Gå til innhold

Hvilken gresk øy anbefaler du?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi er to par i begynnelsen/midten av 20-årene som er på jakt etter en koselig gresk øy å tilbringe to uker på til neste sommer (slutten av juli/begynnelsen av august).

Vi er ute etter et sted som det ikke er altfor overbefolket av turister, og hvor vi både kan nyte late dager på stranda, men også ha muligheten til å oppleve litt kultur, og kose oss på byen noen kvelder.

Hvilken gresk øy vil du anbefale? Noen spesielle hoteller på den øya?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes Parga er nydelig! Det er ikke en øy, men det gjør vel ingenting? Acrothea har jeg pleid å bo på, suverent!

Siden dere skal være der i to uker anbefaler jeg en utflukt til f.eks øya Korfu :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anbefale Paros, en av øyene i øygruppen Kykladene. En fantastisk fin øy med massevis av sjarme. En halvtime derfra med båt ligger øyen Antiparos, som også er nydelig.

Dere må ta båt fra Pireus hvis dere skal til Paros og da får dere en flott båttur på kjøpet.

Jeg var der for en god del år siden (øyhopping), men kan ikke tenke meg at den har forandret seg veldig mye siden da.

Google Paros så finner du mye nyttig stoff og mange fine bilder.

Riktig god tur. Hilsen en grekofil Pantertante. :hjerter::briller2:

Endret av pantertante
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også grekofil og mine favoritter er Parga og Naxos. Nydelige steder! Jeg har ikke vært på så veldig mange øyer, men dette er kjempefine steder. Parga er som sagt ikke en øy, men det er like flott for det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Jeg har ikke vært der selv, men foreldrene mine har vært i Parga tre ganger og synes stedet er helt fantastisk. Rolig stemning, nydelig natur og veldig romantisk. Håper å få med meg kjæresten min dit selv en dag (må bare få han til å forstå at "syden" ikke nødvendigvis betyr flatfyll og norske puber :rolleyes: )

Selv kunne jeg også tenke meg Karpathos eller Zakynthos. Jeg har vært på Santorini, som kanskje ikke har de vakreste strendene, men som har en veldig spesiell stemning og vakker, gresk arkitektur (en tur ut med båt for å se på den vakre solnedgangen kan anbefales der).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skiathos er flott! Bodde på Megali Ammos rett ved stranda da vi var der. Kan skrive mer om det hvis dere ikke allerede har bestemt dere for f.eks Parga.

Jeg slenger meg på anbefalingene om Parga også. Helt nydelig, spesielt om man har kjæreste. Romantisk! Og selv om det er rolig, så finnes det utesteder for dem som liker det. Spennende utflukter også... Altana er et kjempekoselig hotell med flott utsikt! Ikke langt fra sentrum...

Santorini er noe for seg selv når det gjelder arkitektur, men veldig greskt er det ikke. Mange tror at Kardemomme by-looken er typisk gresk, kanskje fordi en majoritet av postkortmotivene fra Hellas er fotografert der.

Jeg var der èn uke for noen år siden, og det var mer enn nok. Da ville jeg heller reist til Naxos, og tatt en dagstur til Santorini. Øyas areal er ca 70km2, og byr på lite annet enn breathtaking utsikt. Solnedgangen der er oppskrytt spør du meg, mulig jeg hadde "uflaks" da jeg var der, men har nå sett finere nedganger i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres litt døll ut, men som par i 20 årne likte vi Kreta bedre enn Rohdos.

Vi bodde i lille byen Elounda, ved Agios Nikolaos – to romantiske perler på Kreta. Ikke på Chania siden, men den andre.

http://www.google.no/images?q=elounda&oe=utf-8&rls=org.mozilla:nb-NO:official&client=firefox-a&um=1&ie=UTF-8&source=og&sa=N&hl=no&tab=wi&biw=1044&bih=642

:romeo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skiathos er flott! Bodde på Megali Ammos rett ved stranda da vi var der. Kan skrive mer om det hvis dere ikke allerede har bestemt dere for f.eks Parga.

Jeg slenger meg på anbefalingene om Parga også. Helt nydelig, spesielt om man har kjæreste. Romantisk! Og selv om det er rolig, så finnes det utesteder for dem som liker det. Spennende utflukter også... Altana er et kjempekoselig hotell med flott utsikt! Ikke langt fra sentrum...

Santorini er noe for seg selv når det gjelder arkitektur, men veldig greskt er det ikke. Mange tror at Kardemomme by-looken er typisk gresk, kanskje fordi en majoritet av postkortmotivene fra Hellas er fotografert der.

Jeg var der èn uke for noen år siden, og det var mer enn nok. Da ville jeg heller reist til Naxos, og tatt en dagstur til Santorini. Øyas areal er ca 70km2, og byr på lite annet enn breathtaking utsikt. Solnedgangen der er oppskrytt spør du meg, mulig jeg hadde "uflaks" da jeg var der, men har nå sett finere nedganger i Norge.

Enig med deg der!!

Skal man til Naxos så flyr med via Santorini, ettersom det ikke er flyplass på Naxos. Hvis man da ikke kommer med båt fra en annen øy eller Pireus da.

Ellers anbefaler jeg øya Sifnos!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på Kypros og Rhodos. Likte Rhodos veldig godt. Veldig fint i gamledelen av den byen. Ikke minst, severdigheter som er fine å få med seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ønsker mye historie og severdigheter kan jeg anbefale Chios. Mye spennende historie der. Også kan du finne mange bortgjemte strender. Eneste negative er at det er få sandstrender. Mye pebbles dessverre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ønsker mye historie og severdigheter kan jeg anbefale Chios. Mye spennende historie der. Også kan du finne mange bortgjemte strender. Eneste negative er at det er få sandstrender. Mye pebbles dessverre....

Stenstrendene er en av fordelene med Chios ;-) Man slipper sand over alt.

Ellers slutter jeg meg til anbefalingen. Jeg har tilbragt mange ferier på Chios fra jeg var 25 og til jeg nå har tenåringsbarn og øya har fortsatt ikke mistet glansen sin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte meg veldig godt på Pigadia på Karpathos. Veldig liten øy. Pigadia by er lite og intimt.

Det er denne byen man må til for å gå i minibank, er du andre plasser må du reise et stykke inn dit.

Legger ved en link til hotellet jeg har bodd på. Men det er jo en del andre hoteller også. Her er det to minutter til strand og snaut 5 min å gå til byn. Hotellet har ikke bar eller basseng, men det er ingen savn. rett over gaten fra hotellet er den et lite minimarket og det er to til i kort gåravstand.

Det skal være en en del bra utflukter men jeg har ikke prøvd de selv.

http://www.ving.no/hellas/pigadia/calypso-bay

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Parga, Parga, Parga! Med utflukt til Paxos eller Antipaxos.

Kreta er fint, utenom Chania.

Fordi?

Jeg har feriert i Chania. Bodde i Kissamos og Ayia Marina. Var blant annet i Paleochora, Elafonisi, Falasarna og Balos (strender), Samariaravinen og Chania by. Hvis man i en uke eller to kun oppholder seg i Ayia Marina eller Platanias forstår jeg at det kan bli kjedelig. Men det blir jo som man gjør det selv. Vil man kose seg og ha det gøy, så får man til det i Chania like lett som alle andre steder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler og Chios:) Lei bil eller motorsykkel og kjør rundt på øya. Syns Lesvos og var veldig fin:) Var der for 9 år siden m sambo, stooorkosa oss:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kreta er fint, utenom Chania.

Å? Jeg syntes det var kjempefint på Chania jeg. Hadde en herlig ferie der for noen år siden. Bodde ikke i sentrum men litt utenfor, kjempefin og rolig strand rett ved hotellet, dro inn til sentrum for å spise og shoppe, og opplevde det som veldig koselig. Opplevde Chania generelt som rolig og avslappende.

Hvorfor likte du det ikke da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...