Gå til innhold

Driftsleder. Trenger tips!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

jeg jobber daglig som vekter. Har jobbet som det i snart et havlt år. Mao er jeg relativt ny i faget. Jeg trives veldig godt kunne tenke meg en karriere innen det.

Nylig har jeg fått tilbud om jobben som driftsleder i ett stort vaktselskap.

jobber skal hovedsaklig gå ut på å være driftsleder for en eller flere bedrifter hvor det allerede er driftsledere. F.eks rimi. Jeg blir da altså lederen til lederene. Det kan også kalles sikkerhetskonsulent. Jeg står for sikkerhetn og kvalitetn i lederansvaret og styringen i bedriften.

Det er en relativt "ny" type stilling i vaktselskap og har ikke blitt praktisert lenge.

Det finnes totalt 10 slike stillinger i hele Norge så vidt jeg vet og etterspørselen er stor.

Ledere trenger også ledere var noe av det sjefen nevnte. Sikkerheten og rutinene rundt det, vil være hovedprioritet.

altså blir det mye administrativt, kassakontroll, rekrutering, sikkerhetsrutiner, observasjoner, ISPS, systematisering etc etc.

Jeg har INGEN erfaring innen lederyrke og heller ingen erfaring på det administtativet.

Det er også sjef klar over, Men han mener personlig kvalitet er det som spiller noen rolle her.

Grundig opplæring og en hel del masse kursing vil iverksettes idet jeg tar stillingen.

Det som da er "problemet" mitt er at jeg kansje føler meg for "lite utdannet" til denne stillingen. har kun jobbet som vekter i omlag et halvt år.

Jeg er en veldig ledertype, Tar ansvar, har orden, lærer fort etc, Men er det nok til å kunne være rustet for en slik stilling?

Hva tror dere? Kan man hoppe på en slik stilling uten erfaring? Er det et for stort skritt å ta?

Min samboer mener jeg skal satse høyt. Han sier han har troen. Men jeg er litt usikker. samtidig som jeg har veldig lyst til dette og føler engasjement.

Det er et seriøst selskap og stillingen er meget ettertraktet. Er jo en ære å bli tilbudd en slik stilling. Jeg vil samarbeide med en tidligere politimester som også nylig har blitt driftsleder. Han vil stå for opplæring. det blir mye seriøse møter, møter med "de største"

Jeg må si jeg er litt redd. Lille meg liksom.

Jeg er 24 år og har eget hus og to biler. Ikke at det var viktig å få frem, Men det var hvertfall viktig for sjefen min tydeligvis. At jeg var seriøs og bestemt på å bo der jeg bor langsiktig.

Noen her som er driftsleder/sikkerhetskonsulent eller kjenner noen som er det?

Dette er veldig nytt for meg og jeg trenger råd.

:) MVH lille meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og beklager mine skrivefeil. Det er vel en kombinasjon av at jeg er på nattevakt, er trøtt OG skriver for fort ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker jo som om det er en stilling med klart oppstrekede arbeidsoppgaver som ikke kan misforstås. Når rammene og arbeidsoppgavene er så klare, synes jeg absolutt man kan tre inn i en slik stilling uten å nødvendigvis ha så mye ledererfaring. Så lenge man er ansvarlig og selvstendig, noe sjefen din tydeligvis synes du er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar :) Føler meg uansett veldig usikker på om jeg vil greie denne jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tror de på deg siden du er blitt tilbudt jobben etter bare kort tid erfaring. Hopp i det du. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tror de på deg siden du er blitt tilbudt jobben etter bare kort tid erfaring. Hopp i det du. :)

Risky å hoppe i noe jeg ikke har kjennskap til :/ Men takk for at du har troa ;)

Noen her som har kjennskap til denne type jobb?

Trenger sårt info her! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En kan beherske de fleste jobber dersom en har en ydmyk men selvsikker holdning. Det blir i de fleste bedrifter sett på som positivt at de ansatte innrømmer at de trenger tid og kanskje litt hjelp innimellom.

Ville sett på det som en kjempe tillitserklæring å ha blitt tilbudt den jobben å du må selvfølgelig takke ja. Ingen skam å snu dersom du ikkje takler presset ;)

Masse masse lykke te :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk!!! :klemmer: Jeg hopper i det!! Men skulle fremdeles gjerne visst litt mer om jobben og hørt andres erfaring innen noe lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En driftsleders arbeidsoppgaver er svært individuelle i alle bedrifter.

Der jeg jobber er driftslederens hovedoppgave rett og slett daglig drift av avdelingen. Kontinuerlig sammarbeid med andre avdelinger/bedrifter. Avdekke bemanningsbehov samt avdekke behov for opplæring/kursing av de ansatte. Har også ansvar for selve informasjonsflyten i avdelingen. Vel å merke så er vi en avdeling på ca 100 ansatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...