Gå til innhold

Billigst Forsikring

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er 40 år og har opparbeidet meg full bonus, men nå som jeg har en toyota 97 mod, ønsker jeg meg delkasko og billigst mulig forsikring nå som bilen er verdt bare 30 000,-

Noen som har tips til forsikringsselskap?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selv er jeg bare 23 år, så får billigst forsikring hos gjensidige, men har hørt at nemi forsikring skal være billig.

Sett etter hos storebrand? det skal jo lønne seg for mange..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også hørt gode ting om Nemi, og de har en veldig kjekk kalkulator på nett. Nå sist endte jeg riktignok på Sparebank1, de var forunderlig billige på en litt sjelden (godt motorisert) bil som fikk varsellampene til å blinke hos både Nemi og et par av de velkjente kjempene, men ellers virker det som Nemi ofte er billigst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får billigst forsikring hos de du ringer til. Hva andre får er totalt uinteressant for deg fordi forsikring varierer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får billigst forsikring hos de du ringer til. Hva andre får er totalt uinteressant for deg fordi forsikring varierer...

TS her. Selvfølgelig er det interessant å vite hvilke selskap mange foretrekker.

Nå har jeg fått noen gode tips og når spørsmålet taes opp i åpent Fora kommer det nettopp oss forbrukere til gode og rette trykket mot griske forsikringselskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du får ihvertfall listet opp mange forsikringsselskaper... Foreldrene mine får billigst deal av IF - og de er vel de eneste i landet som gjør det også. Jeg får billigst forsikring av Gjensidige (også den gangen jeg bodde hos foreldrene mine). Naboen får best forsikring av Tryg. Sånn fortsetter det til du går tom for bekjente. Derfor er det totalt likegyldig for deg hvor andre får billig forsikring. Det avhenger helt av person, tid, sted, hvor klønete du er og hvor mye du vil forsikre. Det er så uforutsigbart at du kan få forskjellig pris på bilforsikring hos samme forsikringsselskap dersom du ringer to ganger i to forskjellige uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så uforutsigbart at du kan få forskjellig pris på bilforsikring hos samme forsikringsselskap dersom du ringer to ganger i to forskjellige uker.

seriøst??

hva baserer du dette på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode tips. Som noen av dere nevner er Nemi klart billigst.

På min Toyota 97 mod betaler jeg 1400,- i året med delkasko.

takk takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 måneder senere...

Takk for gode tips. Som noen av dere nevner er Nemi klart billigst.

På min Toyota 97 mod betaler jeg 1400,- i året med delkasko.

takk takk :)

Vil anbefale deg å legge ut forsikringene på anbud.

Masse penger i å spare på å bytte selskap, jeg gjør det årlig og har nok spart endel tusen på det.

Har selv brukt http://www.forsikring.as/ som er en side som man legger inn sine forsikringsopplysninger, for så å få tilbud fra flere av forsikringsselskapene. Anbefaler å teste det ut, uansett om man tror man har en billig forsikring. Det er som oftest penger å spare.

Ambi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Annonse

Forbrukermyndighetene har en kalkulatorløsning hvor du får pris med en gang: http://www.finansportalen.no/Forsikring/Bilforsikring

Alle de norske forsikringsselskapene skal bli med her i løpet av 2011, men foreløpig er disse selskapene med: Jernbanepersonalet forsikring (som ikke så mange kan bruke), Nemi Forsikring, Storebrand og Frende. Disse selskapene pleier å komme godt ut i pristester, f.eks http://www.vg.no/dinepenger/artikkel.php?artid=10027519 , så dette burde være et godt utgangspunkt for å finne den beste prisen.

Ellers er det ikke nødvendigvis billigst å samle alle forsikringene i samme selskap. De selskapene som har store samlerabatter, har også de høyeste prisene. Vær prisbevisst - ikke rabattbevisst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...