Gå til innhold

Silikon?

Gjest Thrillseeker

Fremhevede innlegg

Gjest Thrillseeker
Skrevet

I flere undersøkelser utført i USA, nederland, sverige, finland osv. kommer det samme fram hvergang; Kvinner som implanterer silikon har betydelig større sjanse for å ta sitt eget liv, og med opptill hele 9 ganger i en undersøkelse utført i USA. Ironisk nok gjør de fleste kvinner dette for å øke selvtilliten, men ender heller opp med å finne ut at selvtilliten ikke lå i puppene.

Det kommer videre frem at de som implanterer silikon oftere er sinnslidenes og hyppigere røykere.

http://www.forskning.no/artikler/2003/mars/1046964532.8

http://www.webavisen.no/artikkel/1778780/silikon-gir-selvmordsrisiko.htm http://www.helsenett.no/index.php?option=com_content&view=article&id=3290&catid=1&Itemid=388 http://arkiv.nettavisen.no/Nyhet/6221/Flere+med+silikon+tar+selvmord.html

Videoannonse
Annonse
Gjest Thrillseeker
Skrevet

makan til bullshit

Klarer nesten ikke å lavære å le. Hva som er bullshit her egentlig? Konklusjonen til forskere fra flere land, eller den personlige meningen din? Jeg tror du selv vet svaret på det :fnise:

Skrevet

hmm hva med de som da istedenfor silicon ,legger inn saltvann??

Høres litt vild ut den undersøkelsen..

Men mange tror nok at deres kvinnelighet og attraktivitet (finnes dette ordet forresten? )

består i cupstørrelsen og ikke hva damen faktisk har i hjernen.

Gjest Thrillseeker
Skrevet

hmm hva med de som da istedenfor silicon ,legger inn saltvann??

Høres litt vild ut den undersøkelsen..

Men mange tror nok at deres kvinnelighet og attraktivitet (finnes dette ordet forresten? )

består i cupstørrelsen og ikke hva damen faktisk har i hjernen.

Jeg tror nok det er mye i at de fleste kvinner som velger å ta silikon (eller saltvann for den del), er kvinner som mangler selvtillit. Problemet oppstår naturligvis når de finner ut at selvtilliten ligger i hodet, og ikke i puppene. At puppene dermed heller ble en kortvarig boost for selvtilliten, akkurat som mange feite kvinner har ONS for å øke selvtilliten sin, om en så kortvarig.

Til tross for dette har jeg møtt mange småfeite og stygge kvinner med større selvtillit en mange av disse silikon damene med perfekte kropper, men det har kanskje med det presset disse "perfekte" kvinnene skaper for hverandre om at de stadig aldri ser bra nok ut.

Skrevet

Herregud for et patetisk innlegg! Gjør noe med ditt eget selvbilde før du rakker ned på andre, eller skaff deg en hobby!!!!

• Liker 1
Gjest Thrillseeker
Skrevet

Herregud for et patetisk innlegg! Gjør noe med ditt eget selvbilde før du rakker ned på andre, eller skaff deg en hobby!!!!

Hvordan rakker jeg ned på andre ved å gjengi forskningsrapporter? Er det mobbing av røykere hvis jeg sier dem kan få kreft, fordi forskning viser det? Er det mobbing av de som tar silikon fordi jeg sier de har betydelig større sjanse for å ta sitt eget liv, fordi forskningsrapporter sier det?

Og hva har dette med selvbildet mitt å gjøre?

Gjest Thrillseeker
Skrevet

:skratte:

En vanlig kommentar når man a: føler seg truffet. b: Ikke har noen motargumenter, eller c: begge deler.

Skrevet

TS, har du hørt om å lese undersøkelser slik Fanden leser Bibelen? At det finnes kvinner med psykiske problemer som tar silikon, er ikke noe nytt; dette har vært rimelig godt kjent i mange år. Disse kvinnene lider imidlertid av et forvrengt kroppsbilde, og det er dèt som er problemet deres; ikke silikonen(du får det nemlig til å høres ut som om de begår selvmord FORDI de tok silikon, og man kan kanpt ha annet enn luft mellom ørene dersom man ikke forstår at det ikke er slik det henger sammen).

For øvrig, og som det også fremgår av dine egne linker, er det langt ifra noe flertall av dem som tar silikon som går med selvmordstanker, så hele tråden bygger på et ytterst fiktivt grunnlag.

• Liker 2
  • 2 måneder senere...
Skrevet

Det er noe alvorlig galt når kvinner som velger å forstørre brystene har tre ganger så stor selvmordsrate som gjennomsnittskvinner og generelt høyere dødelighet. Hvordan kan disse hjelpes til å forstå at det ikke er kroppen deres det er noe galt med? Hva er det som får oss kvinner til å føle at vi ikke er bra nok? Noen legger skylde på menn, men de er stort sett fornøyde med oss uansett størrelse. Hvorfor baserer noen sin selvtillit så mye på bryststørrelse?

Skrevet

En vanlig kommentar når man a: føler seg truffet. b: Ikke har noen motargumenter, eller c: begge deler.

Hva vet du om det? Kanskje hun bare synes det var morsomt og latterlig ;)

Skrevet

Det kan jo være forhold ved silikon eller ved inngrepet, som virker inn på hjernen? Det vet vi jo ikke noe om, men man kan jo ikke bare avfeie det? Dessuten, mange kvinner vil jo etter noen år få problemer med sine implantater, det i seg selv kan jo ogs¨å gi psykiske problem

Skrevet

Det kan jo være forhold ved silikon eller ved inngrepet, som virker inn på hjernen? Det vet vi jo ikke noe om, men man kan jo ikke bare avfeie det? Dessuten, mange kvinner vil jo etter noen år få problemer med sine implantater, det i seg selv kan jo ogs¨å gi psykiske problem

De implantatene som de bruker i dag kan man ha i 10-15 år, så må man bytte de :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...