Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis du fikk 4 millioner og skulle inn på boligmarkedet nå, ville du kjøpt en stor leilighet eller et lite hus?

Hvorfor?

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man får jo et fint og passe stort hus for 4 mill her jeg bor, så jeg ville satset på det.

Hr lenge ønsket meg et hus, og leilighet blir bare ikke det samme ...

Skrevet

Leilighet med sentral beliggenhet. Jeg har hus og hage nå. Jeg ser at det er et stort vedlikeholdsbehov som følger med. Hagen må holdes i stand og huset også. Hagen er tildels kos og noe ork og må. Å male hus er tungt. Særlig når man kun er en person. Litt lei snømåking, men kan overleve det.

Om man velger leilighet har vel noe med hvor man er henne i livet. Har man barn så er det flott med hage og plass. Som bare voksen så er ikke det behovet like stort.

Skrevet

Eit hus med hage.

Fordi eg har lyst på eget hus, fordi det er bedre den dagen vi bestemmer oss for å få barn, fordi eg er lei av å ha naboer rett over/under/ved siden av.

Skrevet

Ville valgt lelighet i et område uten for mange småbarnsfamilier. Hus er ok, men plenklipping, maling, innkjøp av ved, ansvar og omkostninger ved å betale med naboene for ny grusleggging, vedlikehold av gjerder, hekken som må trimmes..

Skrevet

Hus til tre mill, beholdt én mill på konto. ;)

Skrevet

Jeg kunne egentlig godt tenkt med hus, men er skeptisk til vedlikeholdsarbeidet. Ville kanskje kjøpt en vertikaldelt bolig, kjedet enebolig e.l i et borettslag hvor slike ting ble passet på, evt rekkehus. Vil gjerne ha en hageflekk :) Vi bor i leilighet nå og trives godt med det også, og kan en få en 4-5-roms er det jo god plass, men som sagt savner jeg hage.

Skrevet

Helt klart leilighet!

En romslig sentralt plassert en, med garasjeplass, heis og veranda.

Kunne tenke meg å bo der selv, og hus utgår siden jeg ikke er glad i gressklipping, sømåking, maling, og slik.

Skrevet

Jeg så akkurat på drømmehuset til 4,500 000 millioner på finn.no... Skulle definitivt kjøpt det... :nigo::):hjerte:

Skrevet

En stor, flott leilighet med solvendt terrasse er mitt neste mål på boligfronten.

Ungene er voksne og flyttet hjemmefra så vi er ferdig med tiden i diger enebolig med stor hage.

Skrevet

Jeg elsker min leilighet, og her vil jeg fortsette å bo. Er halvpart av tomansbolig da, så har hage. Men hadde gjerne brukt ekstra penger på og pusse opp leiligheten da.

Skrevet

Regner med det er i Oslo? I så fall ville jeg kjøpt leilighet. De husene som koster under 4 mill er enten dårlige eller har dårlig beliggenhet.

Skrevet

Jeg ville ikke kjøpt et lite hus, jeg ville kjøpt et stort et. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Rekkehus i bydelen vi bor i. Da hadde vi nok hatt igjen en god del (500.000?). Hadde brukt ca. 200.000 - 300.000 av de på oppussing, noe på møbler, resten satt av som buffer.

Skrevet

Leilighet helt sikkert, får ikke et hus for 4 millioner i Oslo, i hvert fall slik jeg vil ha det.

Liker dessuten å bo mer sentralt, og for 4 millioner hadde jeg nok fått en ganske grei leilighet. :)

Skrevet

Vi er så mange at hus er det eneste som er stort nok... :sur:

Førstevalget hadde vært leilighet, det er mye mas med hus- og dyrt om vinteren!- men det er nesten umulig å finne store nok leiligheter rimelig sentralt i byen. Det bygges forferdlig mange to- og treroms, og noen knøttete fireroms. Leilighet med tre stuer og to soveromskott på Frogner er liksom heller ikke greia for en stor familie.

Ikke at fire millioner ville vært nok uansett, det er jaggu dyrt å leve! ;)

Skrevet

Her jeg bor hadde jeg kjøpt et stort hus for 4 mill! Jeg har aldri tenkt å kjøpe en leilighet, siden naboer er noe vi ikke vil ha altfor tett inntil oss! Vedlikehold kan jeg leve med i huset mitt, men naboer derimot - nei nei.

Selv om vi er en liten familie på 3, så har vi satset på et middels-stort hus og skal flytte inn om ikke så lenge... blir deilig å ikke ha naboer over oss!!!

Skrevet

Stor, deilig leilighet. Orker ikke vedlikehold av hus og hage.

Men om du slenger med penger til gartner på livstid, hus!

Skrevet

Ville aldri bodd i leilighet, så da blir jo svaret enkelt: Jeg ville kjøpt hus.

Skrevet

For meg kommer hus eller leilighet an på livssituasjonen og behov, og ikke økonomi. Vi kjøpte for ca 4 mill for noen år siden, da stor leilighet sentralt på Oslo Vest. Hus var ikke aktuelt da vi ikke planla barn på noen år og ikke ønsket alt vedlikeholdet. Da vi kjøpte nytt for et års tid siden og hadde enda litt mer penger å legge i det ble det enebolig. Det er kjekt med mye plass og hage når man planlegger familieforøkelse.

Du snakker om dagens marked etc. Da tenker du kanskje primært på å kjøpe som investeringsobjekt for en periode, og ikke et sted du har lyst til å bo i årevis? Da er det andre faktorer å ta hensyn til enn hus kontra leilighet, som beliggenhet, tidshorisont, utleiemuligheter og så videre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...