Gjest SmurfeLurfen Skrevet 18. desember 2010 #21 Skrevet 18. desember 2010 (endret) Edit: Oooops, posting i feil forum!. Endret 18. desember 2010 av SmurfeLurfen
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2010 #22 Skrevet 18. desember 2010 Vaktlisten er satt opp med et antall ledige vakter, som du har avtalt å gå, hvis jeg forstår deg rett. Da kan du vel også ta vakten etter jul? TS her. Har jo egentlig ikke avtalt å gå disse vaktene. Har ikke fått arbeidskontrakt en gang! Sjefen spør barre uken i forveien om jeg kan gå den og den vakta i neste uke. Så sier jeg ja.
Gjest Charming Skrevet 30. desember 2010 #23 Skrevet 30. desember 2010 Jeg mener at selv om man er ekstravakt skal man ikke være nødt til å ta alle ledige vakter, eller der folk er syke osv likevel. Som ekstravakt ønsker man ikke noe fast, men å ta en vakt her og der uten å være forpliktet til noe. I alle de jobbene der jeg har vært ekstravakt har jeg satt meg opp på det jeg har ønsket og fått jobbe disse dagene. Trenger de mer hjelp ringer de og spør om jeg kan - og kan/vil jeg ikke den aktuelle dagen de spør om så sier jeg jo bare nei. Det er jo det som er fordelen som ekstravakt, nettopp at man ikke MÅ jobbe visse dager hvis man ikke vil - føler jeg da. Så klart kan jo arbeidsgiver velge å gi deg ferre vakter og bli mindre fleksibel hvis du selv ikke er fleksibel mot arbeidsgiver, men det er jo en helt annen diskusjon. 1
Karmosin Skrevet 30. desember 2010 #24 Skrevet 30. desember 2010 ...har ikke arbeidskontrakt? *alarmklokker* 1
Kamikatze Skrevet 30. desember 2010 #25 Skrevet 30. desember 2010 (endret) Det er jo det som er fordelen som ekstravakt, nettopp at man ikke MÅ jobbe visse dager hvis man ikke vil - føler jeg da. Så klart kan jo arbeidsgiver velge å gi deg ferre vakter og bli mindre fleksibel hvis du selv ikke er fleksibel mot arbeidsgiver, men det er jo en helt annen diskusjon. Det er egentlig samme diskusjon, for du aner ikke hvor mye tid en arbeidsgiver kaster bort i telefonen for å sy sammen vaktlister, når der står mange der som prioriterer alt som er mer moro enn å tjene penger. Da blir det fort til at den som oftest takker ja kommer øverst på lista. Hvorfor kaste bort tid på å ringe dem som det er minst sjanse for stiller, når en kan få napp på første kastet? Endret 30. desember 2010 av Kamikatze
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2010 #26 Skrevet 30. desember 2010 Det er egentlig samme diskusjon, for du aner ikke hvor mye tid en arbeidsgiver kaster bort i telefonen for å sy sammen vaktlister, når der står mange der som prioriterer alt som er mer moro enn å tjene penger. Da blir det fort til at den som oftest takker ja kommer øverst på lista. Hvorfor kaste bort tid på å ringe dem som det er minst sjanse for stiller, når en kan få napp på første kastet? Signerer! Etter åtte år som butikksjef har jeg mye erfaring med dette og jeg har god oversikt over mine ansatte og hvem det er størst sjans for at stiller opp og de blir uten unntak oppringt først. Av mine 11 ekstrahjelper er det fire stykker som så godt som alltid stiller opp, og tre som befinner seg i motsatt ende av skalaen. Det sier seg selv hvem jeg ringer først, jeg gidder ikke kaste bort tid på å ringe de tre som alltid har andre planer og forsøker å vri seg unna jobbing så godt de kan.
Gjest Charming Skrevet 30. desember 2010 #27 Skrevet 30. desember 2010 Det er egentlig samme diskusjon, for du aner ikke hvor mye tid en arbeidsgiver kaster bort i telefonen for å sy sammen vaktlister, når der står mange der som prioriterer alt som er mer moro enn å tjene penger. Da blir det fort til at den som oftest takker ja kommer øverst på lista. Hvorfor kaste bort tid på å ringe dem som det er minst sjanse for stiller, når en kan få napp på første kastet? Jeg tror du misforstod. Det er nettopp det du skriver jeg er enig i - men det er jo en prioritering hver enkelt ekstrahjelp må ta, om h*n ønsker fri eller å bli prioritert til andre vakter når arbeidsgiver ringer. Men regnet med at TS klarte å tenke ut dette selv, derfor skrev jeg "det er en annen diskusjon" for ikke å gi det hovedfokus.
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2010 #28 Skrevet 30. desember 2010 Vel, jeg synes du har sluppet "billig" unna, hvis du har fri 23,24,25 og 31? Jeg leste BUTIKK. Butikker har ikke oppe 25 desember.,.
Kamikatze Skrevet 30. desember 2010 #29 Skrevet 30. desember 2010 [...] enig [...] Godt, så slapp vi å sloss. Trådstarter? Du skriver i åpningsinnlegget ditt at du har vært arbeidsledig en stund, før du fikk denne ekstrahjelp-plassen. Jeg antar at det ikke er tilstrekkelig med vakter for en ekstrahjelp til å få en ordentlig månedslønn, og at du derfor sannsynligvis har en avtale med NAV-Arbeid hvor du får en kombinasjon av dagpenger og lønn. - Betyr dette at det er Blondie65 og jeg m.fl. som må finansiere denne festen din?
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2011 #30 Skrevet 3. januar 2011 Godt, så slapp vi å sloss. Trådstarter? Du skriver i åpningsinnlegget ditt at du har vært arbeidsledig en stund, før du fikk denne ekstrahjelp-plassen. Jeg antar at det ikke er tilstrekkelig med vakter for en ekstrahjelp til å få en ordentlig månedslønn, og at du derfor sannsynligvis har en avtale med NAV-Arbeid hvor du får en kombinasjon av dagpenger og lønn. - Betyr dette at det er Blondie65 og jeg m.fl. som må finansiere denne festen din? Jeg har levd på sparepenger i hele høst etter at jeg droppet ut av høgskole. Man har ikke krav på dagpenger når man ikke har tjent så så mye før, derfor har jeg klart meg helt på egen hånd og ikke fått et eneste øre fra NAV i hele mitt liv. er ikke ut etter fast stilling i en butikk og ikke et stort behov for å jobbe uken rundt, så gjør ikke noe for meg om jeg ikke blir oppringt til en hver tid. Jobber jo ikke der nå uansett. Visste jo at det bare var ledige vakter i desember så. Dessuten skulle jeg ikke på fest. Så hvis du har vært syk en gang eller fått penger fra NAV, så har nok jeg og alle andre skattebetalere betalt den dagen for deg... Sånn BTW Kamikatse....
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2011 #31 Skrevet 3. januar 2011 Jeg har levd på sparepenger i hele høst etter at jeg droppet ut av høgskole. Man har ikke krav på dagpenger når man ikke har tjent så så mye før, derfor har jeg klart meg helt på egen hånd og ikke fått et eneste øre fra NAV i hele mitt liv. er ikke ut etter fast stilling i en butikk og ikke et stort behov for å jobbe uken rundt, så gjør ikke noe for meg om jeg ikke blir oppringt til en hver tid. Jobber jo ikke der nå uansett. Visste jo at det bare var ledige vakter i desember så. Dessuten skulle jeg ikke på fest. Så hvis du har vært syk en gang eller fått penger fra NAV, så har nok jeg og alle andre skattebetalere betalt den dagen for deg... Sånn BTW Kamikatse.... ...hvis han jobber har vel kamikatze betalt for seg selv.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2011 #32 Skrevet 3. januar 2011 ...hvis han jobber har vel kamikatze betalt for seg selv. NAV og skatt er jo felles kasse for alle som betaler skatt her i landet. Så blir litt usaklig å si akkurat det. Er utenfor TS sitt spørsmål i første post, i grunn...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå