Gjest orker ikke Skrevet 13. desember 2010 #1 Skrevet 13. desember 2010 Skal til offentlig psykolog på fredag. Det er på et offentlig sykehus så det tok evigheter å få plass. Jeg har vært der endel ganger allerede og vedkommende er helt ræva. Hun får meg til å fokusere negativt på problemet mitt istedenfor positivt.Jeg blir enda mere deppa etter å ha vært hos henne. Grøss. Orker ikke og vil ikke gå i detaljer på hva problemet er, men hun psyker meg helt ut når jeg begynner å snakke om det istedenfor og oppmuntre meg.Noen ganger får jeg inntrykk av at jeg maser enda hun tross alt får betalt for å sitte å høre på meg.Orker ikke å ta opp kampen for å få ny behandler. Bare gi meg noen tips sånn at jeg kan beskytte psyken min mens jeg er der. Orker nesten ikke å si noe til den kjerringa mere.Konfrontasjon med henne er jeg for svak til. Dessuten er hun ondskapsfull på en subtil måte sånn at det er vanskelig å si ifra. Gode tips mottas med takk.(orker som sagt ikke å bytte da jeg er for syk til å "stå på krava akkurat nå")
Vaniljeblomst Skrevet 13. desember 2010 #2 Skrevet 13. desember 2010 Det høres virkelig ikke ut som dette er den rette psykologen for deg, det virker ikke som det kommer noe konstruktivt ut av psykologtimene etter hva du forteller. Problemet kan løses ved at du forteller legen som har henvist deg at du ønsker henvisning til en annen psykolog. Tror ikke legen vil gjøre seg vanskelig hvis du sier hvorfor du vil bytte.
nutshell Skrevet 13. desember 2010 #3 Skrevet 13. desember 2010 Det er vanskelig å kunne si noe for å hjelpe deg, siden du ikke ønsker å fortelle noen detaljer. Hadde vært lettere om man fikk vite hva hun konkret gjør/sier for å psyke deg ut osv.. Hvis du ikke får noenting ut av timene hos denne psykologen, så er jeg enig med Vaniljeblomst i at du bør prøve å få byttet til en annen psykolog. Lite vits i å kaste bort masse penger på noe som bare gjør situasjonen din verre..
Gjest orker ikke Skrevet 13. desember 2010 #4 Skrevet 13. desember 2010 Problemet er at jeg har gitt inntrykk av at det er helt ålreit og gå hos den psykologen,sånn at det kan virke merkelig at jeg plutselig har skiftet mening.Jeg sliter ekstra hardt psykisk nå(mye mere enn når jeg begynte der) og derfor merker jeg innkompetansen til psykologen enda bedre enn jeg gjorde tidligere.Det er faktisk bedre terapi i og ligge hjemme og sove eller sitte foran dataen. Jeg er for syk til å jobbe og får nav-stønad og må derfor være i behandling.Det tok flere måneder og få plass hos psykologen jeg går til nå.Jeg blir da antagelig satt på en lang venteliste.Det beste er bare å pine seg gjennom timene for meg akkurat nå.Orker ikke "konflikter" med helsevesenet.Har ikke råd til privat psykolog. Vet du om noen teknikker jeg kan bruke for å beskytte psyken min når jeg er der? jeg vet at det er dumt å ikke si ifra ,men orker det virkelig ikke nå.
Gjest orker ikke Skrevet 13. desember 2010 #5 Skrevet 13. desember 2010 Det er vanskelig å kunne si noe for å hjelpe deg, siden du ikke ønsker å fortelle noen detaljer. Hadde vært lettere om man fikk vite hva hun konkret gjør/sier for å psyke deg ut osv.. Hvis du ikke får noenting ut av timene hos denne psykologen, så er jeg enig med Vaniljeblomst i at du bør prøve å få byttet til en annen psykolog. Lite vits i å kaste bort masse penger på noe som bare gjør situasjonen din verre.. Har fått en helseskade (fysisk, men ikke alvorlig eller livstruende) som leger jeg har vært hos sier vil bedres med tiden. Psykologen sier at jeg må forberede meg på at jeg kanskje må ha skaden for alltid.Når jeg har snakket om skaden de siste gangene gidder hun ikke en gang og diskutere den. Begynte i terapi av andre grunner og skaden oppsto i ettertid og har gjort min psykiske tilstand verre. Dette er et offentlig sykehus så jeg betaler bare en liten egenandel. Vil helst ha råd om hvordan jeg skal holde ut timene der. Blokkere ut det hun sier eller lignende.Er tusen ganger mere deppa når jeg går derfra. Burde jo vært omvendt.
Vaniljeblomst Skrevet 13. desember 2010 #6 Skrevet 13. desember 2010 Det går fint an å endre mening om psykologen og nytten av behandlingen, og når det virker mot sin hensikt og i tillegg blir en ekstrabelastning, så må legen se at du trenger en annen psykolog. Ser at du skriver det var lang ventetid for å komme til, men hvis du blir verre av å gå der så er det kanskje ikke så mye å hente hos denne psykologen. Eventuelt går det an å dra til henne i påvente av ny behandler, er ganske sikker på at legen vil henvise til en annen, men så virker det som du ikke får noe ut av det. Tvert i mot. Har heller ingen tips til hvordan du kan beskytte psyken din når du er der og i etterkant, det er hvertfall ikke sånn det skal være. Du får ikke den hjelpen du trenger.
Angelfalls Skrevet 13. desember 2010 #7 Skrevet 13. desember 2010 (endret) Skal til offentlig psykolog på fredag. Det er på et offentlig sykehus så det tok evigheter å få plass. Jeg har vært der endel ganger allerede og vedkommende er helt ræva. Hun får meg til å fokusere negativt på problemet mitt istedenfor positivt.Jeg blir enda mere deppa etter å ha vært hos henne. Grøss. Orker ikke og vil ikke gå i detaljer på hva problemet er, men hun psyker meg helt ut når jeg begynner å snakke om det istedenfor og oppmuntre meg.Noen ganger får jeg inntrykk av at jeg maser enda hun tross alt får betalt for å sitte å høre på meg.Orker ikke å ta opp kampen for å få ny behandler. Bare gi meg noen tips sånn at jeg kan beskytte psyken min mens jeg er der. Orker nesten ikke å si noe til den kjerringa mere.Konfrontasjon med henne er jeg for svak til. Dessuten er hun ondskapsfull på en subtil måte sånn at det er vanskelig å si ifra. Gode tips mottas med takk.(orker som sagt ikke å bytte da jeg er for syk til å "stå på krava akkurat nå") Herlighet!! Det skal ikke være slik Du er bare nødt til å ta tak i det, om du opplever det slik og du blir dårligere, da du i utgangspunktet er syk, er det ille. Min erfaring er (jeg har hatt endel forskjellige behandlere :gjeiper: ) er at jeg føler godt når kjemien stemmer og når den ikke gjør det. I tillegg ER det vanskelig å gå i behandling, kjempevanskelig. Psykologen berører ting som er vanskelig å forholde seg til/snakke om. De rører noe inni oss, og det kan også være ganske tøfft. Håper du finner ut av dette Endret 13. desember 2010 av Angelfalls 1
Gjest orker ikke Skrevet 13. desember 2010 #8 Skrevet 13. desember 2010 Skal ta med meg svarene jeg har fått her i minnet neste gang jeg er der.psyker meg nok litt opp det Kan hende jeg avlyser på fredag sånn at det går en uke eller to før jeg ser henne igjen. Skal prøve så godt jeg kan og ikke la væremåten og utsagnene hennes gå innpå meg.Blir ofte avbrutt av henne også sånn at jeg ikke får snakket ferdig. 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2010 #9 Skrevet 13. desember 2010 Jeg tror ikke det skal ta månedsvis å få ny, og det må la seg gjøre fint. Ta det opp med fastlegen din, han kan fikse det for deg. Jeg hadde selv en psykolog som ga meg feil diagnose og alt, og jeg følte at bare "lekte" psykolog. Hun ville heller ikke gøre på ting jeg følte var viktig å snakke om. Dessuten syns jeg hun var for ung til å være psykologen min. Hun virka totalt uten livserfaring eller noe som gjorde at jeg kunne stole nok på henne. 1
nutshell Skrevet 13. desember 2010 #10 Skrevet 13. desember 2010 Ut fra det du forteller, syns jeg hun oppfører seg uprofesjonelt. Du sier at du ikke vil konfrontere henne, men hva med å si at du ikke syns kjemien mellom dere stemmer helt eller noe sånt. Kanskje hun kan "overføre" deg til en annen på kontoret sitt uten at du trenger å henvises fra fastlege igjen? Jeg vet du sier at du trenger råd til hvordan "holde ut" hos henne, men har dessverre ikke noe råd om det siden jeg synes det høres ut som det ikke er godt for deg å fortsette hos denne psykologen.. 1
Gjest Gjest Skrevet 14. desember 2010 #11 Skrevet 14. desember 2010 Jeg hadde en lignende psykolog, hun ødela mer en hun hjalp og det tok heller lengre tid med å "bearbeide" traume etter å ha vert hos henne en selve grunnen til at jeg var hos henne. - Jeg kom nesten ikke til ordet i det hele tatt i løpet av timen. Hun skravlet nermest hull i hodet på meg. - Traume jeg hadde vært igjennom skulle -ikke- prates om. Hun mente jeg skulle "gjemme det i et skap" og glemme alt. Mens jeg følte sterkt behov for å bare fortelle, på en måte få det "ut av hodet", beharbeide, få et annet syn på tingene, se det fra en litt annen vinkel, bearbeide å legge det bort. - Hun rådet meg også til å bryte kontakt med de jeg hadde rundt meg, venner, familie, naboer og ellers hele kontaktnettet. Men er det noe en trenger i en slik situasjon, er det nettverket sitt. Slet med sosial angst også på grunn av traume, så det å isolere seg mer en jeg alt gjorde synes jeg ikke var "rett medisin". - På grunn av traume hadde jeg mistet totalt tro på meg selv, tro på at "jeg var noe", kunne bidra med noe og var til hjelp /nytte for noen. Jeg skjønte ikke engang vitsen med å holde ut og fortsette livet. Men det skulle ikke prates om, det skulle jeg bare legge bort. Hun tok heller opp div data og historikk for helt andre ting som ikke hadde noe med meg å gjøre. Skjønte ikke engang hva hun pratet om. Opplever du noe lingende hos din terapaut ? SLUTT hos den personen. Gå til legen og fortell hvordan DU opplever behandlingen og hvilke innvirkning det har på deg. Er legen flink, skjønner den fort at dette er helt feil type behandler for deg og gjør sitt ytterste for at du skal få noen som passer til -deg-. Du blir ikke frisk av å fortsette hos denne personen, du blir bare mer syk og jeg regner da med at det ikke er derfor du går til psykologen ? Har du en dårlig lege som ikke ønsker høre på deg og skjønner at dette gjør deg værre så snakk med din saksbehandler på NAV. Enkelte av de er mer forståelsesfulle en både lege og behandler. "Behandling" kan være så mangt, det viktigste er at behandlingen gjør deg bedre og ikke værre. Ønsker deg lykke til.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå