Gå til innhold

eksamensnerver, hvordan bli kvitt kvalmen?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Å trenger jeg råd :)

Har eksamen i morgen, og i natt kom nervene for fullt! Sov bare noen få timer (3-4), og jeg er så utrolig kvalm. Skjelver innvendig i tillegg. Jeg må lese hele dagen, uten å tenke på kvalmen.

Har dere noen tips til hvordan jeg kan roe meg ned, og bli kvitt kvalmen? Prøver å si til meg selv at dette skal gå bra osv, men det hjelper visst ikke. Er jo helt ødelagt her jeg sitter!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner meg godt igjen, pleier å være helt nervevrak før eksmaen. Prøver som rgel å legge meg tidlig dagen før eksmaen, lese noe som ikke har med pensum å gjøre for å prøve å koble ut litt. Pleier alltid å være så kvalm om morningen at jeg ikke får i meg noe mat, så drikker alltid en endrgi drikk av noe slag om morningen. Ellers kan jeg ikke si jeg har så mange gode tips. Lykke til på eksamen!

Skrevet

Ingefærte hjelper mot kvalme. :)

Enten så kan du kjøpe frisk ingefær og hakke opp nok til 2 teskjeer som du har oppi en kanne med varmt vann og lar trekke i 10-15 minutter før du siler den, eller så kan du bruke tørket ingefær og bruke 1 teskje og gjøre på samme måten.

Lykke til på eksamen forresten! :)

Skrevet

Jeg blir også som deg, og har fått noe beroligende til slike dager som eksamen osv.

Dog har jeg begynt å si til meg selv at : Det er ikke verdens undergang om det ikke går bra. Ja, jeg må ta opp faget igjen men da klarer jeg det, og jeg dør ikke av dette. Jeg kan bare gjøre mitt beste.

Litt synd at jeg forstod det nå som jeg er i mitt tredje år, men men... Det kom kanskje med alderen jeg vet ikke :)

Sånn som i natt sov jeg fra 3.30 til 5.45, og eksamen var 8.30. Lå bare å surret og tenkte på alle andre ting.

Viktig å spise ordentlig mat, passe på å føle deg vel. Kanskje jo mer du jobber med stoffet før eksamenstiden, jo bedre vil du føle deg.

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...