Gjest My. Skrevet 12. desember 2010 #1 Skrevet 12. desember 2010 (endret) Jeg er en atten år gammel jente som har slitet med to ting: - Nesten min er skev, da spesielt tuppen og neseborene. Dette synes svært godt på bilder i helprofil ansikt, siden ansiktet mitt er veldig liten. Jeg ønsker å redusere tuppen på nesen, og smale det slik at det blir mindre skevt og profilen blir penere. - Det venstre øret mitt er svært utstående, og lite flatterende på alle måter. Jeg har alltid hatt litt utstående øre, men operte høyre øre på ungdomskolen(la inn falsk trommehinne og hammerbein), og det virker som om kirurgen sydde h.øre mer tilbake slik at det ble mindre utstående, og nå er det veldig forskjell på dem. Som ungdom flest har jeg ikke flust med penger, men har vært fast bestemt på å gjøre noe med nesen siden jeg var tolv, og øret siden jeg var femten. Derfor lurer jeg på om noen av dere vet om det er mulig å få slike operasjoner dekket av staten? I tillegg lurer jeg på om noen av dere har operert øre og nese, og hvor fornøyde dere ble med resultatet. Det hadde vært kjempeflott om noen kunne svart meg siden jeg skal til fastlege neste uke, og vurderer derfor å ta dette opp Img-tags fjernet Bond, mod Endret 12. desember 2010 av Bond
The Kitten Skrevet 12. desember 2010 #2 Skrevet 12. desember 2010 Jeg håper virkelig ikke skattepengene mine skal gå til dette.
Gjest Bond Skrevet 12. desember 2010 #3 Skrevet 12. desember 2010 Tråden ryddet for personangrep Bond, mod
Gjest My. Skrevet 13. desember 2010 #4 Skrevet 13. desember 2010 TS igjen. Ser jeg burde vært mer presis angående spørsmålet mitt om slike kosmetiske operasjoner dekkes av staten. Det var kun operasjon av utstående øre jeg tenkte på å søke om å få dekket av staten, da forskjellen er forverret som følge av en tidligere operasjon.
CafeLatte Skrevet 13. desember 2010 #5 Skrevet 13. desember 2010 Hei ts du må plages veldig psykisk av det for å få det dekket.Du kan jo ta det opp med legen din. Broren min hadde veldig utstående ører da han var liten,det var da det var inn med sånn bånd og kaps han brukte det hele tiden og nå er ørene hans tett intil hodet.
Gjest Gutt20 Skrevet 5. februar 2011 #6 Skrevet 5. februar 2011 Har selv hatt akkurat samme problem som deg. hadde kul på nesen på grunn av en skade som skjedde for 6-7 å siden. I tillegg var mitt venstre øre ganske mye utstående. Legen anbefalte meg å operere begge ørene noe jeg angrer på.Nesa ble veldig fin, veldig naturlig, men ørene var nærmest dratt inn til holde og det så ut som han hadde glemt å ta inn øreflippene. Nå sitter jeg her med utstående øreflipper, og jeg skal på etterkontroll nå snart. Ikke operer hvis du ikke absolut må! da mener jeg hvios du ikke tør å gå ut av huset og sånt. 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2011 #7 Skrevet 5. februar 2011 Yes til staten skal dekke nosejobs. Ja til staten går konkurs.
Tullepia Skrevet 5. februar 2011 #8 Skrevet 5. februar 2011 Jeg er en atten år gammel jente som har slitet med to ting: - Nesten min er skev, da spesielt tuppen og neseborene. Dette synes svært godt på bilder i helprofil ansikt, siden ansiktet mitt er veldig liten. Jeg ønsker å redusere tuppen på nesen, og smale det slik at det blir mindre skevt og profilen blir penere. - Det venstre øret mitt er svært utstående, og lite flatterende på alle måter. Jeg har alltid hatt litt utstående øre, men operte høyre øre på ungdomskolen(la inn falsk trommehinne og hammerbein), og det virker som om kirurgen sydde h.øre mer tilbake slik at det ble mindre utstående, og nå er det veldig forskjell på dem. Som ungdom flest har jeg ikke flust med penger, men har vært fast bestemt på å gjøre noe med nesen siden jeg var tolv, og øret siden jeg var femten. Derfor lurer jeg på om noen av dere vet om det er mulig å få slike operasjoner dekket av staten? I tillegg lurer jeg på om noen av dere har operert øre og nese, og hvor fornøyde dere ble med resultatet. Det hadde vært kjempeflott om noen kunne svart meg siden jeg skal til fastlege neste uke, og vurderer derfor å ta dette opp Img-tags fjernet Bond, mod Nei, det får du neppe dekket. Du skal også huske at all kirurgi er forbundet med risiko, og at du derfor bør tenke nøye over hvorvidt dette er noe du virkelig vil. Resultatet kan bli verre enn utgangspunktet. Alle mennesker har noen "skavanker" i forhold til "idealet" - det er det som gjør dem vakre!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå