Gå til innhold

Svart eller grønn te

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte sist uke en god te i løsvekt på en tebutikk i nærheten, og kom nå til å tenke på om det kan være svart eller grønn te jeg har kjøpt. Renger med at det er sort te, men er det forskjell i fargen på bladene eller tevannet som kan avsløre dette uten noe mer grublerier?

For det er vel sånn at svart te ofte har koffein i seg og grønn te ikke har det, eller? Var derfor jeg kom til å tenke på det, da jeg ikke ville drikke koffeinholdig te så sent på kvelden :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begge deler har koffein.

Grønn te vil ofte se grønnere ut enn svart te og den vil ofte bli lysere når den er ferdig. Hvis det er en smakssatt julete eller lignende te med mye smak, så pleier det å være svart te. Men det er bare basert på erfaringen med å kjøpe slikt selv. Ellers kan du gå innom butikken igjen og spørre.

Skrevet

De alller aller aller aller fleste grønne teer vil det STÅ "green tea" på.

Skrevet (endret)

Det er koffein i begge - litt mindre i grønn te.

Og - eh - dette høres rimelig banalt ut, men svart te er svart og grønn te er grønn, hehe. Her ser du hvordan grønn te ofte ser ut, og her er et eksempel på svart te. Selv om svart te også kan være noe lysere, og grønn te kan være mørkere - så det kan være vanskelig å se forskjell. Er dte mye annet rart i den teen da? Hvis ikke vil jeg tro at du fort ville kunne smake forskjell - er du usikker så kan du jo kjøpe ren svart eller grønn te og sammenligne. Tungvint, men fin unnskyldning for å kjøpe mer te ;)

Endret av Pingting

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...