Gå til innhold

Mensendieck mot vestibulitt

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Noen som vet hva som skjer hos en mensendieck terapeut når man er der pga. vestibulitt (betennelse i skjeden)? Hva gjør terapeuten og hva gjør man selv? Jeg må ty til dette etter jul om det ikke har bedret seg (er i avstandsforhold så får ikke prøvd før til helga), etter at jeg hadde forbud mot sex i 10 uker og smurte på smertelindrende salve hver dag..

Setter stor pris på svar :)

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Har selv vestibulitt og har gått dit hver fjerde uke siden august i år. Det starter med at man snakker med terapeuten om livet generelt og hvor lenge man har hatt vestibulitt. Mulige årsaker til sykdommen, behandling osv. Man snakker også mye om eventuell kjæreste. Jeg hadde hørt mye om hva som skulle foregå så jeg var forberedt på å kle av meg. Første gang man kommer tid så kan man selv velge om man vil gjøre det, eller vente til neste gang slik at man kan forberede seg. Selvfølgelig er det til din fordel om du starter allerede første gang, slik at terapeuten kan kartlegge hvor i sykdommen du er og kan gi deg en pekepinn. Da kommer man fortere i gang med behandlingen og kan få ting man skal "øve på", en slags trening, til neste gang.

Jeg har vært mange steder før jeg kom til mensendieck-senteret. Har aldri møtt flinkere folk enn de som jobber der. De kan det de driver med og behandler pasientene kjempe bra! Er utrolig fornøyd, og jeg er nesten blitt frisk. Alt takket være de! :) Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...