Gå til innhold

Dagpenger


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Samboeren min har vært arbeidsledig i seks uker nå, og har enda ikke mottatt dagpenger. Da han ringte for to uker siden, sa de at det ville ta ca. fem til seks uker før han fikk pengene. Når han ringte nå, sa de at det tok et par uker, fordi saksbehandleren hadde vært sykemeldt. Går dette ann??

For å kunne overleve har han måttet ta opp lån (rentefritt i 45 dager), og jeg har betalt så mye jeg kan på den lille lønnen jeg har. Hvis vi ikke får penger strax, har vi ikke råd til mat lenger. Han har heller ikke råd til å reise noen steder for å dratt på jobbintervju... Dette må jo være ulovlig? Fungerer ikke velferdsstaten Norge bedre enn dette??

Sosialen er vel neste alternativ. Men der har jeg hørt at de er kjempestrenge, og at du nærmest må være narkoman for å få penger..

Hva kan man gjøre en i en slik situasjon?

NORGE ER RÆVVA!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min samboer har vært adrbeidledig og går på 10'ende uken og venter på penger! De skylder på stor arbeidsmengde og omlegging av systemer. Dere må bare ringe og purre på saken heøt til dere får pengene. Vi ringer ca to ganger i uka og blir lovet penger. Så langt har vi ikke sett noe til pengene.

Dette er 'lov', de henviser til sosialkontoret hvis du begynner å klage på at du ikke har penger.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Skjønner ikke at det går ann!! Blir så frustrert!!! 10 uker?? Har dere enda ikke fått pengene? Det må jo være ulovlig å gjøre noe slikt. Syns å lese en artikkel i aftenposten at det de gjør er ulovlig i følge norsk lov, at en ikke får pengene i tide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gurimalla

Dere må iallefall ringe inn hver dag og gjerne flere ganger om dagen, slik at saksbehandler ikke får tid til annet enn å ta telefoner........

Synd at det tar lang tid, men det å ringe hele tiden hjelper faktisk ikke. Det går an å ringe på de tidspunkter saksbehandler sier at saken skulle vært ferdig, men ikke hver dag, det er bare dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Jeg må si jeg sitter igjen med et svært dårlig inntrykk av Aetat. Jeg var arbeidsledig, og bestemte meg så for å begynne å studere. Må vel være bedre at jeg gjør noe med min egen situasjon, da Aetat lokalt her jeg bor ikke akkurat har så mye å tilby. Jeg har dessuten sagt meg villig til å påta meg alle oppdrag de har kommet med, og jeg har også vært aktiv arbeidsøker selv. Men det er dessverre ikke så lett å få seg jobb her jeg bor, og jeg vil helst bo her pga familien. Men da jeg ringte og sa ifra til Aeatat at jeg hadde tatt imot tilbudt studieplass ble de helt "perplekse"; HVA i all verden var det jeg hadde gjort? De skrek til meg i telefonrøret; omtrent som om jeg skulle ha prøvd å tilegne meg dagpenger feilaktig. Jeg følte meg kraftig forulempet. Dapengene ble stoppet umiddelbart, men jeg fikk ikke noe vedtak på det. Nei, Aetat bør virkelig skjerpe seg!!!

Mvh "tildligere sosialkonsulent - som også har samarbeidet med Aetat"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

dette er bare en del av prosjektet til aetat, å gjøre det minst mulig attraktivt å være arbeidsledig. alle midler er tydeligvis tillatt for å nå det målet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

om jeg sier opp jobben selv, hvor mange uker går det før jeg har krav på ledigpenger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...