Gå til innhold

Håndbagasje


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest idakaroline

jeg har opplevd å ha en liten håndveske og bli bedt om å putte den i trillekofferten/ryggsekken. To ganger har det skjedd - på to forskjellige flyplasser. Men da var det ved sikkerhetssjekken, ikke ved gaten. Mulig de ulike flyplassene har litt ulike definisjoner av hva ett kolli betyr? :vetikke:

Tja, ikke godt å si. Jeg tenker isåfall å ha den kofferten (hvis størrelsen er ok) og en liten veske vedsiden av. Var det i Norge eller var det utenlands?

Jeg så på Norwegian sine sider, men det som sto der var 55 x 40 x 23 cm. Jeg ble usikker på om min koffert da kunne brukes, så det var i grunn derfor jeg lurte på om det gikk greit med den størrelsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja, ikke godt å si. Jeg tenker isåfall å ha den kofferten (hvis størrelsen er ok) og en liten veske vedsiden av. Var det i Norge eller var det utenlands?

Jeg så på Norwegian sine sider, men det som sto der var 55 x 40 x 23 cm. Jeg ble usikker på om min koffert da kunne brukes, så det var i grunn derfor jeg lurte på om det gikk greit med den størrelsen

Det var utenlands, en gang i England og en i Tyskland. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har strammet inn mye de fleste steder i det siste. Ett kolli håndbagasje er ett kolli - selv ikke små håndvesker går utenom. Jeg har opplevd at klarer man ikke å få alt i en bag - må man enten sjekke det inn - eller legge igjen.

At sånn innstramming har kommet - kommer jo av at "alle" har flere bager - sekker etc. desverre.

Kjekk side: Bagasjeregler - forskjellige flyselskaper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reiser veldig mye, med forskjellige flyselskaper. Reiser stort sett alltid med kun håndbagasje. Har alltid en liten trillekoffert, pc-veske/sekk og håndveske og har aldri fått noen kommentarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest idakaroline

Jeg reiser veldig mye, med forskjellige flyselskaper. Reiser stort sett alltid med kun håndbagasje. Har alltid en liten trillekoffert, pc-veske/sekk og håndveske og har aldri fått noen kommentarer.

Jeg har bestemt meg for å bruke kofferten og ta med meg en veske vedsiden av :) Litt lettere å hanskes med føler jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ofte reist med en liten ryggsekk (med bla. pc i), og en veske. Men har alltid blitt bedt om å kun ha 1 håndbagasje, så gjennom gaten så stapper jeg håndvesken i ryggsekken. Og tar den ut igjen under flyturen (ryggsekken stappes i hattehyllen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest idakaroline

Jeg har ofte reist med en liten ryggsekk (med bla. pc i), og en veske. Men har alltid blitt bedt om å kun ha 1 håndbagasje, så gjennom gaten så stapper jeg håndvesken i ryggsekken. Og tar den ut igjen under flyturen (ryggsekken stappes i hattehyllen).

Ja, tipper jeg kommer til å bli bedt om det samme. Stapper den i kofferten ved innsjekkinga og tar den ut etter sikkerhetskontrollen. Bedre å gå med veska med lommebok i, istedenfor å gå med den i hånda eller at jeg må streve med å få den opp fra kofferten. Får heller stappe veska tilbake igjen ved gaten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri hatt noe problem med flere kolli som håndbagasjer, uansett flyselskap eller reisestrekning. Reiser alltid med en ryggsekk pluss håndveske. Trodde dette var noe som ble avgjort i innsjekken jeg, da de i sikkerthetssjekken ikke virker som de har oversikt over hva som er hvem sitt, med mindre de ønsker å undersøke noe??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...