Gjest Anonymous Skrevet 6. mai 2002 #1 Skrevet 6. mai 2002 Ja så er vi lykkelig nygifte. Dagen startet tidlig, jeg våknet 05.30 og tok meg en god frokost. Været var helt nydelig, det kom som bestilt. Det var rim på bakken så tidlig, men det ble fort varmt. Vekket min daværende sambo kl. 07.00 og ble kjørt til frisøren 07.30. Var innom min mor og hentet den vakre brudebuketten som hun hadde laget. Var ferdig pyntet kl. 11.00 og ble hentet av min far. Ved kirken ventet våre tre barn som var nydelig pyntet av gode hjelpere. Min sambo gråt da jeg kom gående oppover kirkegangen så jeg måtte la være å se på ham. Seremonien var vakker, med trompetsolo med melodiene "Amazing Graze" og "The Rose". Så var vi mann og kone og stilte oss opp ved utgangen for å hilse på alle gjestene. En venninne som jeg ikke har snakket med på 16 år var også der, så det ble ekstra hyggelig. I innbydelsene hadde vi invitert våre gjester til middag og fest på et lokalt Velhus, men vår hemmelighet var noe helt annet: En buss sto og ventet på oss utenfor kirken, og den kjørte oss (brudeparet, barna og forloverne) bort til vellet hvor alle gjestene kom etterhvert. Da alle var på plass serverte vi øl, brus og noe og bite i, for at gjestene ikke sulte i hjel før middagen kl. 17.00. Vi kjørte gjennom Oslo, passerte Tusenfryd og videre ut mot Askim. Der gikk jeg, min mann, forloverne, barna og en barnepike av og skulle til en fotograf. Denne fotografen kan jeg absolutt anbefale! Han heter Viggo Jensen og var helt fantastisk å jobbe med. I mellomtiden ble våre gjester fraktet videre til et sted i Eidsberg, hvor vi hadde leid en låve. Den heter Bamsrudlåven og kan også anbefales på det varmeste! De fikk kaffe, brus og sjokolade ute i solskinnet, og måtte vente på oss i halvannen time. Da vi kom, ble det servert velkomstdrink og så fikk alle komme inn på låven. Der var det nydelig pyntet bord i en hestesko, og plass til oss alle (46 stk.) Vi spiste deilig mat som besto av melon og skinke til forrett, kalvestek med poteter, grønnsaker og sopp til hovedrett, og en deilig hjemmelaget karamellpudding til dessert. Etterpå ble det dans til kjempefin musikk. Vi kuttet kaken som vår datter på 13 år hadde laget til oss. Alle gjestene storkoste seg, og alle snakket om hvor morsomt det hadde vært å bli overrasket på den måten. Vi har fått så mange tilbakemeldinger om at dette var årets bryllup! Vi avsluttet det hele med karbonadesmørbrød til nattmat for at gjestene ikke skulle bli sultne på vei hjem i bussen, som reiste ca. 02.30. Selv hadde vi leid to rom på gården til oss selv og barna, og der koste vi oss! Morgenen etter våknet vi ved åtte-tiden og tok med alle barna i boblebadet. Vi spiste god frokost og pakket inn i bilen (som vi hadde parkert der tidligere). På vei hjem begynte telefonen å kime. Det viste seg at noen "gode venner" hadde satt inn annonse i avisen med billige ting til salgs. Da vi kom hjem fikk vi ikke kjørt inn på veien vår, som var helt fylt med store runde steiner. Gjestene som hadde overnattet i huset vårt, fikk ikke reist hjem og hentet unger hos barnevakta, da bilene var innesperret. Dette kan dere lese om i dagens utgave av Romerikes Blad. Jeg klarer nok ikke å sette inn en link, men her er adressen: http://www.rb.no el. direkte inn på artikkelen http://www.rb.no/57/51/78/2.html Nå får dere jo alle vite hvem vi er, men det spiller ingen rolle. Vi hadde et kjempefint bryllup, det er nesten synd det er over. Skal prøve å legge inn noen bilder senere. Til alle dere som venter på deres dag: Nyt dagen! Den går så veldig fort. Selv om vi hadde vielse tidlig (11.30) så var dagen plutselig over. Nå går vi bare og gleder oss til å se de fine bildene hos fotografen! Masse klemmer fra en lykkelig Solgløtt.
09.08.2002 Skrevet 6. mai 2002 #2 Skrevet 6. mai 2002 Wow! Høres ut som om dere hadde en flott feiring! Artig ide med å overumple gjestene på den måten! Enda mer morsomt var det vell med den "lille" spøken.... Vell så kan man trygt si at dere fikk ett minne for livet! Gratulerer!
Sally Skrevet 6. mai 2002 #3 Skrevet 6. mai 2002 Skjønner at dere hadde en fantastisk dag!! Den låven hørtes ut som en veldig bra ide. Må innrømme at jeg lo bra når jeg leste artikkelen på nettavisen, men det var kanskje ikke like morsomt for dere som måtte rydde opp... Men dere fikk vel hjelp av spøkefuglene tipper jeg. Iallefall, gratulere så mye, kos dere masse som mann og kone!!! 12
Gjest Anonymous Skrevet 6. mai 2002 #4 Skrevet 6. mai 2002 Gratulerer med den store dagen. Hørtes ut som et flott bryllup. Jeg bare lurer siden dere hadde trompetsolo- kan du anbefale meg en trompetist ? Det har nemlig jeg også lyst å ha, og jeg ser ut ifra artikkelen i RB at dere ikke bor så langt herfra. Vil ha trompet
Nephilia Skrevet 6. mai 2002 #5 Skrevet 6. mai 2002 For en nydelig dag dere må ha hatt!!! Jeg lo godt da jeg leste om steinene, og håper i mitt stille sinn at ingen av våre bekjente er så sprø... Ønsker dere lykke til videre i nytt hus og "nytt" ekteskap!12
Gjest *Perser* Skrevet 6. mai 2002 #6 Skrevet 6. mai 2002 G R A T U L E R E R - SÅ - M Y E - Det hørtes ut som dere har hatt det sååå nydelig dag håper at dere lever lykkelig i alle dagene framover i livet klem12
Gjest Solgløtt Skrevet 7. mai 2002 #7 Skrevet 7. mai 2002 Til Anonym: Trompetisten heter Randi Anita Gjerstad (el. Gjerseth) og holder til i Ullensaker. Hun har vært omtalt her på sidene tidliger, og spiller helt nydelig! Klem Solgløtt. P.S. Steinene er nå fjernet av gode hjelpere!
june2002 Skrevet 8. mai 2002 #8 Skrevet 8. mai 2002 Gratulerer! Hørtes ut som en virkelig koselig dag! Lykke til videre!12
Gjest Anonymous Skrevet 10. mai 2002 #9 Skrevet 10. mai 2002 Til Solgløtt Tusen takk for anbefalingen. Nå er trompetisten bestillt )). Gleder meg.
Gjest Anonymous Skrevet 16. mai 2002 #10 Skrevet 16. mai 2002 Kjære solgløtt Håper du ikke forsvinner helt herfra selv om du er gift nå....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå