Gå til innhold

Resept p-piller

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er 19 og et halvt år, ferdig med vgs. Tidligere fått resept fra helsesøster på skolen.

Må jeg til fastlegen nå, eller kan lege/helsesøster på helsestasjon for ungdom skrive ut til meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener man kan gå på helsestasjonen frem til man er 23 eller noe :)

Skrevet

Du kan gå på helsestasjon, men det er vel bare til du er 20, så du kan like gjerne gå til fastlegen med en gang. Etter at han har skrevet ut en resept til deg, kan du sannsynligvis bare ringe og be ham sende den til apoteket i fremtiden, så slipper du å dra til legen hver gang.

Gjest Applestore
Skrevet

Du kan gå på helsestasjon, men det er vel bare til du er 20, så du kan like gjerne gå til fastlegen med en gang. Etter at han har skrevet ut en resept til deg, kan du sannsynligvis bare ringe og be ham sende den til apoteket i fremtiden, så slipper du å dra til legen hver gang.

Oj, kan man bare gå der til man er 20!?

Det visste jeg sannelig ikke.

Skrevet

Oj, kan man bare gå der til man er 20!?

Det visste jeg sannelig ikke.

Det er forskjellig fra kommune til kommune :) Jeg har både vært borti 20-årsgrense og 25-årsgrense, sistnevnte på et sted med mye studenter.

Skrevet

Jeg tok min siste p pille forrige tirsdag, skal jeg da begynne igjen på torsdag?

Skrevet

Jeg tok min siste p pille forrige tirsdag, skal jeg da begynne igjen på torsdag?

Nei, i morgen, onsdag skal du begynne på nytt brett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...