Gjest Nefertiti Skrevet 16. oktober 2003 #1 Skrevet 16. oktober 2003 Hei, Noen som vet om noen kjekke "jentespill". Synes de fleste dataspill inneholder skyting av mennesker og kriging og den slags. Noen som har noen forslag til noen som ikke inneholder så mye vold og blod?
Kalas Skrevet 16. oktober 2003 #2 Skrevet 16. oktober 2003 Tenker du på spill til pc eller tv-spill? Her er i hvert fall noen "jentete" alternativer uten vold og skyting: - The Sims (nesten som å leke med dukkehus igjen, bare litt voksnere ) - Myst, Riven og Exile (tre spill i serie hvor man svever rundt og løser vanskelige gåter. Veldig vakre og stemningsfulle spill, med minimalt action, men masse tenking) - Rene adventurespill som Monkey Island-serien (absurd humor og gåteløsning, samling av objekter osv) Lykke til!
Gjest Zalomine Skrevet 16. oktober 2003 #3 Skrevet 16. oktober 2003 Jepp, sims er jentespillet, definitvt! (problemet mitt er at jeg har spist det såpass mye at jeg begynner å bli smålei, for jeg har ingen andre spill )
Gjest Niniel Skrevet 16. oktober 2003 #4 Skrevet 16. oktober 2003 - Tropico - SimCity - Stronghold (litt slossing, men lite blod og gørr...) - Anno 1503 - Syberia (løse gåter, litt likt myst ) - Age of Mythology & Warcraft (eventyrspill, men med en del slossing) Nesten alle disse går det jo an å laste ned på nettet, så kan du sjekke om du liker de før du kjøper....
smilla1 Skrevet 16. oktober 2003 #5 Skrevet 16. oktober 2003 Hei Niniel! Kan du fortelle litt mer om hva Syberia Går ut på? Om du gidder kan du kanskje si litt om Anno 1503:-) Smilla1
Gjest Anonymous Skrevet 16. oktober 2003 #6 Skrevet 16. oktober 2003 - Myst, Riven og Exile (tre spill i serie hvor man svever rundt og løser vanskelige gåter. Veldig vakre og stemningsfulle spill, med minimalt action, men masse tenking) Myst fungerer i utgangspunktet ikke under Windows 2000 (og sikkert heller ikke XP), men det finnes en fiks på nettet. Jeg synes kanske Riven er best av de tre, fordi grafikken er bedre enn Myst og historien mindre lineær enn Exile, men det er flotte spill. Og snart kommer "Uru - Ages Beyond Myst"... - Rene adventurespill som Monkey Island-serien (absurd humor og gåteløsning, samling av objekter osv) Det lages ikke så mange slike nå for tiden, så man får se etter titler som er et par år gamle. Zork Nemesis er jo bare glimrende, mørkt og spennende. Zork Grand Inquisitor er heller ikke dårlig, men det er mer humoristisk, slik de originale Zork-spillene var. :Drømmer om at noen skal fortsette Zork-serien:
Cooli Skrevet 17. oktober 2003 #7 Skrevet 17. oktober 2003 Hei Niniel! Kan du fortelle litt mer om hva Syberia Går ut på? Om du gidder kan du kanskje si litt om Anno 1503:-) Smilla1 Kanskje du finner ut om de spill på www.tothegame.com . Bare søk etter spill på søkfelt øverste til høyre
Cooli Skrevet 17. oktober 2003 #9 Skrevet 17. oktober 2003 Yess fant begge på tothegame (Anno og Syberia) Står litt forklaringen + screenshots om alle spill på den siden. Anbefales!!
blå Skrevet 17. oktober 2003 #10 Skrevet 17. oktober 2003 Den lengste reisen syns jeg var kjempe fin, og nå skal det vel komme den legste reisen 2 også. Det var gåter, og spenning. ikke slossing og krig. Ellers vil jeg anbefalle monkey island serien.
Gjest Niniel Skrevet 17. oktober 2003 #11 Skrevet 17. oktober 2003 Hei Niniel! Kan du fortelle litt mer om hva Syberia Går ut på? Om du gidder kan du kanskje si litt om Anno 1503:-) Umm......ja hva skal jeg si, Syberia er et veldig fint spill, flotte bilder, ikke så mye action (=ingen) men mange gåter som må løses. Selv syns jeg at det er litt for enkelt, og ikke minst for kort, men det var morro så lenge det varte.. Du får sikkert kjøpt det billig på qxl. Har hørt at Den lengste reisen er i samme stilen som Syberia. Anno 1503 er slik at du får en båt med litt ressurser på, og så må du reise til en øy og starte din egen by. Du må ha tømmerhuggere, hytter til tømmerhuggerne, gårder, vever, jernmine, verksted osv, og når du får nok innbyggere så begynner de å kreve mer luksus så klart, og da må du ut med båtene dine og 'trade'. Noen ganger kommer det folk og skyter på deg, men ikke så ofte, så det er lite action her også. Det gøye med spillet er å få hele samfunnet til å fungere
Gjest Anonymous Skrevet 17. oktober 2003 #12 Skrevet 17. oktober 2003 Den lengste reisen syns jeg var kjempe fin' date= Anbefales! Venter i spenning!
Trebarnsmor Skrevet 18. oktober 2003 #13 Skrevet 18. oktober 2003 sims rollercoaster tycoon pinball theme park zoo tycoon theme hospital after dark games
CEL. Skrevet 19. oktober 2003 #14 Skrevet 19. oktober 2003 http://www.gamehouse.com http://zone.msn.com/default.aspx http://games.yahoo.com
villkatt Skrevet 23. oktober 2003 #15 Skrevet 23. oktober 2003 Mitt pc-spill nr 1 er: Need For Speed Hot Pursuit 2 Det er det tøffeste! Liker bilspill jeg da... og disse skyte-sprenge-drepe-krigsaktige spillene også faktisk.... Men spillet nevnt ovenfor har bra grafikk, utrolig tøff musikk, og så blir det vanskeligere og vanskeligere, og man får kjøre mange tøffe biler. Så vet man litt om hvilke biler gutta snakker om også -bra sjekkereplikk???
Cooli Skrevet 24. oktober 2003 #16 Skrevet 24. oktober 2003 Mitt pc-spill nr 1 er: Need For Speed Hot Pursuit 2 Det er det tøffeste! Liker bilspill jeg da... og disse skyte-sprenge-drepe-krigsaktige spillene også faktisk.... Men spillet nevnt ovenfor har bra grafikk, utrolig tøff musikk, og så blir det vanskeligere og vanskeligere, og man får kjøre mange tøffe biler. Så vet man litt om hvilke biler gutta snakker om også -bra sjekkereplikk??? Hehe. Jeg synes også Need For Speed Hot Pursuit er skikkelig kul den. gleder meg til Need For Speed Underground som kommer slutten av november :D http://www.tothegame.com/game.asp?id=2586 jeg synes det er morsomt å spille mot mannen min (vi har to pc og spille over nettverk) Ellers er skyte-sprenge-drepe-krigsaktige spill også noe jeg liker.. Er med i Return to castle Wolfenstein klan og spiller kamper mot klaner fra hele europa. Har spilt Counter Strikes før, men er blitt lei av det. altfor treg og lang vente tid på å få spille ny runde. Men smaken er som baken.. Jeg klarer ikke The Sims.. Synes Tony Hawks Skater pro er bra + "litt jente spill" Worms World Party..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå