AnonymBruker Skrevet 12. desember 2010 #1 Skrevet 12. desember 2010 Vi leier leilighet og har Viasat parabol inkludert i husleia via utleier. Nå i dag får vi ikke inn tv-signaler lenger. Vi får opp sånn info om hvilket program som går og programinnhold, men skjermen er ellers svart. Ingen lyd heller. Radio virker heller ikke på tv'n. Det vil si: Det kommer opp et sånt bakgrunnsbilde fra viasat, og vi kan veksle mellom radiokanalene, men ingen lyd. Huseiers tv virker som normalt, ingen problemer der. Samboern min har mer peiling på slike ting enn jeg har, så han har sjekket at alle ledninger står i på rett plass osv. Men fortsatt ingen tv-bilder eller lyd. Er det noen som har peiling på hva dette kan være? Er det tv'n eller dekodern eller noe annet det er feil med tro? :klø:
Antlers Skrevet 12. desember 2010 #2 Skrevet 12. desember 2010 Om du får opp bakgrunnsbildet virker ihvertfall TV'n som den skal. Jeg hadde akkurat samme problem som dere, og det som var galt hos meg var kabelen bak (coaxen). Alt så helt fint ut, men jeg ble fortalt at selve kabelen kan skli litt tilbake, og da har ikke kobbertråden lenger noe kontaktpunk inni dekoderen, selv om alt ser helt normalt ut fra utsiden. Jeg skrudde av og klipte til på nytt, og siden har det fungert som det skal. Viktig å klemme festet godt til når man er ferdig. Ikke gjør dette selv hvis dere er usikre på hvordan det skal gjøres, eller om dere har kort kabel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå