Gå til innhold

Tør jeg fri selv??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Er ganske ny her, men fant masse spennende.

Derfor kan det hende at dette har vært oppe før, men jeg tar sjangsen...

Etter å ha synes at bryllup var enda en gammel tradisjon vi ikke trengte, har jeg forandret meg!!Nå har jeg "plutselig" lyst til å gifte meg!! Riktignok ikke med tradisjonelt bryllup, men....

Problemet er at jeg tviler på at min kjære noen gang kommer til å fri!

....han er bare rett og slett ikke typen + at han også har litt "noia" for tradisjonelle bryllup...

Er det noen som har noen gode tips om hvordan jeg kan fri - er det "korrekt" å f. eks skrive det i et bursdagskort(..han har snart bursdag..)eller bør et frieri være muntlig?

Er det noen andre jenter her som har fridd selv som har noen gode råd?ALT tas imot med stor takk!!

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Alt er lov når det gjelder frieri! Så sett i gang! icon_wink.gif

Skrevet

Kanskje du kan finne en litt orginal måte å gi han dette kortet på. Et rebusløp for eksempel? Det er mye moro å finne på...

Selv fridde jeg med begge foreldre parene til stedet, fordi det var en dag som var viktig for meg. Jeg var sikker på å få ja, så det var ikke en sjanse å ta.

Lykke til!

Skrevet

Heisann icon_smile.gif

Jeg måtte flire når jeg leste innlegget ditt, for det du fortalte om din kjære hørtes akkurat ut som samboeren min icon_biggrin.gif

Derfor tok jeg saken i egne hender og gjorde det selv, og slik gjorde jeg det icon_eek.gif

I vår familie er det tradisjon å lete etter påskeegg 1.påskedag, men siden min samboer var på jobb denne dagen, ble DEN STORE EGGEJAKTEN utsatt til 2.påskedag icon_razz.gif

PÅ forhånd hadde jeg kjøpt inn et passelig stort gullfarga påskeegg, samt masse hjerteforma godteri icon_smile.gif Dette hadde jeg oppi egget, og på bunnen, under et lag med gjennomsiktig plastfolie(sånn at han skulle se det ! ) hadde jeg klippet ut bokstaver i gullfarga papp. Disse bokstavene skulle settes sammen til en setning som lød slik: VIL DU GIFTE DEG MED MEG ?

icon_smile.gificon_smile.gificon_smile.gificon_smile.gificon_smile.gificon_smile.gificon_smile.gif

Og for at han skulle finne dette egget så hadde jeg laget et slags rebusløp, med gåter og lignende. Etter mye om og men og masse morro fant han egget. Og det tok ikke lange tiden før han hadde løst bokstavgåten, han hadde hatt en mistanke med en gang han fant spørsmålstegnet oppi egget.

Og det beste av alt er at jeg har hele eggejakten på film, og som ender med at min samboer ga meg et høyt og gledesfyllt JA !!!

icon_biggrin.gificon_biggrin.gif

Må legge til at familien ble veldig glade, de visste jo om at vi skulle gifte oss, men det store frieriet manglet.

Du skjønner her gjorde vi ting i litt motsatt rekkefølge, men det gjorde ikke noe !

Det er bare å hoppe i det ser du, det går nok helt fint, og jeg likte ideen din om å ta det på bursdagen hans, lag en overraskelse, det slår garantert an icon_biggrin.gif

Stor klem fra Pludre som gjorde det selv icon_biggrin.gif12

Skrevet

Pludre - det hørtes fantastisk ut!!

Likte ideen med rebusløp...han kan jo være på jakt etter gavene sine...

....Åååå, så godt å høre at det ikke er "bare meg" som gjør/har gjort det selv....Det hjelper litt - mye, på mine sommerfulger....

Tar alikevel imot flere forslag med stor takk!!

Gjest Anonymous
Skrevet

Hva med å fortelle ham han vil få ja hvis han skulle fri til deg?

Skrevet

Tror ikke det hjelper å fortelle ham det....vi har jo prata litt om å gifte seg i forbindelse med at våre venner har gifta seg...og de siste gangene har jeg vært nokså klar med at jeg har lyst til å gifte meg - en gang...Så han vet det nok!!

Nå er det bare litt over en uke igjen til han har bursdag - så jeg må bestemme meg snart...både om jeg tør og hvordan jeg evt skal gjøre det!!

Gjest gjest 0
Skrevet

Den jakten fikk meg til å tenke på noe jeg gjorde...

For et par år siden lagde jeg en spesiell bursdagsgave til han jeg var sammen med da. Jeg gjemte gaver rundt omkring i huset og lot han følge en tråd for å finne disse. Helt til slutt kom han til klesskapet mitt og der hadde jeg gjemt meg kun iført undertøy og en stor rød sløyfe + en litt spesiell gave (et hjemmelaget klippekort på diverse ting jeg fant på). Gjett om det var populært! Du kan jo gjøre noe lignende, men kanskje du lurer han over litt større avstander og til slutt finner han deg som frir til han!

Kanskje dere har en hytte som ikke er veldig langt unna? Da kan du jo få han til å komme seg opp dit ved hjelp av et rebusløp og tilbringe hele helgen der oppe! Tenk så romantisk det kan bli! Husk levende lys og god vin!12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...