Gå til innhold

Dagens værrapport landet rundt

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Hvordan er været hos deg i dag, og hvordan trives du med det?

Kanskje får du lyst til å skrive et dikt som hyldest til årstiden?

Er det småting i nærturen, som du la merke til på veien hjem i dag?

---

Det er altså straks midten av desember, og etter mange døgns kuldeperiode,

har det regnet skikkelig i over et halvt døgn nå.

(fryktelig glad for at dette ikke kom ned som snø!)

Gått fra femten minus for noen dager siden,

til pluss elleve komma fire i skrivende stund.

Jeg trives best med tallene på plussiden.

Det ligger et tynt lag med snø rundt om kring, men veiene er bare.

Akkurat nå er det klarvær, en del skyer, men de sprekker opp og

solen er bak der et sted.

Håper sterkt på sol i dag. Lyset er nødvendig for trivselen.

Sender stafettpinnen videre til...deg. :)

Endret av Margareth
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter over en måned med kulde, helt ned til -20, så ble det i går kveld plutselig +1. Vi hørte snøen smelte, de pene hvite juletrærene ble grønne på et blunk.

I natt bestemte kong Vinter at han skulle komme tilbake så nå er det speilblanke veier overalt.

Skrevet

Jeg så for meg at alt det regnet som kom og masse plussgrader ville ha smeltet bort resten av det som lå på veiene, men jammen ble det kunstisbane i stedenfor. Et føre som kun piggdekk kommer trygt over.

I tillegg hadde jeg sko med såler som jeg helst skulle hatt sandpapir og pigger under. Spagaten var farlig nær. Jeg liker ikke å gå som Bambi på isen. :(

Men i dag er det vindstille ute, blå himmel og sol igjen. Så langt har denne vinteren vært veldig postkort-vakker. Lyst og fint p.g.a. snøen, og sol nesten hver eneste dag. Ikke store snømengder. Det er helg. Det er kaldt ute. Passer veldig fint å sitte ved vinduet og kjenne at sola varmer meg.Jeg tror det er i ferd med å bli min drømmevinter. :nigo:

Gjest Purple Haze
Skrevet

Her er det 1+ grad, litt snø i luften, og helt sikkert glatt. For i går regnet og blåste det forferdelig, slik det gjerne gjør i vest. Dessverre ble den lille snøen som kom før helgen, borte med regnet i går. Vil ha julesnø!

Skrevet

I går var det isende 18 minusgrader her. Dagen før hadde det lavet ned masse snø (endelig), så det knaste godt under beina de få turene jeg måtte ut.

I morges våknet jeg til dalende snøfiller og bare etpar minusgrader. Akkurat nå er det opphold, helt vindstille og magisk julestemning. Vi er inne i våre to timer med dagslys nå, men jeg gleder meg til det blir mørkt igjen. Utejuletreet vårt skinner så vakkert med sine lys, under snødyna si.

Det mest utrolige er at det har vært vindstille den siste uken, jeg bor i et vindhull. Så jeg nyter dette hvite teppet som har lagt seg overalt. Vet at det tar nok ikke så lang tid før østavinden kommer og pakker puddersnøen i skavler foran husdøra, i avkjørselen og alle steder det er upraktisk.

Men akkurat nå - vinterlykke.

• Liker 1
Skrevet

Her var det -10 på torsdag og 0 på fredagskveld med REGN.. ble så sur og skuffa... Syns det er så fint med snø (og kulde).. nå er det bare farlig glatt. :(

Skrevet

Sol, blå himmel og fem pluss her i dag,- som medfører at alt som var hardt på veiene er vått, vått, vått og bilen hadde skiftet farge fullstendig. Men så lenge det ikke er kaldt, eller kommer snø, er jeg fornøyd. :)

Skrevet

Her våknet jeg til +3 grader og noe som lignet speil på veiene og gårdsplasser. Etterhvert begynte det å snø, oppe på dette morsome speilet. Så nå er det -3 grader, det har sluttet å snø og det kom ikke mer enn et par cm. Men trærene ble fine igjen da.

Jeg ønsker meg snø jeg.

Skrevet

Det snør, det snør, tiddelibom

Det er det det gjør, tiddelibom

Nå snør det mye mer enn før

Tiddelibom, menikkefulltsåhuttemegtusomigårfordavardetfrykteligkaldt. Sann.

Skrevet

I går vasket jeg bilen, og den sto kjempefint og lunt i garasjen, men på de få minuttene jeg var ute i verden og kjørte, presterte dørene og bensinlokket å fryse til. Brr... Glatt, glatt, glatt i dag. Og ikke antydning til strøbiler. Men sol og lys himmel helt til det begynte å mørkne. Da ble det fort svart. Tror jammen at det er vinter jeg. :)

Skrevet

-0.8 nå. Det har snødd i natt, og snør litt fremdeles. Grått og mørkt ute. Og avisa har innlegg om at folk syns det er skammelig at kommunen ikke har råd til å strø...og det er jo ganske underlig at det blir en like stor kommunal overraskelse hvert eneste år. :tristbla:

• 2 uker senere...
Skrevet

NÅ på nyttårsaften, er det stjerneklart, +6 ute og stille...frem til for en time siden. Da kom høststorm-vinden for fullt. Tror det blir mange raketter som havner helt andre steder enn det var ment, i natt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...