Gå til innhold

Antidepressiva

Fremhevede innlegg

Skrevet

Heisann :)

Jeg trenger hjelp, råd og anbefalinger når det gjelder valg av type antidepressive medikamenter. Har vært sykemeldt over en periode nå grunnet omorganisering i bedriften. Dette har faktisk medført at jeg sitter igjen med sosial angst og deppresjon. Takker selvfølgeig bedriften for det :O NOT

Jeg ønsker å gjøre noe med situasjonen men klarer det ikkje. Har jobbet hver dag i 10 år uten noe særlig fravær. Nå kommer tårene bare ved tanken på jobb å når noen spør hvordan eg har det.

Legen har anbefalt at dersom jeg vil kan det være en tanke å begynne på medikamenter. Derfor trenger jeg anbefalinger fra dere :)

På forhånd takk..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du begynt igjen i jobb eller kvir du deg til å begynne? De fleste vil nok ha en skikkelig "blåmandag" følelse med tanke på å begynne igjen i jobb etter lang tid, og jeg tror den aller beste medisinen er å gå på jobb og se hvordan det er! Som oftest er det det å "komme igang" som er det verste. Dersom du tror antidepressiva er eneste utvei for at du skal klare å gå i jobb vil jeg anbefale cipralex da de hjelper både mot depresjon og angst og har relativt få bivirkninger i forhold til andre antidepressiva. Men tenk over før du begynner at det tar ca en til to måneder før du får skikkelig effekt av de, og de to første ukene kan være jævlige for å si det mildt. Og å slutte på de er heller ikke noe spøk, så ikke begynn på de før du virkelig virkelig har behov! Lykke til!

Skrevet

Takk for svar :)

Ja har mest lyst å holde meg vekke ifra slikt men har forsøkt å begynne på jobb igjen men kommer ikkje lenger en inngangspartiet før jeg bryter sammen. Har også hele høsten mens denne omorganiseringen har holdt på unngått sosile settinger å sitter heller hjemme alene fredager å lørdager en å være med venner.. Vil ikkje ha det slik lenger :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...