Gjest Elise Skrevet 11. desember 2010 #1 Skrevet 11. desember 2010 Jeg fikk et realt sjokk i dag da jeg var ute for å handle noen nye klær. Jeg kan ikke huske sist jeg kjøpte meg nye klær som jeg ser bra ut i. Jeg er en jente på 22 som er 164 og veier ca 68 kilo. Jeg vil ikke si jeg er overvektig sånn sett, men jeg er så "heldig" å få fettet plantet godt rundt lårene. Jeg har absolutt ingen bukser jeg er komfortabel i. Og det er vanskelig å finne da alle modellene blir så rar på min kropp i og med at jeg er lav og har hofter.. Alt i alt, så føler jeg meg ikke særlig bra. Og jeg vil ned!! Jeg har medlemsskap på sats men har ikke trent der på en stund da jeg har hatt en del skolearbeid for tiden. Og latskap, vel å merke. Her kommer spørsmålet: Jeg hater virkelig å løpe. Null gnist der altså. Når jeg trente ofte pleide jeg å gå masse på elipsmaskinen. Det synes jeg er greit. Men jeg vil ikke ha mer muskler på lårene enn det jeg allerede har, hvis dere skjønner. Jeg er klar over at det ikke er mulig å punkt slanke seg selvfølgelig. Og at man må spise sunt. Men har dere noen tips om hvordan jeg kan gå ned noen kilo? eventuelt rask gange på ett av apparatene? Noen som har noen gode tips? Takker for svar!
Betty2 Skrevet 12. desember 2010 #2 Skrevet 12. desember 2010 intakk av mindre kallorier. altså hvis en kvinner forbrenner rundt 2000 kacl for dagen bør du ligge under dette. i tilegg til cardio trening. cardiotrening er det som fungerer best på fettforberning uansett. styrketrening og alle andre verdens treninger er bra for å stramme opp, men cardioe r den beste forbeningen. men hvis du er motivasjonsløs på løpingen, ville jeg anbefale deg Gerilija cardio...... varm opp i ca 15 min, (gange på rundt nivå 5-6 med ca 2 i stigning. løpe på ca 12-14 (komme ann på hva du selv føler) 20 sek løp, 10 sek stillesåtende ca 8 runder (gjerne flere om du vil det).... dette er et kort men effektivt program.
Sc@rlett Skrevet 12. desember 2010 #3 Skrevet 12. desember 2010 Langkjøring er veldig bra for forbrenningen - altså sykle rolig, men lenge. Eller å gå (gå hurtig, powerwalk etc) en skikkelig tur (helst flere timer) Nå i vintertiden er jo skitur et godt alternativ? Selv liker jeg veldig godt løping, men jeg hadde ikke giddet å presse meg til det hvis jeg ikke var glad i det i det hele tatt.. Kanskje du kan begynne å gå til jobb/skole? Langkjøring kombinert med noen "harde" økter innimellom hjelper nok enda mer - Hvis du allerede er medlem av Sats vil jeg anbefale spinning! Begynn med de "gule" timene - 45 min sykling. Det er kanonbra trening! Begynn med et par timer i uken?
juliane Skrevet 12. desember 2010 #4 Skrevet 12. desember 2010 Kosthold, kosthold, kosthold! Jeg vil også anbefale spinning, det er kjempegod trening og morsomt for sånne som oss som ikke liker å løpe. Ellers kan du jo ta en time av alle alternativene sats har å tilby, og se om noe av det passer for deg? Og ikke tenk på at du får tjukke lår av trening, da skal du trene MYE!
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2010 #5 Skrevet 12. desember 2010 Jeg anbefaler også spinning! Jeg turte egentlig ikke først, men så ble jeg 'tvunget' med av noen venninner. Ble helt hekta! Spinner nå flere ganger i uken, og merker stor forskjell på kondisjon. Magen har også blitt slankere. Kostholdet er også veldig viktig. Spis rent kjøtt, fugl og fisk med masse grønnsaker. Bruk fullkornsprodukter av ris og pasta, og grove brødtyper med proteinrikt pålegg. Ikke følg noen dietter, det er bare dumt. Bruk sunn fornuft, og hold godteri til lørdagen (i moderate mengder). Da skal du se at vekten går nedover
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå