AnonymBruker Skrevet 13. desember 2010 #1 Skrevet 13. desember 2010 Har hatt sex med 3 personer i mitt liv, og alle disse har jeg vært i forhold med. Hadde derimot sex med en "eks" av meg, for noen mnd siden.. Før jeg ble sammen med min NÅVÆRENDE kjæreste. Jeg vet hun hadde hatt sex med iallefall en annen mann, i tiden det var slutt mellom oss (altså min eks). Så jeg mistenker at jeg muligens har blitt smittet av henne.. siden jeg var dum nok og ikke brukte gummi. Skal prøve å komme med en forklaring på det som uroer meg, hvor idiotisk det nå enn høres ut : Ved "strengen" på penis (på kukhodet) er det 2.. tja.. 2 streker på ca. 4-5mm, og huden er litt "rar" rett og slett. Litt nyppete.. Kanskje litt som en skorpe.. Litt "tykk" hud. De er ikke TYKKE disse strekene.. max 1-2mm... Strengen har ofte blitt stram/vond ved sex, når jeg først skal penetrere.. men det er vel ikke mulig å få rar hud ved at den blir strukket... da ville jeg vel heller fått SÅR og vært rød..? For det er jo ikke vondt.. Jeg googlet litt på kjønnssykdommet, og det som ser ut til å passe best er HPV / kjønnsvorter... Men når jeg ser på bildene holder jeg på å brekke meg... og blir også i tvil om det faktisk er det jeg har - siden min penis er langt fra noen freak. Om det er HPV virus jeg har (takk min kjære eks.. og takk til meg selv) - så har jeg lest at det vil gå bort av seg selv etter 3-6mnd.. er det "farlig" for meg å ha sex min nåværende kjæreste ? (Har jo allerede hatt det en million ganger).. Analt og vaginalt? (Altså, farlig som i.. blir hun lett smittet?) Står jo også at det er ingen vits å gå til lege om man har det.. Om det da faktisk er det jeg har.. Jeg kommer iallefall til å holde et godt øye med det.. blir det "mer" kommer jeg nok til å freake ut - doktor next. Huff.
Gjest Gjest Skrevet 13. desember 2010 #2 Skrevet 13. desember 2010 du kan ikke vite hvem som har smittet deg. viruset kan ligge latent i kroppen i årevis før du i det hele tatt får symptomer. de aller fleste får ikke symptomer en gang selv om de bærer viruset. og joda, det er vits å gå til legen. for det første så kan du få eksakt vite hva det er og jeg ville ihvertfall likt å visst om jeg hadde noe. for det andre kan du få et middel som man smører på slik at vortene trekker seg raskere tilbake. for noen må faktisk laserbehandling til for å få fjernet dem. selv om du blir kvitt vortene så husk at du vil bære viruset resten av livet. det forsvinner aldri. med tanke på at jenter med HPVvirus er mer utsatt for kreft i underlivet så burde du absolutt ikke være uforsiktig. beskytt deg.
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2010 #3 Skrevet 14. desember 2010 Om det er mistanke om kjønnsvorter / kondolymer skal en kontakte lege snarest... Dette gjorde jeg. Legen så på det, og sa det var kondolymer.. Fikk en krem (vannoppløst) som skal smørest på 2 ganger daglig, i 3 dager (for så å ta 4 dager pause), i opp til 5 uker. Han sa det kom til å gå helt fint da det var så lite.. men likevel freaker det meg helt ut. Når en har synlige kondolymer skal en bruke kondom. Det er ingen smittefare om de ikke er synlige... så sant en ikke er en jente da, for de kan ha innvendige kondolymer. Viruset vil kroppen ta knekken på selv, etterhvert. Jeg får vel bare være veldig obs i tiden fremover, om noe ikke helt stemmer (litt rar "hud"). Skal si ifra til min nåværende kjæreste, samt min eks. At de får ta turen til en gynekolog. Gudene må vite hvem av disse som har smittet meg.. Men men.. Shit happends.
Lillemeiii Skrevet 15. desember 2010 #4 Skrevet 15. desember 2010 Jeg tror jeg har fått kjønnsvorter. Har ihvertfall fått noe der nede. Ligner mer på nypper enn på vorter egentlig.. Har hatt de i 3 mnd nå.. Jeg gikk til legen, forklarte situasjonen, fikk verken krem eller henvendelse ettersom de "gikk vekk av seg selv". Ringte til sykehuset og fikk beskjed om at di behandlet alle kjønnsykdommer BORTSETT fra kjønnsvorter, så jeg må vente 1 år før jeg har rett på behandling. Er dette normalt? Helsenorge burde skjems isåfall!
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2010 #5 Skrevet 15. desember 2010 Jeg tror jeg har fått kjønnsvorter. Har ihvertfall fått noe der nede. Ligner mer på nypper enn på vorter egentlig.. Har hatt de i 3 mnd nå.. Jeg gikk til legen, forklarte situasjonen, fikk verken krem eller henvendelse ettersom de "gikk vekk av seg selv". Ringte til sykehuset og fikk beskjed om at di behandlet alle kjønnsykdommer BORTSETT fra kjønnsvorter, så jeg må vente 1 år før jeg har rett på behandling. Er dette normalt? Helsenorge burde skjems isåfall! Høres ut som kjønnsvorter ja.. Jeg er så glad jeg fikk en "krem" for driten.. Kun 2 dager etterpå føler jeg ting har skjedd.. De er blitt "hvite" (Som om de holder på å dø).. Vet ikke hvor lang tid det går før slike ting forsvinner helt - men det skal iallefall bli herlig å slippe å uroe meg over de helvetes nyppene (uansett om de er knøttsmå), og kan kjøre på uten gummi igjen... Du bør kontakte lege & FORLANGE å få resept på noe som tar knekken på det.. Det kan jo spre seg? Fatter ikke helt hvorfor du ikke fikk det med engang.. Det var iallefall det jeg fikk beskjed om.
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2010 #6 Skrevet 16. desember 2010 Om det er mistanke om kjønnsvorter / kondolymer skal en kontakte lege snarest... Dette gjorde jeg. Legen så på det, og sa det var kondolymer.. Fikk en krem (vannoppløst) som skal smørest på 2 ganger daglig, i 3 dager (for så å ta 4 dager pause), i opp til 5 uker. Han sa det kom til å gå helt fint da det var så lite.. men likevel freaker det meg helt ut. Når en har synlige kondolymer skal en bruke kondom. Det er ingen smittefare om de ikke er synlige... så sant en ikke er en jente da, for de kan ha innvendige kondolymer. Viruset vil kroppen ta knekken på selv, etterhvert. Jeg får vel bare være veldig obs i tiden fremover, om noe ikke helt stemmer (litt rar "hud"). Skal si ifra til min nåværende kjæreste, samt min eks. At de får ta turen til en gynekolog. Gudene må vite hvem av disse som har smittet meg.. Men men.. Shit happends. Jeg har fått høre omtrent det motsatte av deg. At man aldri blir kvitt viruset, og at hvis kjønnsvortene er veldig små skal man ikke bruke sånn middel som får dem bort. Jeg fikk høre det av legen min...
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2010 #7 Skrevet 16. desember 2010 Jeg har fått høre omtrent det motsatte av deg. At man aldri blir kvitt viruset, og at hvis kjønnsvortene er veldig små skal man ikke bruke sånn middel som får dem bort. Jeg fikk høre det av legen min... Rart at 2 leger skal si totalt motsatt av hverandre. Da får du kose deg med "vortene" da, til de forsvinner av seg selv. "Hos de fleste forsvinner viruset av seg selv i løpet av et år eller kortere." De med noelunde brukbart immunforsvar vil nok ta knekken på viruset går jeg ut ifra..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå