Gå til innhold

Hvilke syv slag baker dere til jul?


Gjest Seajewel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Eg får ikkje tida til å bake sju sortar, men eg har baka sjakkruter, pepperkaker, kakemenn og skal bake peppernøtter og havreflarn i tillegg. Så det blir fem sortar i år i eige hus. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid berlinerkranser, kokosmakroner, tørre vafler, engelsk fruktkake, serinakaker og havreflarn her. Den 7. varier jeg fra år til år i håp om å finne en ny favoritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I år har jeg bakt pepperkaker, kakemenn, snadderkaker, fingerkremkjeks, serinakaker og risboller. Har kjøpt goro fra husflidslaget og fått smultringer hos mamma. Så skal jeg kjøpe en kransekake. Hmmm, høres mye ut, men det har allerede minka på boksene - satser på å spise opp mesteparten før jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lagd krumkaker,kjøper smultringer og litt sirrupssnipper.

av en eller anna grunn ble jeg ab i innlegget over .. :klø:

Endret av Kårky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år baker vi pepperkaker (+ pepperkakehus), shortbread, havreflarn, kransekake, kokosmakroner, brune pinner/kolakaker og biscotti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pepperkaker her- og det er det :ler:

Hadde jeg hatt ork hadde vi bakt kokosmakroner også, men botsett fra det hopper vi over alt. Det er ikke vits i å bake sju slag når ingen spiser det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal bake pepperkaker, julekake og riskaker. :) De to sistnevnte blir første gang, så blir spennende å se hvordan det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hittil har jeg laget 10 julebrød!, krumkaker, kokosmakroner og havreflarn.

Skal også lage smultringer, risboller, potetmeltopper, brente mandler, mozart kuler og div annen marsipan.

Endret av Sweetpea25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er ikke så glad i de tradisjonelle syv slagene... jeg skal bake havrekjeks, kokosmakroner, myntesjokoladecookies og kanskje mandelkjeks eller biscotti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mahareth

Jeg skal bake litt kjeks og en eller annen variant av kransekakestenger med sjokolade på. Mulig jeg prøver meg på shortbread også.

Vi er ikke så glade i kaker og sånn egentlig, så det blir bare det jeg vet vi gidder å spise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bakt terteringer, nattboller, rømmebrød, lefskling, vestlandslefse og biskotti. Resten blir sånn smågodt, mintkuler, bounty osv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...