heartache Skrevet 14. desember 2010 #1 Del Skrevet 14. desember 2010 okai! jeg var nettop på do. som dere kan se i tidligere innlegg skrev jeg om den forferdelige lukten. innlegget finner du her Men nå var jeg som sagt nettopp på do, og når jeg reiste meg og tok på meg trusa kjente jeg noe presse på. jeg tok en ecovag stikkpille i går kveld når jeg la meg som har forsvunnet, så tenkte det var den som kom ut igjen. jeg satte meg på do og noe plasket ned i do. "så stor!?" tenkte jeg. så såg jeg nedi. nei! det kan ikke væra- JODA! det var en tampong. jeg har rett og slett gått meg en tampong som jeg ikke har merket oppi skjeden i en og en halv måned!! det der var rett og slett fælt! er det noe jeg må gjøre? gå til lege? eller er alt fint tror dere? :S jeg fortsetter med den ecovag nå fremover til det ikke er mer piller igjen.. hva tror dere??!! :O opplevd dette noen gang? :/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meridian Skrevet 14. desember 2010 #2 Del Skrevet 14. desember 2010 Hjelp, det må da være farlig??? Har du følt deg syk eller dårlig? Du må gå til legen, ja, eller gynekolog. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2010 #3 Del Skrevet 14. desember 2010 Dra til legen, man skal ikke gå med tampong mer enn rundt 6 timer. Kan være farlig å gå med den så lenge, da det kan oppstå bakterieinfeksjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2010 #4 Del Skrevet 14. desember 2010 Wow! Ante ikke at det var mulig å ikke kjenne at man har en tampong inni der! Har du hatt sex i mellomtiden?? Aner forresten ikke om du må til lege. Jeg hadde ringt å spurt hvertfall, om det er noe som bør sjekkes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2010 #5 Del Skrevet 14. desember 2010 Hvordan kan du ikke merke at du har en tampong i kjeden? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Airi Skrevet 14. desember 2010 #6 Del Skrevet 14. desember 2010 Ja, du må til gynekolog. Du har mest sannsynlig en bakteriell infeksjon pga tampongen. Den forsvinner ikke av seg selv. I tillegg kan det være veldig skadelig å ha tamponger så lenge i skjeden, så uansett om du ikke hadde hatt symptomer, burde du dra til gynekolog. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2010 #7 Del Skrevet 14. desember 2010 En glemte inneliggende tampong kan faktisk bli ganske farlig. Det kan i sjeldne tilfeller utvikles en akutt sjokksykdom med feber, diaré, oppkast, leddsmerter og sjokksymptomer. Sykdommen skyldes giftstoffene som ble laget av bakterier (stafylokokker). Den glemte tampongen støtter bakterieveksten og kan i tillegg forårsake noe små slimhinneskader i skjeden. Slik kan giftstoffene lett komme seg inn i blodsirkulasjonen. (fra lommelegen) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Airi Skrevet 14. desember 2010 #8 Del Skrevet 14. desember 2010 (endret) Hvordan kan du ikke merke at du har en tampong i kjeden? :klø: Det har jeg faktisk opplevd selv, for sikkert ti år siden. Jeg skulle ta ut en tampong, også kom det ut to. Jeg hadde tydeligvis glemt å ta ut den ene før jeg satt inn ny. Den hadde ikke vært der inne i særlig mange timer, og jeg tror ikke jeg hadde gått med den lenge uten å merke den særlig lenge. Endret 14. desember 2010 av Airi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2010 #9 Del Skrevet 14. desember 2010 Dette har skjedd meg to ganger. Gikk vel ikke med tampongen inne så lenge som deg, men ihvertfall i noen uker. Jeg byttet på mellom tamponger og bind og de gangene dette skjedde så har snora lagt seg inn i skjeden og så har jeg glemt at jeg har hatt tampongen inne. Jeg har ikke gått til legen. Tampongsyke kan være farlig, men det tror jeg du ville fått for lenge siden hvis det var aktuelt, og da ville du merket det godt. Ta deg en tur til legen hvis du føler for det. Legen min har fortalt at hun har plukket ut tamponger av mange pasienter så det er nok gangse vanlig og ikke noe å være flau for. Det skulle vært alarm på tamponger som gikk av etter seks timer, ringing, piping eller lignende. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Silvermist Skrevet 14. desember 2010 #10 Del Skrevet 14. desember 2010 Husj, til legen med seg! Det blir nok litt flaut, men det er ikke verdt å risikere helsen. De har garantert hatt særere tilfeller en dette på legekontoret ditt 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
heartache Skrevet 14. desember 2010 Forfatter #11 Del Skrevet 14. desember 2010 Hjelp, det må da være farlig??? Har du følt deg syk eller dårlig? Du må gå til legen, ja, eller gynekolog. jeg har faktisk ikke følt meg dårlig eller noe :S har hatt mensen som normalt og alt også :S ja jeg må nesten stikke innom helsestasjonen i morgen! og høre hva de har å si! men jeg må si jeg er lykkelig for at den endelig kom ut nå da! :O Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2010 #12 Del Skrevet 14. desember 2010 Dette har skjedd meg to ganger. Gikk vel ikke med tampongen inne så lenge som deg, men ihvertfall i noen uker. Jeg byttet på mellom tamponger og bind og de gangene dette skjedde så har snora lagt seg inn i skjeden og så har jeg glemt at jeg har hatt tampongen inne. Jeg har ikke gått til legen. Tampongsyke kan være farlig, men det tror jeg du ville fått for lenge siden hvis det var aktuelt, og da ville du merket det godt. Ta deg en tur til legen hvis du føler for det. Legen min har fortalt at hun har plukket ut tamponger av mange pasienter så det er nok gangse vanlig og ikke noe å være flau for. Det skulle vært alarm på tamponger som gikk av etter seks timer, ringing, piping eller lignende. Ser for meg at jeg står på butikken, og så går tampongalarmen 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
heartache Skrevet 14. desember 2010 Forfatter #13 Del Skrevet 14. desember 2010 Wow! Ante ikke at det var mulig å ikke kjenne at man har en tampong inni der! Har du hatt sex i mellomtiden?? Aner forresten ikke om du må til lege. Jeg hadde ringt å spurt hvertfall, om det er noe som bør sjekkes. nei ante ikke det jeg heller! jeg må ha glemt at den har vært i, for jeg har hatt sex ja, og brukt tampong i mellomtiden også!! har jo hatt mensen som normalt. dette er veldig skummelt og ekkelt synes jeg. :/ vet ikke om jeg tør bruke så mye tampong i fremtiden jeg nå :S det er ikke rart det har luktet råttent!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
heartache Skrevet 14. desember 2010 Forfatter #14 Del Skrevet 14. desember 2010 Dette har skjedd meg to ganger. Gikk vel ikke med tampongen inne så lenge som deg, men ihvertfall i noen uker. Jeg byttet på mellom tamponger og bind og de gangene dette skjedde så har snora lagt seg inn i skjeden og så har jeg glemt at jeg har hatt tampongen inne. Jeg har ikke gått til legen. Tampongsyke kan være farlig, men det tror jeg du ville fått for lenge siden hvis det var aktuelt, og da ville du merket det godt. Ta deg en tur til legen hvis du føler for det. Legen min har fortalt at hun har plukket ut tamponger av mange pasienter så det er nok gangse vanlig og ikke noe å være flau for. Det skulle vært alarm på tamponger som gikk av etter seks timer, ringing, piping eller lignende. huff ja! enig med deg der, skulle vært noe alarm system. dette har aldri hendt meg før :S og forsto ikke hvorfor det luktet så forferdelig, og at utflodet mitt var kjempe brunt. men det må ha vært utflodet som hang igjen i tampongen som har rent ut! veldig ekkelt :/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
epione Skrevet 14. desember 2010 #15 Del Skrevet 14. desember 2010 Ta deg en tur til legen. Legen har nok både sett og hørt om verre ting. I pakningsvedlegget for OB, advarer de mot TSS om man bruke tampong lenger enn de anbefalte timene. Hvordan kan du ikke merke at du har en tampong i kjeden? :klø: Man merker ikke at tampongen er der om den er satt inn riktig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sophiaM Skrevet 14. desember 2010 #16 Del Skrevet 14. desember 2010 Håper alt går bra når du kommer til helsestasjonen! Og nå vet jeg i hvertfall at jeg skal sjekke ekstra godt etter neste gang jeg har hatt mensen! Men syns det var rart at du ikke merket noe når du hadde sex heller.. Da kan den ikke ha vært særlig stor da den kom ut heller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2010 #17 Del Skrevet 14. desember 2010 Flaut å innrømme (takk til anonym bruker-funksjon!), men jeg har gjort det samme. Altså glemt en tampong der inne. Var nok litt drita, hadde sex og fikk most den langt inn der.. og der ble den veldig lenge, er snakk om ukesvis..! Merket etter en stund at det stinket der nede og at jeg hadde grålig utflod og dro til en gratisklinikk for å sjekke hva som var galt.. hvor legen dro ut en eldgammel tampong.. pinlig. Om det er en trøst så sa hun at det ikke akkurat var første gang hun hadde gjort det. Det jeg hadde fått var ikke en skummel kjønnsykdom (puh!), men bakteriell vaginose. Fikk utskrevet antibiotika for det som kjapt tok knekken på det. Hjelper nok ikke med diverse reseptfrie vaginalkapsler og diverse mot sånt! Legen sa også at det kunne vært farlig, men at skjeden min så bemerkelsesverdig frisk og fin ut til å ha vært gjennom en slik påkjenning. Så du bør nok ta deg en tur til lege sånn at de kan ta en titt inn der og ikke minst skrive ut antibiotika til deg om det er BV du har. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
heartache Skrevet 14. desember 2010 Forfatter #18 Del Skrevet 14. desember 2010 Ta deg en tur til legen. Legen har nok både sett og hørt om verre ting. I pakningsvedlegget for OB, advarer de mot TSS om man bruke tampong lenger enn de anbefalte timene. Man merker ikke at tampongen er der om den er satt inn riktig. ja det er denne TSS jeg går rundt å tenker på! :S jeg må nesten inn å lese om det og se om jeg har merket noen symptomer :/ jeg håper jeg er heldig og ikke har fått/får noe som helst. varige mèn eller noe! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
heartache Skrevet 14. desember 2010 Forfatter #19 Del Skrevet 14. desember 2010 Håper alt går bra når du kommer til helsestasjonen! Og nå vet jeg i hvertfall at jeg skal sjekke ekstra godt etter neste gang jeg har hatt mensen! Men syns det var rart at du ikke merket noe når du hadde sex heller.. Da kan den ikke ha vært særlig stor da den kom ut heller? den var på en måte sånn.. trykket sammen..? hehe nei merket ikke noe under sex, for jeg hadde allrede brukt en tampong før det. da hadde jeg nok sikkert allerede dyttet tampongen lenger inn..? jeg vet ikke. jeg har vært oppi der med hendene etter dette også, men ikke kjent noe! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
heartache Skrevet 14. desember 2010 Forfatter #20 Del Skrevet 14. desember 2010 Flaut å innrømme (takk til anonym bruker-funksjon!), men jeg har gjort det samme. Altså glemt en tampong der inne. Var nok litt drita, hadde sex og fikk most den langt inn der.. og der ble den veldig lenge, er snakk om ukesvis..! Merket etter en stund at det stinket der nede og at jeg hadde grålig utflod og dro til en gratisklinikk for å sjekke hva som var galt.. hvor legen dro ut en eldgammel tampong.. pinlig. Om det er en trøst så sa hun at det ikke akkurat var første gang hun hadde gjort det. Det jeg hadde fått var ikke en skummel kjønnsykdom (puh!), men bakteriell vaginose. Fikk utskrevet antibiotika for det som kjapt tok knekken på det. Hjelper nok ikke med diverse reseptfrie vaginalkapsler og diverse mot sånt! Legen sa også at det kunne vært farlig, men at skjeden min så bemerkelsesverdig frisk og fin ut til å ha vært gjennom en slik påkjenning. Så du bør nok ta deg en tur til lege sånn at de kan ta en titt inn der og ikke minst skrive ut antibiotika til deg om det er BV du har. ja sånn grålig og stinkende! samme her. huff :/ ja jeg skal stikke innom helsestasjonen i morgen, jeg skal på jobb igjen klokka 4 som er avhengig av meg da! og helsestasjonen for meg åpner ikke før halv 4 :S tror du/dere jeg kan stikke innom litt tidligere og høre om jeg kan få snakket med noen pga krise!? :S Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå