Gå til innhold

Håndbagasje

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal om et par dager ut å fly! Jeg må ha med meg en dataveske og en vanlig veske, er dette mulig? Jeg har lest litt rundt på nettet, men kan ikke si at jeg fant akkurat det jeg var ute etter. Veska mi er ganske lik denne, og dataveska er ganske lik denne. Er de for store eller skal det gå bra? Vil ikke måtte legge igjen noe av det på flyplassen ...

Lurte også på om det er mulig å ta med badebomber i håndbagasjen? Noen som vet om det er lov? Det er jo ikke flytende så på den måten burde det gå bra, men jeg tenkte mer på formen ettersom at det kan ligne litt på en bombe.

På forhånd, takk! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må sjekke med flyselskapet ditt hva som er lovlig og ikke i forhold til håndbagasje. Mange av de tillatter kun en håndbagasje, selv om to til sammen er mindre enn maks størrelsen til en. Hvilket flyselskap skal du reise med?

Den badebomben går sikkert greit, og en bombe nå til dags ser nok som regel ikke ut som en slik kulebombe fra tegnefilmer.

Skrevet

Du må sjekke med flyselskapet ditt hva som er lovlig og ikke i forhold til håndbagasje. Mange av de tillatter kun en håndbagasje, selv om to til sammen er mindre enn maks størrelsen til en. Hvilket flyselskap skal du reise med?

Den badebomben går sikkert greit, og en bombe nå til dags ser nok som regel ikke ut som en slik kulebombe fra tegnefilmer.

Jeg skal reise med Norwegian. Har sett på siden der at det kun står en håndbagasje, men jeg har hørt av andre at det faktisk er lov. Har selv sett at det er flere andre som har med seg både to og tre håndbagasjer.

Ja, håper det går greit med en sånn type badebombe. De koster litt penger, og det er veldig kjedelig hvis de skulle blitt tatt i sikkerhetskontrollen ...

Skrevet

Vesken din vil nok gå inn under det flyselskapene kaller "ladies purse". Den kan du ta med i tillegg til en vanløig håndbaggasje, eller altså din dataveske. Null stress. Ville ikke sjekka det ut engang.

Har ikke fjernpeiling på badebomber, men om du skal utenlands tror jeg at jeg ville hatt dem i original emballasje og i sendt baggasje. Virker litt muffins med slike pulveriserte substanser i tollen :P

Skrevet

Står det kun en håndbagasje, er det kun en håndbagasje. Om du slipper på med begge eller ikke kommer helt an på hvem du møter ved gaten (for det er disse som bestemmer om håndbagasjen er tillat). De du har sett har kanskje vært heldig med de som har stått ved gaten, men hvis du møter på noen som skal følge reglene kan du ende opp med noen hundrelapper i gebyr for å få lov til å ta med deg begge håndbagasjeenhetene.

Skrevet

Står det kun en håndbagasje, er det kun en håndbagasje. Om du slipper på med begge eller ikke kommer helt an på hvem du møter ved gaten (for det er disse som bestemmer om håndbagasjen er tillat). De du har sett har kanskje vært heldig med de som har stått ved gaten, men hvis du møter på noen som skal følge reglene kan du ende opp med noen hundrelapper i gebyr for å få lov til å ta med deg begge håndbagasjeenhetene.

Kjenner jeg begynner å bli litt engstelig nå. Jeg har ikke plass til innholdet i veska mi i dataveska eller omvendt. Ikke kan jeg sende det i kofferten heller ... Hvor mye er det snakk om i gebyr? 500 kr eller mer?

Skrevet

Jeg er ikke sikker på hvor mye det er, men vil tro det er under 500. Fant ikke ut noe på norwegian sine nettsider heller. Kan du ikke bare ta en bag eller koffert som håndbagasje i stedet, så er du sikret å få plass til pc-veska oppi der.

Skrevet

Jeg er ikke sikker på hvor mye det er, men vil tro det er under 500. Fant ikke ut noe på norwegian sine nettsider heller. Kan du ikke bare ta en bag eller koffert som håndbagasje i stedet, så er du sikret å få plass til pc-veska oppi der.

Har vært inne på tanken, men har ingen som har måla som Norwegian bruker. Har bare større, og jeg kan ikke kjøpe meg en ny bag nå. Er student, og har minimalt med penger.

Skrevet

Da skjønner jeg at det kan bli vanskelig. Trenger du pc-veska da? Hvis ikke kan du jo kanskje ha pc'en i veska i stedet.

Skrevet

Du kan jo alltids ringe til Norwegian sin kundeservice og høre hva de sier der? På den måten slipper du å bekymre deg mer enn nødvendig :)

Skrevet

Da skjønner jeg at det kan bli vanskelig. Trenger du pc-veska da? Hvis ikke kan du jo kanskje ha pc'en i veska i stedet.

Veska mi er fylt med så mye annet at jeg vet rett og slett ikke om jeg får plass, men det er jo verdt et forsøk :)

Skrevet

Du kan jo alltids ringe til Norwegian sin kundeservice og høre hva de sier der? På den måten slipper du å bekymre deg mer enn nødvendig :)

Det er jo en mulighet, men jeg vet ikke om de kan gi et eksakt svar på det siden jeg har hørt at det praktiseres forskjellig fra flyplass til flyplass, men det er jo verdt et forsøk det også. De kan ikke gi noe værre svar enn at de ikke vet.

Skrevet (endret)

.

Endret av Fantomina
Skrevet

Jeg er på fly 2-4 ganger i uka. Som regel flyr jeg med trillekoffert+PC veske + handveske. Dette har aldri blitt kommentert. Jeg flyr alltid business med SAS, men det hender også jeg flyr med Norwegian. Her er de litt strengere på bagasjen, men trillekoffert og veske har jeg aldri fått kommentar på, så veske og PC veske går nok helt fint.

Skrevet

Tror jeg skal ringe til Norwegian i morgen for å høre for sikkerhetsskyld! :)

Skrevet

Når jeg nå er først inne på det med håndbagasje - det går fint an å ha godteri der? Det er ikke noe problem det?

Og når det gjelder det væskeforbudet - er det maks 100 ml til sammen eller kan det være på flere ting?

TS

Skrevet (endret)

.

Endret av Fantomina
Gjest idakaroline
Skrevet

Jeg skal snart ut å reise, og har funnet en koffert jeg kunne tenke meg å bruke som håndbagasje. Størrelsen på denne er 34 x 24 x 52 - er det for stort eller skal det gå fint som håndbagasje hos Norwegian?

Skrevet

Jeg skal snart ut å reise, og har funnet en koffert jeg kunne tenke meg å bruke som håndbagasje. Størrelsen på denne er 34 x 24 x 52 - er det for stort eller skal det gå fint som håndbagasje hos Norwegian?

Det kan du helt fint sjekke selv på norwegian sine sider?

Skrevet

jeg har opplevd å ha en liten håndveske og bli bedt om å putte den i trillekofferten/ryggsekken. To ganger har det skjedd - på to forskjellige flyplasser. Men da var det ved sikkerhetssjekken, ikke ved gaten. Mulig de ulike flyplassene har litt ulike definisjoner av hva ett kolli betyr? :vetikke:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...