Gå til innhold

Pappa, jeg har fått tatovering.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg fikk tatovering for 1 uke siden. Har fortalt det til alle. Fortalte det til mamma én time før jeg tok den. Hun er ikke så konservativ, og reagerte ikke så veldig. Problemet er pappa. Han syns folk med tatoveringer "ser ut som banditer hele gjengen", direkte sitert. :sjenert:

Og jeg er hans eneste datter. Gullklumpen hans. Hvordan i all verden skal jeg fortelle han det?!

Jeg har ingen anelse hvordan han vil reagere.

Mamma vil ikke si det til pappa heller. Hun sier "det er din sak".

Jeg er kjempefornøyd med tatoveringen, og tror pappa vil synes den er pen også. Jeg må bare over kneika..

Noen med erfaring her?? :lete:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva slags tatovering er det da? En søt liten sommerfugl på skulderen eller en tribal "pil" på korsryggen (eller bullseye som gutta kaller det... :fnise: )

Hvor gammel er du? Hvis den er søt og liten, ville jeg bare vist det. Hvis den ikke er så uskyldig, så hadde jeg bare latt være å si noe til du blir gammel nok til at han ikke har noe å si idet hele tatt...

Skrevet

Venninnen min dro til Kreta som 16 åring og tok tatovering der. Hun ventet til hun var rundt 19 år før hun faktisk viste den til faren sin, og hun fortalte ikke når hun fikk den.

Men det er egentlig hans egen skyld som lar 16 åringen sin reise på jente tur til Kreta hvor den eldste er 18.

Skrevet (endret)

Det er din kropp, du gjør hva du vil med den. Smak er subjektivt Din fars holdninger om at "folk som har tattoveringer ser ut som banditter" sier mye om hans forutinntatthet.

Kunne like godt sagt at folk med dress og slips er hvitvaskere hele gjengen, slike karakterestikker kunne man jo holdt på med i det uendelige.

Kan du ikke bare si: Hei pappa jeg har fått meg tattovering - er den ikke fin?

Endret av Kim
Skrevet

Hvorfor må du si det til faren din? Forteller du faren din absolutt alt du gjør?

• Liker 5
Skrevet

Hva med - "Pappa, jeg har fått tatovering."

Så vise den stolt frem...

Skrevet

hvor gammel er du ts?

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor må du fortelle det da? Har du den et sted det ikke er mulig å skjule den? Du kan jo bare vente til sommeren når han tilfeldigvis ser den når du går i bikini. Man trenger ikke å fortelle alt man gjør til foreldrene sine. Jeg syns tatoveringer er grusomt i likhet med faren din, men barna bestemmer over sin egen kropp, så det er ikke mye man får gjort.

Skrevet (endret)

Takk for mange svar!! :)

Nei, jeg forteller ikke alt til foreldrene mine. Absolutt ikke. Men jeg er lei av å skjule ting for dem. Det er ikke en søt liten sommerfugl eller en tribal. Hele overarmen min er dekket av en vakker engel og noen roser. Den er jo kjempefin, med masse detaljer og skygger.

Jeg er 21 år, for de som lurte. :)

Edit: Jo, også en ting til. Kjæresten min er en metaler med noen tatoveringer. Så jeg forventer å få denne "er det han kjæresten din som har fått deg til å gjøre dette?" :gjeiper:

Endret av pastellfisk
Skrevet

Husker da jeg var 16 å tok piercing i nesa, pappa sier fortsatt at den er stygg enda det er fem år siden. Det samme "synes" han vel forøvrig om tatoveringene også. Men tror nok at det er mer av prinsipp, og ikke at han egentlig synes det er stygt. Så bare si det du, han er nok like glad i deg uansett ;)

• Liker 1
Skrevet

Om du ikke kan stå for det overfor alle - inklusive pappa - burde du kanskje ha ventet med å ta tattis?

• Liker 17
Skrevet

Når jeg tok en piercing i tunga, da fortalte jeg det først til pappa. Han ble nok forbløffet, men siden det skulle fortsatt være en hemmelighet for mamma, så kunne han ikke reagere så mye, jeg sa det nesten rett før mamma satt seg i bilen. Og da holdt han på min hemmelighet i et halvt år faktisk (jeg bor ikke sammen med foreldrene), før jeg sa det til mamma. Pappa er også den mest konservative her, men det ble nu sånn, og det gikk helt bra. :)

Gjest BabyBlue
Skrevet

Hihi! En venninne av meg (på 16) tok tatovering på impuls, og da faren fant det ut bare trakk han på skuldrene og sa at hvis hun tok enda en ville hun bli kastet ut ^^

Har selv planer om å ta en tattis, og begge foreldrene mine synes det er greit så lenge jeg tar en liten og søt en jeg kan skjule på jobbintervjuer osv.

Skrevet

han har jo egentlig ikke så mye han skulle sagt, selv om han seff må få ha sine meninger...

men hvis han friker helt ut kan du jo si at det er mulig å fjerne den om noen år om du ikke liker den da. men syns du skal vise og si hvor fornøyd du er med den og hvor godt du liker den!!

Gjest Blondie65
Skrevet (endret)

Om du ikke kan stå for det overfor alle - inklusive pappa - burde du kanskje ha ventet med å ta tattis?

Dette er jeg helt enig i.

Forøvrig synes jeg at store tatoveringer på jenter og gutter er stygt. Jeg synes ikke tatoveringer som kryper opp halsen og ned leggen passer i alle sammenhenger og derfor bør man være restriktiv med å ta dem.

Min personlige mening, uten at jeg karakteriserer personer som tar tatoveringer som "banditter hele gjengen" av den grunn.

Endret av Blondie65
Skrevet

Husker da jeg var 16 å tok piercing i nesa, pappa sier fortsatt at den er stygg enda det er fem år siden. Det samme "synes" han vel forøvrig om tatoveringene også. Men tror nok at det er mer av prinsipp, og ikke at han egentlig synes det er stygt. Så bare si det du, han er nok like glad i deg uansett ;)

Jeg har to barn med piercinger i ansiktet, og flere år etter synes jeg fortsatt at det er stygt. De har de vakreste ansikter i hele verden, og så ødelegger de dem med dingser og får arr som aldri går bort. Jeg synes ikke at piercing er stygt av prinsipp; jeg føler rett og slett en liten sorg over at de ødelegger det vakre og perfekte pga mote.

• Liker 3
Skrevet

bare si til pappa at nå er du blitt en bandit og vise frem.

Er du over 18år så har far ingenting å skulle si,bortsett fra at han ikke er enig med deg.Men det er DIN kropp og DITT liv..

Skrevet

Faren min er også ganske konservativ, men siden jeg var over atten da jeg tok min tatovering bare viste jeg den til han, for da var jeg jo faktisk gammel nok til å velge selv. Han bare ristet på hodet og så litt oppgitt ut, men værre var det ikke ;)

Skrevet

Nå føler jeg plutselig at min far over 60 er ganske hipp, som synes piercingene mine ( og snart den fremtidige tattooen ) så knalltøffe ut :sjenert:

• Liker 2
Skrevet

Mine foreldre liker ikke piercinger og tatoveringer... for de er bare såååå unormale ikke sant?

Men jeg har sagt at det er en mulighet for at jeg får det en gang, men at det kommer til å være noe jeg har tenkt godt igjennom og som er litt diskré. Så jeg har ikke noe problem å vise den fram. Kommer sikkert til å si det før jeg gjør det.

Husker da jeg var 17 og jeg sa til mamma at jeg ville ta piercing i tung.

Hun: Nei! Det skal du aldeles ikke!

Jeg: Men det er ikke farlig og det gror med en gang du tar den ut.

Hun: Du får ikke lov.

Jeg: Jo for når man er 17 kan man bestemme selv.

Hun: Javel.

Og da var det ikke mer spennende så jeg gadd ikke å gjøre det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...