Gå til innhold

Master?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg lurte på hvor krevende master er, det er da snakk om samfunnsfag. Er nå i begynnelsen av bachelorgraden min, og vil så sårt ha en liten en før jeg er ferdig med master. Er det mye verre enn bachelornivå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det spørs vel hva du skal ta master i, men etter hva jeg har hørt fra folk som har tatt bachelor her i Norge, så er en master ganske mye mer krevende. Jeg for min del tok en ekstremt krevende bachelor i USA og synes masternivået er omtrent likt--vet ikke helt hvordan jeg skulle fått tid til en liten en i tillegg til både jobb og skole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte på master nå i høst og det var mer krevende enn jeg hadde trodd. Vi har hatt veldig mange oppgaver som skal leveres inn i løpet av semesteret og jeg har ikke vært flink nok til å lese pensum ved siden av. Men det varierer nok fra master til master, og om du er flink nok til å disponere tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder for tiden på med en masteroppgave i filosofi, og kan vel si at ja, det er vel en smule mer krevende enn bacheloren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye tid bruker dere i snitt per dag på den? Mannen min er i jobb da, så jeg trenger ikke jobbe ved siden av studiet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skriver masteroppgave nå. Det er mye mer krevende enn jeg hadde trodd, absolutt.

Jeg bruker i snitt 8 timer hver dag, men klarer likevel ikke holde fremdriftsplanene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anjelika

Jeg har tatt master i et av de friere samfunnsfagene, hvor det er ca null obligatorisk. Likevel var det ekstremt mye hardere og mer tidskrevende og ikke minst stressende psykisk enn jeg hadde trodd, jeg sluttet i deltidsjobben min det siste halvåret for å få oppgaven ferdig.

Tror heller ikke du skal undervurdere hvor krevende det er med en liten en..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...