Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

jeg skal kjøpe meg ny telefon og trenger litt råd angående valg av modell.

Jeg har lyst på en telefon tilsvarende Aplle iphone. Jeg har forhørt meg med forhandler, som mener at HTC f.eks. modellene Desire eller Wildfire, er vel så bra og at de koster en brøkdel av prisen.

Er det noen her som har erfaring med HTC-telefoner og kan si om de er fornøyde med brukersnittet etc.?

Takk for innspill.

Videoannonse
Annonse
Gjest Silvermist
Skrevet

Jeg har hatt HTC Wildfire i et par måneder, og er superfornøyd. Hadde overhodet ikke lyst på iPhone, ser dem overalt og er rett og slett lei.

Wildfire er jo "lillebroren" til Desire, så det spørs hvor kresen du er. Desire skal ha bedre kvalitet på skjermen og mobilen skal ha kortere reaksjonstid på hva programvare anngår, men som sagt eg er veldig fornøyd men Wildfiren min.

Noen kjappe grunne til at jeg liker den så godt er at den integrerer FB med bl.a. kontaktlisten automatisk, mailen min har jeg på hovedbildet på skjermen og er utrolig praktisk, kjapp og enkel å bruke. Mobilen har også flere sider med ulike menyer som du setter sammen selv etter hva du ønsker å ha rask tilgang til, og det hele ser veldig lekkert ut.

Jeg synes mobilen er logisk og morsom å bruke, den har mange spennende widgets og aplikasoner, og jeg føler virkelig at jeg har fått mye for pengene.

Og så ser den jo utrolig flott ut :)

Skrevet

Har hatt min HTC Wildfire i snart 4 mnd. og er storfornøyd.

Skrevet

Hei,

jeg skal kjøpe meg ny telefon og trenger litt råd angående valg av modell.

Jeg har lyst på en telefon tilsvarende Aplle iphone. Jeg har forhørt meg med forhandler, som mener at HTC f.eks. modellene Desire eller Wildfire, er vel så bra og at de koster en brøkdel av prisen.

Er det noen her som har erfaring med HTC-telefoner og kan si om de er fornøyde med brukersnittet etc.?

Takk for innspill.

En brøkdel av prisen er vel drøyt, men de HTC modellene du nevner er rimeligere enn iPhone.

Forhandler som sier disse er vel så bra som iPhone, gjør det kun for det han tjener mere penger på HTC.

Skal du sammenlikne noen fra HTC mot iPhone, må det bli HTC Desire HD, men den er jo like dyr som iPhone. Kommer imidlertid bra ut i test HER

HTC Wildfire og Desire (uten HD) er sikkert en helt ok telefoner, men er ikke i samme divisjon som iPhone.

Hos amobil, som er størst på mobiltester i norge, kommer Wildfire elendig ut i test. Les HER

Skrevet

Be den uærlige selgeren lese DENNE testen og DENNE før han sier noe så idiotisk.

Enten kan han ikke skaffe iPhone4 eller så tjener han mer penger på HTC. Tipper det siste.

Skrevet

Jeg ville heller betalt litt ekstra og fått meg iPhone. Jeg har hatt iPhone (3G og 3GS, oppgraderer til iPhone 4 snart) i ca to år, og ELSKER den. Jeg kommer nok aldri til å velge en annen telefon så lenge iPhone er på markedet. Totalt avhengig. Har prøvd HTC-telefoner, og liker dem ikke. Prøvde iPhone før jeg fikk den selv, og ble totalt forelsket, synes den er lettere å manøvrere.

Gjest BabyBlue
Skrevet

Prøvde en HTC Desire, og falt rimelig hardt for den skarpe skjermen og den raskt reagerende touch skjermen =)

Skrevet

Prøvde en HTC Desire, og falt rimelig hardt for den skarpe skjermen og den raskt reagerende touch skjermen =)

Tipper det da var Desire HD, og det er en super telefon, men da snakker vi jo ikke en brøkdel av iPhone pris lengre (slik ts antyder) Den er vel i omtrent samme prisklasse som iPhone 4

Skrevet

En selger kan vel få si sin personlige mening om iPhone. Selv om tester tilsier at det er en god telefon betyr det ikke at det stemmer. Jeg har selv en iPhone 4, og kommer nok ikke til å kjøpe iPhone igjen. For all del, det er en god telefon, men ikke for 5k. Hadde den vært halve prisen så skulle jeg vært enig, men for 5k forventer jeg litt mer enn et pent utseende og for enkel operering...

Skrevet

En selger kan vel få si sin personlige mening om iPhone. Selv om tester tilsier at det er en god telefon betyr det ikke at det stemmer. Jeg har selv en iPhone 4, og kommer nok ikke til å kjøpe iPhone igjen. For all del, det er en god telefon, men ikke for 5k. Hadde den vært halve prisen så skulle jeg vært enig, men for 5k forventer jeg litt mer enn et pent utseende og for enkel operering...

Ingeniør!! ;)

Ingeniører>Android

Designere>IPhone

Skrevet

En selger kan vel få si sin personlige mening om iPhone.

Det kan han, men man må jo lure på kvalifikasjonene når han sier HTC Wildfire er vel så bra, og koster en brøkdel av prisen. En brøkdel???

Jeg VET at de tjener mere penger på HTC enn iPhone, derfor sier mange selgere mye rart for å heller selge en HTC. Det er jo penger de lever av.

Selv har jeg hatt iPhone 3G, iPhone 3GS og nå iPhone4

Var utrolig godt fornøyd med de to første, og da var jo Apple helt i egen klasse.

Nå har jo mange kommet etter med gode telefoner (like dyre riktignok, men) og, når det gjelder 4-eren...vel...den lever ikke helt opp til forventingene rent kvalitetsmessig. Men pen er den - og svært, svært brukervennlig

Skrevet

Ingeniør!! ;)

Ingeniører>Android

Designere>IPhone

Jeg er nok økonom og foretrekker Blackberry. Jeg ser bare ikke hvorfor jeg betaler nesten dobbelt så mye for en iPhone som en Bold.

Joda, noen selgere er nok slik. Saken er vel heller at Wildfire sikkert for de aller fleste er mer enn god nok. iPhone er tross alt en kraftig telefon, og Wildfire gjør nok samme jobben for svært mange. Dersom Apple hadde tilbydd en svakere og mindre iPhone hadde nok salget av den ordinære iPhonen gått betraktelig ned, samt at de nok hadde kapret en del kunder som ikke vil legge så mye penger i en telefon.

Det er vel dessuten ikke så veldig mange selgere som jobber på provisjon lengre, og dermed faller det argumentet bort.

Skrevet

Det er vel dessuten ikke så veldig mange selgere som jobber på provisjon lengre

Å joda, det er det i den bransjen.

Jeg er nok økonom og foretrekker Blackberry. Jeg ser bare ikke hvorfor jeg betaler nesten dobbelt så mye for en iPhone som en Bold.

Er det noe jeg ikke har fått med meg? En Blackberry Bold koster da vel ca 5000,- inkl mva - uten binding. Den billigste jeg har sett var 3890,- (fra utlandet) men det er vel ikke halv pris av 4890 - selv ikke for en økonom?

iPhone4 uten binding koster fra 4890,- inkl mva - uten binding

Skrevet (endret)

Det er godt mulig de jobber på provisjon, jeg trodde bare ikke det var vanlig lengre. Jeg kjenner en del som jobber med slikt som jobber på fastlønn, men det er mulig det ikke er spesielt representativt.

En Bold 9700 ligger på rundt 2500 fra eBay. Den nyeste 9780 er litt dyrere da den nettopp er lansert, men de tekniske forskjellene mellom de er minimale. 9780 kommer nok ned i pris ganske snart den også, nå ser jeg den ligger på ca 3000.

Endret av aluminium
Skrevet

Ville ikke valgt Wildfire, da er Desire mye bedre. Nå har du jo også Desire HD som jeg selv sikler etter. Alle på jobb skryter mye av denne..

Skrevet

Jeg har HTC Desire, og er veldig fornøyd med denne.

Skrevet

Jeg ville valgt Samsung Galaxy S heller. Har hatt iphone og det var noe tull uten like. For all del en god telefon, men siden apple er apple, så må alt være vanskelig.

Har nå Desire og var kjempefornøyd, men så gikk det galt noen mnd etter kjøpet.

Skjermen blir svart plutselig, og minnekortet har sluttet å fungere. Renska minnekortet og sletta hele telefonen, og alt så bra ut igjen, men så etter to uker funker ikke minnekortet lenger.

Samboer har også Desire, og den begynte å slå seg av hvis han brukte den, og så drev den og restartet hele tiden.

Den ble sendt til verkstedet hvorpå han fikk den tilbake igjen og svaret var at det var ingen feil på den. Samme dag som han fikk den igjen slo den seg av, og telefonen ble sendt inn på nytt. Denne gangen byttet de ut alt i telefonen omtrent, og nå ser det ut til at den virker.

Kan være at vi har vært uheldig med våre telefoner, for de er supre så lenge de fungerer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...