Gå til innhold

oppstart p-ring

Fremhevede innlegg

Skrevet

Skal begynne på p-ring, men fikk mensen i dag - på en fredag. Vil tro fredag er en veldig dårlig dag fordi det ofte skjer ting på fredagskvelden, noe som kan gjøre at jeg enten kan glemme å sette den i, eller glemme å ta den med dit jeg skal. I pakningsvedlegget til nuvaring står det at det også er mulig å sette den i mellom dag 2-5 første gangen. Jeg tror søndag passer fint for meg ca. kl 10:30 (Er sykepleierstudent så må tenke litt på når vaktene slutter siden jeg etterhvert begynner å jobbe turnus). Jeg lurer på om jeg ødelegger syklusen unødvendig hvis jeg venter helt til søndag? Vil gjerne ha barn etterhvert:) Noen med erfaring om hvor lang tid det vil ta før kroppen balanseres hvis jeg venter til søndag?

Videoannonse
Annonse
Gjest Charming
Skrevet

Det der med dagene tror jeg er mest så du er beskyttet hele tiden. Da jeg skulle starte på NuvaRing sa de på apoteket at jeg i grunnen kunne starte hvilken som helst dag jeg ville, men at jeg måtte da måtte bruke annen prevensjon i tillegg første tiden, siden det da ikke var helt sikkert.

Sikkert litt vanskeligere hvis man har fast følge å gjøre det på denne måten da så klart. :sjenert: Men kan ikke se problemet med å starte på søndag så lenge det står det du sier.

Skrevet

Det står i bruksanvisningen: "Den første vaginalringen settes inn i skjeden den 1. dagen i menstruasjonssyklus og brukes i 3 sammenhengende uker. Start på dag 2-5 i syklus er mulig, men da bør mekanisk tilleggsprevensjon brukes de første 7 dagene."

En grei regel som gjelder for de fleste p piller også.

Du kan ikke ødelegge syklusen din ved å begynne søndagen.

Skrevet

TS: Da satser jeg på å begynne begynne med p-ring på søndag. Takk for svar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...