AnonymBruker Skrevet 14. desember 2010 #1 Skrevet 14. desember 2010 Hei! Jeg lurte på hvor krevende master er, det er da snakk om samfunnsfag. Er nå i begynnelsen av bachelorgraden min, og vil så sårt ha en liten en før jeg er ferdig med master. Er det mye verre enn bachelornivå?
mac84 Skrevet 14. desember 2010 #2 Skrevet 14. desember 2010 Det spørs vel hva du skal ta master i, men etter hva jeg har hørt fra folk som har tatt bachelor her i Norge, så er en master ganske mye mer krevende. Jeg for min del tok en ekstremt krevende bachelor i USA og synes masternivået er omtrent likt--vet ikke helt hvordan jeg skulle fått tid til en liten en i tillegg til både jobb og skole.
Jill Skrevet 14. desember 2010 #3 Skrevet 14. desember 2010 Jeg begynte på master nå i høst og det var mer krevende enn jeg hadde trodd. Vi har hatt veldig mange oppgaver som skal leveres inn i løpet av semesteret og jeg har ikke vært flink nok til å lese pensum ved siden av. Men det varierer nok fra master til master, og om du er flink nok til å disponere tiden.
Maldoror Skrevet 14. desember 2010 #4 Skrevet 14. desember 2010 Holder for tiden på med en masteroppgave i filosofi, og kan vel si at ja, det er vel en smule mer krevende enn bacheloren.
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2010 #5 Skrevet 14. desember 2010 Hvor mye tid bruker dere i snitt per dag på den? Mannen min er i jobb da, så jeg trenger ikke jobbe ved siden av studiet.
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2010 #6 Skrevet 15. desember 2010 Jeg skriver masteroppgave nå. Det er mye mer krevende enn jeg hadde trodd, absolutt. Jeg bruker i snitt 8 timer hver dag, men klarer likevel ikke holde fremdriftsplanene mine.
Gjest Anjelika Skrevet 15. desember 2010 #7 Skrevet 15. desember 2010 Jeg har tatt master i et av de friere samfunnsfagene, hvor det er ca null obligatorisk. Likevel var det ekstremt mye hardere og mer tidskrevende og ikke minst stressende psykisk enn jeg hadde trodd, jeg sluttet i deltidsjobben min det siste halvåret for å få oppgaven ferdig. Tror heller ikke du skal undervurdere hvor krevende det er med en liten en..!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå