AnonymBruker Skrevet 18. desember 2010 #21 Skrevet 18. desember 2010 Her beskriver du en Shetland Sheepdog, snille, kvikke og kontaktsøkende hunder. Les mer om rasen, de er en relativt sunn rase, trenger godt med sosialisering som valp, men tar til takke med alt fra en fjelltur til en sofakveld inne om det skulle regne Kommer ikke på noen andre raser som faller innenfor; sunn, trenger ikke så mye mosjon og har lang pels, men kanskje noen andre er mer inne på det? Shetland Sheepdog krever mye fysisk aktivitet de og, i tilegg til mental trening. Vil ikke klassifisere de som sofahunder.
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2010 #22 Skrevet 18. desember 2010 Så hvis man har lyst på en "liten" hund med helst lang pels, som trenger middels eller lite aktivitet og er vennlig. Hvilken rase kan være den beste da? Eller er det slik at "alle" de små hunderasene er ihjelavlet og full av sykdommer? Det virker jo nesten sånn ut ifra hva dere skriver. jasså? det er nevnt to raser, og det er for deg "alle"? pommer og papillon er kan vel være ganske friske om man får fra riktig oppdretter?
Wombat Skrevet 18. desember 2010 #23 Skrevet 18. desember 2010 Shetland Sheepdog krever mye fysisk aktivitet de og, i tilegg til mental trening. Vil ikke klassifisere de som sofahunder. Den eneste sofahunden jeg kommer på som ikke vil ha noe særlig annet enn en kort spasertur i nabolaget er faktisk Napolitansk Mastiff, de fleste hunderaser og da spesielt de små trenger stimuli både fysisk og psykisk daglig.
Wombat Skrevet 18. desember 2010 #24 Skrevet 18. desember 2010 http://www.canis.no/oppdretter/rasepres.php?raseid=34 Her er det Norsk Kennelklubb sier om Shetland Sheepdog, aktivitetsnivå; middels.
Gjest Avocado Skrevet 19. desember 2010 #25 Skrevet 19. desember 2010 Shetland Sheepdog krever mye fysisk aktivitet de og, i tilegg til mental trening. Vil ikke klassifisere de som sofahunder. Bare en definisjonsdetalj, men likevel.. Det finnes ikke noe som heter sofahunder. Man må gjerne ha hunden i sofaen hvis man synes det er hyggelig og praktisk, men å snakke om sofahunder i forbindelse med rasevalg synes jeg faktisk er litt skummelt. Alle hunder trenger mosjon. For de aller minste er det kanskje tilstrekkelig å løpe rundt i et stort hus hvis den også blir stimulert mentalt, men det finnes så mange som skaffer seg små "sofahunder" i tro om en liten søt følgesvenn som ikke trenger mosjon og heller ser på en liten tur nå og da som en bonus -for så å bli misfornøyd og beskylde hunden for å være sprø, at jeg stemmer for å avlive hele begrepet "sofahund"!
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2010 #26 Skrevet 19. desember 2010 Hvis du vil være en lykkelig hundeeier: Hold deg LANGT unna Cavalier, uansett hvilken oppdretter den kommer fra! Et vanvittig tåpelig utsagn. Min cavalier er 8 år og frisk som en fisk. Statistisk sett, ut i fra hvor "syke" hunderaser er generellt , ligger Cavalieren langt nede på listen i følge tall fra Agria. Cavalieren er en absolutt herlig hunderase og når mannen og jeg diskuterer vår neste hund så er det kun Cavalier som er i tankene - en annen rase er utenkelig. Cavalier er en sporty hund med et gemytt som er like nydelig som dens utseende.
Amy Felicia Skrevet 23. mars 2018 #27 Skrevet 23. mars 2018 Jeg har en japanese chin gutt på 1 og er halvt år, aldri hatt lungekolaps eller noen andre symptomer. Eneste er rennebe øyne og nese innimellom, ofte om det er mye pollen i lufta. Dette er fordi lynene er veldig store, løses lett med saltvannsdråper.
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2018 #28 Skrevet 23. mars 2018 8 år gammel tråd... Anonymkode: f3d7d...a13
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå