Gå til innhold

Julebord! Men når?


Gjest Okusan

  

22 stemmer

  1. 1. Når er det best å ha julebord?

    • Hverdag (jobb dagen etter)
      1
    • Helgedag (fri dagen etter)
      21


Anbefalte innlegg

Kom til å tenke på det her i dag, siden mannen er ute på julebord. På en fredag.

Jeg hadde tilfeldigvis mitt jobbjulebord i går, på en torsdag.

Settingen blir nødvendigvis nokså forskjellig. Og jeg lurer på, hva foretrekker du?

Selv ser jeg både fordeler og ulemper med begge. Torsdagsjulebordet blir selvsagt farget at man skal på jobb dagen etterpå. Men det er kanskje ikke så dumt? En jobbtilstelning bør kanskje helst ikke være et fyllekalas? Samtidig blir det jo lite tid til dansing og prating i de sene timer.

Fredagsjulebordet er kanskje morsommere, men også "farligere". Det er da folk presterer å sovne i en snøskavl og aldri våkne, eller i mer moderate former: tabbe seg ut på utallige måter fordi de tar for mye av. Om det er å legge an på en gift kollega, spy på sjefens teppe, eller fornærme servitøren blir det samme- det er aldri hyggelig dagen derpå. På den annen side: det store flertallet gjør jo ikke slike ting, de har det bare morsommere og kan sove lengre.

Hva foretrekker du?

Jeg tror at jeg foretrekker torsdagsjulebordet, men det er nok mest av prinsipielle grunner. Det hadde nok vært morsommere med et fredagsjulebord. Hva mener du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest strykebrett

Fredag eller lørdag, helt klart. Men det forutsetter at de man jobber med er i alle fall nogenlunde oppegående i sitt forhold til alkohol, dritingse sjefer og medarbeidere syns ikke jeg heller at er noe gøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart en fredag.

Ikke at man nødvendigvis trenger å drikke hardt å la det gå langt ut på natten. Men det blir ofte en del juleøl og med hygeglig selskap er det greit å slippe å tenke på at man skal opp igjen på jobb neste morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, til tross for at andre stemmer for helgejulebord, så tror jeg at jeg holder en knapp på det kjedelige torsdagsjulebordet til jobben min.

Gubben kom nettopp hjem, stupfull, og erklærte "For mange shots, må legge meg". Klokka tolv, bare! For å ha det klart: min mann er full omtrent hvert skuddår, han har ikke akkurat noe fylleproblem. Men jeg tror ikke det hadde skjedd på et torsdagsjulebord. Og i jobbsammenheng tror jeg det er en fordel. Det er på en måte vankeligere å la seg rive med.

Men det er bare å stemme! Tror jeg skal legge meg nå, det aner meg at jeg må ta ungene i morgen tidlig :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har som regel sommerfest på torsdag og julebord på fredag. Jeg ser ikke noen forskjell mtp fyll osv, men dagen etter sommerfesten er det veldig mange på kontoret som avspaserer dagen etter. Og da kunne man like gjerne hatt det på en fredag. Og alle er jo ansvarlige selv for seg selv og å ikke drikke for mye. For meg er det ikke noe problem å drikke i moderate mengder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der jeg jobber, er det alltid sommerfest/julebord på torsdager. Hvert eneste år. Men i år valgte vi fra avdelingen å ha et eget julebord. Da bestemte vi å ha det på en fredag. Fordi hvis man vil dra ut etterpå, så kan man det. Uten å tenke på at man må på jobb dagen etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helgedag dagen derpå! Selv drikker jeg ikke særlig mye, men får likevel litt "hangover" dagen derpå bare av å være sent oppe. Når vi i tillegg begynner på jobb tidlig om morgenen, så sier det seg selv at det ville enten blitt et særs kortvarig julebord, eller lite effektiv dag "dagen derpå".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...