Gå til innhold

Innreise til USA


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Prøver å holde meg oppdatert på hvilke regler som gjelder for innreise til USA, men synes stadig det skjer noe nytt. Jeg vet om det skjemaet man må fylle ut på nett senest 72 timer før avreise. Men mener å ha lest at man i tillegg må melde fra hvilken adresse man skal bo på? Når/og til hvem skjer det? Holder det ved innsjekking, eller må man vite hvor man skal bo før man bestiller fly?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ja du skal fortsatt registrere deg på nett. I tillegg skal det legges inn info i flybestillingen din om hvor du skal være, passopplysninger etc. Dette gjør vi her på reisebyrået. Hvordan dette skjer i praksis hvis du bestiller på nett vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Du registrerer deg på nett senest 72 timer før avgang.

2. På flyet fyller du ut skjema som leveres til immigration (på første flyplassen du lander i USA). Der oppgir du bl.a. adressen din i USA (evt. kun der du skal bo første natten).

Du trenger altså ikke bestille overnatting samtidig som du bestiller flybillett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er nye regler nå så du skal oppgi adressen senest 72 timer før avreise til USA (og også andre steder). Ellers kan du risikere at reisen blir kansellert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...