merker at humøret mitt varierer utrolig mye og jeg har depresjonslignende perioder der alt er bare mørkt og trist. Dessuten er sexlysten min mindre enn den var tidligere. Jeg tror alt dette har sammenheng med p-pillene men jeg vet jo ikke helt sikkert. Jeg merker forskjell når jeg har en hormonfri uke da alt er lettere og jeg har et lystig sinn og sexlysten er større. Er bare såååå lei alt dette! Det er jo fint å ha kort menstruasjon og samtidig vite akkurat når den kommer selv om jeg har hatt uregelmessige blødninger innimellom. Kanskje vanlig når jeg er 41 år? Jeg er sånn i tvil! Men samboer vil ha den gode gamle jenta tilbake og det vil jo jeg også Er det noen som har erfaring med å slutte med pillene? Er det noe jeg bør forberede meg på? Tror dere jeg vil merke forskjell i humør og sexlyst?
Smørblomst82 Skrevet 15. desember 2010 #2 Skrevet 15. desember 2010 Ta å slutt. Jeg merkser stor forskjell på sexlysten etter jeg sluttet og så er jeg mye mer stabil
Pingting Skrevet 15. desember 2010 #3 Skrevet 15. desember 2010 Prøv! Det verste som kan skje er at du finner ut at det ikke skyldes pillene, noe som selvfølgelig ikke er gøy, men da kan du ihvertfall ta dem igjen. Hvis du veldig gjerne vil gå på prevensjon kan du jo også vurdere typer med mye mindre hormoner som p-stav/ring/plaster - jeg vet det er mange som reagerer mye mindre på disse.
Kth Skrevet 15. desember 2010 #4 Skrevet 15. desember 2010 prøv å slutt. jeg hadde akkurat det samme som deg. slutta og merka forskjell allerede uka etter:)
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2010 #5 Skrevet 15. desember 2010 p-piller hadde merkbar effekt på min sexlyst, trodde nærmest jeg var aseksuell til jeg sluttet med de:)
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2010 #6 Skrevet 15. desember 2010 ...og på meg har de ikke hatt noen effekt. Og noen opplever at de får økt lyst, faktisk. Ikke at jeg betviler at dere andre har opplevd noe negativt, men ble litt bekymret for at TS skulle få falske forhåpninger - viktig å være realistisk
Gjest Stapler Skrevet 15. desember 2010 #7 Skrevet 15. desember 2010 Jeg merket det godt både på psyken og humøret da jeg sluttet med p-piller. Til og med folk som ikke visste jeg hadde sluttet på p-piller kommenterte at jeg virket så glad og fornøyd! Jeg merket ikke noe særlig forskjell på sex-lysten da...
Phaedra Skrevet 15. desember 2010 #8 Skrevet 15. desember 2010 Jeg hadde også akkuratt det samme som deg. Prøvde en del forskjellig prevensjoner, og "reagerte" med depresjoner (hadde dager hvor jeg bare lå på senga og ville grine, uten å vite hvorfor) og nedsatt/ingen sexlyst og slik på alle. Så tok jeg en lang pause fra p-piller hvor alt ble utrolig mye bedre, og noen år etter prøvde jeg på nytt, men fortalte legen hva jeg allerede hadde prøvd. Jeg prøvde først p-plaster, som fungerte veldig bra, men som jeg egentlig syntes var irriterende å gå med, og hvis jeg satte dem på feil sted så begynte jeg etter en stund å klø veldig under plasteret. Så prøvde jeg nuvaring, har gått på det i en del år nå, og det fungerer veldig fint for meg. Merker ingen bivirkninger, og mensen og slikt kommer regelmessig
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå