AnonymBruker Skrevet 14. desember 2010 #1 Skrevet 14. desember 2010 Å, nå blir jeg snart sprø, altså! Kjøpte meg ny epilator for ikke så lenge siden, og tenkte jeg skulle stusse "dusken" litt. Er lei av røde, hissige merker og sår ved barbering, og at hårene vokser fort ut igjen og stikker. Joda, epilatoren funker som bare det den, og huden blir silkemyk og glatt både i bikinikanten og ovenfor kjønnsleppene, men etter noen dager, kommer det hissige, røde, kviselignende humper i huden- og det ser ikke særlig pent ut. Har funnet ut at det er underliggende hår som ikke vil vokse ut, og blir liggende under huden og irritere den. Hva kan jeg gjøre for å bli kvitt dette problemet? Jeg vil ikke akkurat ha en urskog der nede, nå som jeg nettopp har fått meg kjærest igjen og alt... Har sett at det finnes en krem som skal forhindre betente hårsekker, men hvordan kan en krem hjelpe på dette? Er det noen som har prøvd med godt resultat? Kunne tenke meg å høre at det hjelper før jeg betaler flere hundre kroner for en slik krem, liksom...
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2010 #2 Skrevet 14. desember 2010 Jeg har funnet ut at det hjelper å skrubbe etter epilering
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2010 #3 Skrevet 15. desember 2010 Peeling de første ukene er viktig etter å ha brukt epilator. Når betennelsen er der så hjelper det å bruke en nål og stikke hull og få fram håret.
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2010 #4 Skrevet 15. desember 2010 Peeling, altså... Bruker dere vanlig kroppspeeling, eller bruker dere en peelingkrem med fine korn, som den som f.eks brukes til ansiktet? Jeg har veldig ømfintlig hud, og blir fort rødflammete og får småsår, så jeg ser for meg at området kommer til å bli rødt og prikkete etter en omgang med peelingen? Jeg har en Bodyshop kroppspeeling liggende, kanskje jeg kan prøve den- det skader jo ikke å prøve iallefall. Ved f.eks barbering/ voksing, har jeg vært nødt til å bruke en salve som heter Inotyol for å dempe prikkene/ utslettet- denne salven er forresten helt super!
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2010 #5 Skrevet 16. desember 2010 Jeg bruker bare vanlig kroppspeeling. Prøv deg fram og finn ut hva som passer din hud. Min hud reagerer lite. Jeg blir ikke rød og sår når jeg barberer. Ei heller ved voks eller epilering. Derimot kan jeg få noen inngrodde hår, men da gjerne på venusberget. Ordner det ved å følge med og sørge for at håret kommer ut dersom det vokser innover.
Gjest anonym Skrevet 12. mars 2011 #6 Skrevet 12. mars 2011 Å, nå blir jeg snart sprø, altså! Kjøpte meg ny epilator for ikke så lenge siden, og tenkte jeg skulle stusse "dusken" litt. Er lei av røde, hissige merker og sår ved barbering, og at hårene vokser fort ut igjen og stikker. Joda, epilatoren funker som bare det den, og huden blir silkemyk og glatt både i bikinikanten og ovenfor kjønnsleppene, men etter noen dager, kommer det hissige, røde, kviselignende humper i huden- og det ser ikke særlig pent ut. Har funnet ut at det er underliggende hår som ikke vil vokse ut, og blir liggende under huden og irritere den. Hva kan jeg gjøre for å bli kvitt dette problemet? Jeg vil ikke akkurat ha en urskog der nede, nå som jeg nettopp har fått meg kjærest igjen og alt... Har sett at det finnes en krem som skal forhindre betente hårsekker, men hvordan kan en krem hjelpe på dette? Er det noen som har prøvd med godt resultat? Kunne tenke meg å høre at det hjelper før jeg betaler flere hundre kroner for en slik krem, liksom...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå