Gå til innhold

sukkertøy fra 80-tallet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det var noen blanke, firkanta drops (innepakket) som het noe med "ice"...eller iceblue...icefresh, eller noe sånt. Tror det var bilde av en isbjørn på posen.

Noen som husker nøyaktig hva de het, og om de fortsatt er i handelen?

Skrevet

Isbre?

Skrevet

Var det ikke noe som het Vic Blue? Eller noe i den duren. Husker en reklame med en isbjørn og en mann som snakket om hvor forfriskende disse dropsene var. Reklamen var engelsk tror jeg.

Men dette var på 90-tallet så er ikke sikkert det er det samme.

Skrevet

Isbre?

Jepp! Isbre.

Thanx. TS

Skrevet

Jepp! Isbre.

Thanx. TS

De husker jeg godt! :sikle:

Tror ikke de finnes i handelen mer, har iallefall ikke sett dem på mange år.

( - men så har jeg stort sett kutta ut sukker så det er sjeldent jeg ser etter drops nå lenge)

Skrevet

Hva smaker de da? Høres veldig minty ut... Få frisk pust med isbre! ;)

Skrevet

Ja, de smakte mint, men sånn jeg husker dem var de ikke så veldig sterke. De hadde ikke noen typisk halspastillsmak, men mer som godteri.

Dropsene var helt gjennomsiktige og så ut som isbiter. Hvert drops var som TS skriver pakket inn i papir. Det er lenge siden sist jeg så dem. Det må være omlag tjue år siden sist jeg la merke til isbre-drops, men når de gikk ut av handelen vet jeg ikke.

De vic Blue-dropsene som du nevner Iah, finnes ikke de fortsatt? Jeg husker den reklamen med isbjørnen.

Skrevet

Isbre?

Jeg husker noen som jeg mener var fra tida før isbre, men ganske like og smakte solbær.

Vet ikke om jeg noen gang visste hva de het. Hadde solbærfarge også.

Fantes også med eucalyptus tror jeg.

Skrevet

Det er ikke det samme som Vic dropsene. Jeg så disse isbre dropsene i england i en stor godteributikk (newcastle) da jeg var der for noen år siden. Kjøpte med meg flere poser hjem! Namnam, savner disse dropsene..

Skrevet

Jeg husker noen som jeg mener var fra tida før isbre, men ganske like og smakte solbær.

Vet ikke om jeg noen gang visste hva de het. Hadde solbærfarge også.

Fantes også med eucalyptus tror jeg.

Tror det er Sharp du tenker på, de savner jeg veldig :sukk:

Skrevet

Isbre Mint var det hele og fulle navnet. Savner dem. Pleide alltid å kjøpe en pose når jeg var på kino.

Skrevet

Prøv å google isbre drops.

Det er tydeligvis mange som savner de dropsa.

Skrevet

Isbre Mint var kjempegod! Ikke sterk i det hele tatt :)

Skrevet

Å ja, nå minte du meg på dem! De var gode. :)

Skrevet

De vic Blue-dropsene som du nevner Iah, finnes ikke de fortsatt? Jeg husker den reklamen med isbjørnen.

Nei, jeg har i hvert fall ikke sett dem på evigheter.

Skrevet

De husker jeg. Mamma kjøpte dem til meg da jeg var syk på 90-tallet. Nammmm... veldig gode. :gjeiper:

Skrevet

Kanskje dere kan starte en facebookgruppe for å få dropsene tilbake? Funket jo med pæreisen :fnise:

Skrevet

Disse dropsene finnes i England (og sikkert på Ebay). Fox's glacier mints. Med isbjørn på posen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...