AnonymBruker Skrevet 10. desember 2010 #1 Skrevet 10. desember 2010 Skal begynne på p-ring, men fikk mensen i dag - på en fredag. Vil tro fredag er en veldig dårlig dag fordi det ofte skjer ting på fredagskvelden, noe som kan gjøre at jeg enten kan glemme å sette den i, eller glemme å ta den med dit jeg skal. I pakningsvedlegget til nuvaring står det at det også er mulig å sette den i mellom dag 2-5 første gangen. Jeg tror søndag passer fint for meg ca. kl 10:30 (Er sykepleierstudent så må tenke litt på når vaktene slutter siden jeg etterhvert begynner å jobbe turnus). Jeg lurer på om jeg ødelegger syklusen unødvendig hvis jeg venter helt til søndag? Vil gjerne ha barn etterhvert:) Noen med erfaring om hvor lang tid det vil ta før kroppen balanseres hvis jeg venter til søndag?
Gjest Charming Skrevet 10. desember 2010 #2 Skrevet 10. desember 2010 Det der med dagene tror jeg er mest så du er beskyttet hele tiden. Da jeg skulle starte på NuvaRing sa de på apoteket at jeg i grunnen kunne starte hvilken som helst dag jeg ville, men at jeg måtte da måtte bruke annen prevensjon i tillegg første tiden, siden det da ikke var helt sikkert. Sikkert litt vanskeligere hvis man har fast følge å gjøre det på denne måten da så klart. Men kan ikke se problemet med å starte på søndag så lenge det står det du sier.
Gjest Gjest Skrevet 10. desember 2010 #3 Skrevet 10. desember 2010 Det står i bruksanvisningen: "Den første vaginalringen settes inn i skjeden den 1. dagen i menstruasjonssyklus og brukes i 3 sammenhengende uker. Start på dag 2-5 i syklus er mulig, men da bør mekanisk tilleggsprevensjon brukes de første 7 dagene." En grei regel som gjelder for de fleste p piller også. Du kan ikke ødelegge syklusen din ved å begynne søndagen.
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2010 #4 Skrevet 10. desember 2010 TS: Da satser jeg på å begynne begynne med p-ring på søndag. Takk for svar
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå