Gå til innhold

Hvordan koke fiskekaker?

Meabhi

Anbefalte innlegg

Hei,

(Jeg må unnskylde norsken min)

Kanskje et dumt spørsmål, men hvordan koke typisk norsk fiskekaker? i ovnen eller i stekepanne? Jeg har aldri spist eller laget dette slags før, så jeg vet ikke hvordan man gjør det. :klø:

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eg pleier bare å lage brun saus og legge fiskekakene (ferdige altså, fra butikken) i når sausen nesten er ferdig. Lar det stå noen minutter så fiskekakene blir varme.

Det går sikkert fint å steike de i steikepanne også, eller evt bare varme de i mikroen..

Endret av Adera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lager du de selv så kan du steke de i stekepanne før du hiver de i en form i steikovnen.

Har du kjøpt de ferdige så ville jeg bare ha tatt de i steikepanna. Skal jo egentlig bare varmes opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lager du de selv så kan du steke de i stekepanne før du hiver de i en form i steikovnen.

Har du kjøpt de ferdige så ville jeg bare ha tatt de i steikepanna. Skal jo egentlig bare varmes opp.

Jeg lager alltid fiskekakene selv, og jeg steker dem bare i panne. Farse med skje ned i panne, stek i olje ved middels varme til de er pent brune på begge sider og yter litt motstand = gjennomstekte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for svarene.

Jeg har kjøpt de ferdige, så kanskje jeg steker dem bare i panne.

Brun saus....det høres deilig ut. Kanskje jeg skal prøve det også... :spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri hørt om kokte fiskekaker. Man pleier vel bare å steke dem litt på hver side, og servere med evt. poteter og gulrøtter/andre grønnsaker.

Endret av Sofie_22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...