Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eimen av angst over Oslo nå.

Nordmenn er mer forsiktige i dag. De piler gjennom Oslo S mens de ser seg forskremt omkring. Det er stillere på kjøpesentrene enn det pleier å være, og de som er ute og handler er mer forsiktige. Folk er blitt mer forskremte og nøler mer når de ser mørkhudede personer. Nordmenn er blitt skremt av terroren.

Og gjengene er litt bredere i dag, mer selvsikre. Tar mer rom i byen. Glammet deres i mobiltelefonene er litt høyere i dag. Gjengene er litt større. Flirene høyere og bredere. De er litt mer uhøflige i dag, litt mer brautende enn de pleier. De vet at nordmenn er på defensiven og at terrorforsøket i Stockholm har vist hvem som bestemmer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spot on analyse...

Jobber forresten gjengene 8-4? Jeg trodde de lå og dro seg i senga til minst klokka to.

• Liker 1
Skrevet

Har ikke jeg lagt merke til i alle fall. Ingen som har tid til å være forskremte på kjøpesentre nå i julestria. ;)

• Liker 4
Skrevet

Dette har jeg ikke merket noe til.

• Liker 1
Skrevet

Har ikke jeg lagt merke til i alle fall. Ingen som har tid til å være forskremte på kjøpesentre nå i julestria. ;)

TS har iallfall en fantasifull unnskyldning for ikke å stresse i forkant av jul! Det må være en mann. En kvinne lar seg ikke stoppe av slikt. Ikke rett før jul.

• Liker 3
Gjest keine angst
Skrevet

Merker ingen tegn til angst jeg heller, gikk gjennom Oslo S på morgenkvisten og alt var som det pleier. Gjengene har ikke stått opp ennå i motsetning til de stakkars narkomane som starter dagen tidlig as usual.

• Liker 2
Gjest julekjerringa
Skrevet

TS har iallfall en fantasifull unnskyldning for ikke å stresse i forkant av jul! Det må være en mann. En kvinne lar seg ikke stoppe av slikt. Ikke rett før jul.

:ler:

Gjest PakiPaki
Skrevet
vist hvem som bestemmer.

Vi bestemmer >Z HAHAHA

Skrevet

Eimen av angst over Oslo nå.

Nordmenn er mer forsiktige i dag. De piler gjennom Oslo S mens de ser seg forskremt omkring. Det er stillere på kjøpesentrene enn det pleier å være, og de som er ute og handler er mer forsiktige. Folk er blitt mer forskremte og nøler mer når de ser mørkhudede personer. Nordmenn er blitt skremt av terroren.

Og gjengene er litt bredere i dag, mer selvsikre. Tar mer rom i byen. Glammet deres i mobiltelefonene er litt høyere i dag. Gjengene er litt større. Flirene høyere og bredere. De er litt mer uhøflige i dag, litt mer brautende enn de pleier. De vet at nordmenn er på defensiven og at terrorforsøket i Stockholm har vist hvem som bestemmer.

Har du vært i samme Oslo som meg? Jeg går gjennom sentrum uten å merke noen forskjell, alt er som før, ingen som kikker seg ekstra over skulderen..

• Liker 2
Skrevet

Det snakkes så mye om folks påståtte terrorfrykt. Temaet kommer blant annet opp hver gang det skal innføres nye påtrengende former for sikkerhetskontroll. Mitt inntrykk er at terrorfrykten er medieskapt. Folk flest er ikke redd for terror, de er redd for å miste taxfreeflaskene sine i sikkerhetskontrollen.

• Liker 10
Skrevet

Det snakkes så mye om folks påståtte terrorfrykt. Temaet kommer blant annet opp hver gang det skal innføres nye påtrengende former for sikkerhetskontroll. Mitt inntrykk er at terrorfrykten er medieskapt. Folk flest er ikke redd for terror, de er redd for å miste taxfreeflaskene sine i sikkerhetskontrollen.

Og vips, en dag du som vanlig er opptatt av å passe taxfreeflaskene dine, er det andre som setter dagsorden i lille Norge :)

Skrevet

Det var lite folk på Oslo city i går ettermiddag/kveld, for å si det sånn... Men aner jo ikke om det er noen sammenheng.

Skrevet

Jeg tror nok enkelte muslimer føler seg litt "tøffe" nå...

Skrevet

Hvor i Oslo er det du bor hen, a? :gjeiper:

Skrevet

jeg synes ihvertfall ikke det er spesielt trivelig når utenlandske menn med slitte klær sitter og mumler i telefonen om hvor de er og hvor de reiser midt i rushtiden på t-banen...

Skrevet

Har ikke merket noe til det du sier i forhold til stress pga terror men, at utlendinger ødelegger landet vårt og at det blir værre og værre og bo her er det ingen tvil om. Spesielt i oslo, og derfor gleder jeg meg til sommeren da jeg flytter til et sted hvor jeg kan føle at jeg bor i norge og ikke somalia, ikke minst slipper jeg å være vitne til at dattern min lærer seg kebabnorsk på skolen.

• Liker 3
Skrevet

what did you say?

Jeg jobber rundt omkring i sentrum, og står altså steder ute og litt inne på forskjellige sentre .. eneste forskjellen jeg merker på folk er at det er kaldt ute, virker ikke som at det er så mange skremte sjeler der.

Skrevet

Denne byen går det rett til helvete med. Så snart jeg får råd skal jeg flytte.

Til Hardanger eller et annet sted hvor man fortsatt føler seg som om man befinner seg i Norge, ikke i Kabul.

• Liker 1
Skrevet

Det var lite folk på Oslo city i går ettermiddag/kveld, for å si det sånn... Men aner jo ikke om det er noen sammenheng.

Det er kaldt ute.

jeg synes ihvertfall ikke det er spesielt trivelig når utenlandske menn med slitte klær sitter og mumler i telefonen om hvor de er og hvor de reiser midt i rushtiden på t-banen...

Hæh? "Hvor er du" har da alltid vært det mest stilte spøsmålet på mobil.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...