Gå til innhold

Sarah Bernhard kaker

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tenkte jeg skulle bake Sarah Bernhard til jul, og gikk på med en god oppskrift og masse godt mot. Kokte trøffelkrem i går, og den skulle stå kaldt over natta. Så skulle man sprøyte den på kransekakerundingene. For det første ble kransekakemassen så tørr at det var nesten umulig å jobbe med den, ble bare smulder og smuler. For det andre er jo trøffel"kremen" som en eneste suppe, og det er helt umulig å sprøyte den på slik det står i oppskrifta. Er det jeg som er helt dum eller hva?

Trøffelkremen lagde jeg etter oppskrifta som følger:

Kok opp 330 ml fløte, og ha i 150 g kokesjokolade. Trekk kjelen av plata, og rør til skokoladen er oppløst. La stå kaldt over natta.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er kransekakemassen for tørr så må du ha opp i litt mer eggehvite.

Skrevet

Kremen: Du må piske den til krem med mikser etter den har stått over natten, dvs slik man gjør med vanlig pisket krem til feks bløtkake.

Skrevet

Du brukte kremfløte til kremen? Du kan forsøke å piske blandingen til krem.

Skrevet (endret)

Regner med dette er oppskriften?

http://www.klikk.no/mat/spise/article390082.ece

Da har du glemt det som står om trøffelkrem dag 2.

Hilsen AB #3.

Ja, det er oppskriften. Men jeg har gitt opp nå, mistet alt motet... Så jeg prøver en annen oppskrift som er helt annerledes. Fant på Det søte liv Hørtes mye enklere ut! :-)

Endret av Mariblom
Skrevet

Tenkte jeg skulle bake Sarah Bernhard til jul, og gikk på med en god oppskrift og masse godt mot. Kokte trøffelkrem i går, og den skulle stå kaldt over natta. Så skulle man sprøyte den på kransekakerundingene. For det første ble kransekakemassen så tørr at det var nesten umulig å jobbe med den, ble bare smulder og smuler. For det andre er jo trøffel"kremen" som en eneste suppe, og det er helt umulig å sprøyte den på slik det står i oppskrifta. Er det jeg som er helt dum eller hva?

Trøffelkremen lagde jeg etter oppskrifta som følger:

Kok opp 330 ml fløte, og ha i 150 g kokesjokolade. Trekk kjelen av plata, og rør til skokoladen er oppløst. La stå kaldt over natta.

Triks: 1) Smelt mer sjokolade og tilsett. Rør fort, sjokoladen stivner raskt. Jeg liker at det er litt klumper i kremen. 2) Pisk trøffelkremen som om den skulle være vanlig kremfløte.

Som oftest pisker jeg bare.

Skrevet

Takk for svar. Men jeg prøver oppskrifta fra Det Søte Liv. Høres enklere ut. Noen som har erfaring med den forresten?

Skrevet

Jeg bruker alltid smørkrem på Sarah Bernard kaker, det er mye lettere å jobbe med og smaker kjempe godt. Det er smør (ikke smeltet), revet sjokolade, eggehviter og litt melis sammen.

Så lager jeg bunnen fra bunnen (haha). Da har jeg i mandler, melis og eggehviter.

Skrevet

Hmm, jeg har prøvd meg på den oppskriften fra klikk og fikk herlige sarah bernard kaker :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...